Tappa

Jag kan inte tro att det e sant, jag tappar å tappar saker, dessutom viktiga!

Kan börja med att jag tappade mitt visa kort, för hemma eller i bilen låg det inte, letat som en idiot! Skulle ringa och spärra det igår när jag kom hem från öppna förskolan, men på vägen hem så ringer micke och säger att sjukhuset ringde för att dom har fått in mitt visa kort där, ååh vilken räddning! Jag måste ha tappat visa kortet på nå märkligt sätt när jag var dit och hälsade på morbror, måste typ ha hoppat ut ur fickan haha. Tur att det fortfarande finns ärliga å snälla människor som lämnade in mitt kort till receptionen, tack tack!

Sen till dte andra, som nästan är värst! Igår när jag gick hem från öppna förskolan så tappade jag bort min förlovningsring, vilket är katastrof!! Jag tog av mig vantarna när jag skulle prata med micke, annars får jag inte upp luckan på telefonen, så då måste ringen ha åkt av fingret för jag hade den på mig innan! Så lite komiskt är det endå måste jag säga, micke ringer för att tala om att mitt kort finns i receptionen på sjukhuset och i samma veva så tappar jag ringen. Det kändes typ som "haha, där fick du för att du ficktillbaka visa kortet" haha. Så jag e sur som fan och måste hitta den! Vill inte ha nå nya förlovningsringar då jag anser att det inte blir samma sak, denna ring har jag haft i 6,5 år!!
Men jag komme rju aldrig att hitta den så jag får hoppas på att guldfynd uppe på söder som har "verkstad" kan göra en likadan ring till mig, får väl lämna in mickes ring för de är så den ska se ut!


Ska nog skriva mitt namn i pannan så jag inte tappar bort vad jag heter :D

Kommentarer
Postat av: johanna

Hänger ej med.

Har du 2 förlovningsringar?

du fick ju en för ett tag sedan.

Eller är det en vigselring du fick?

Tänkte, han friade väl när ni förlovade er för 6,5 år sedan? eller?

Så gjorde vi iaf.

Förlovning för många och även oss är en ring tills man ska gifta sig och den dagen en vigselring.



Rätta mig om jag har fel ang ringen, hoppas du hittar sen snart.



2009-01-20 @ 15:11:48
Postat av: Elisabet

MADDE;Hoppas du hittar den i jackan eller i vanten - fast du har säkert kollat hundra ggr där men titta en gång till tjejen.. annars kan de nog göra en likadan..



JOHANNA;Man måste inte fria när man förlovar sig.. det kan vara ett gemensamt beslut..

2009-01-20 @ 15:54:00
Postat av: Madelene

Johanna ~ Jag har bara haft en förlovningsring och den har jag haft sen dagen vi förlovade oss. Ringen som jag nyligen fick var vigselringen, den åker inte på fingret förens vi gifter oss. Man brukar ju fria med en ring, vigselringen :D



Så han friade inte den dagen vi förlovade oss utan det var en förlovnings dag med ring. Men vi visste ju redan den dagen att vi skulle gifta oss en dag å därmed så förlovade vi oss. hänger du med?



Säg mig en sak. Du har du asså bara en ring?

2009-01-20 @ 15:57:19
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: johanna

Nej.

Jag har 2 en vigselring och en förlosvningring.



Förlovning för oss = den dagen får man en förlovningsring och en av personerna friar- Vill du bli min fru/man ex.



Vigselring: De/dem ringarna som ma tar på sig under vigseln.

Alltså inget man friar med. Utan dem köper man till bröllopet.



för när man får en ring på fingret då brukar i regel man fria också.

har aldrig hört om så som ni gjorde.

=)



Ja man brukar fria med en ring, förlovningsringen och sen så köper man vigselringarna ihop.

Så har alla som jag känner gjort iaf

2009-01-20 @ 16:33:25
Postat av: johanna

Elisabeth- Ja jag vet, men "oftast" gör man så.

2009-01-20 @ 16:34:36
Postat av: Elisabet

JOHANNA; ja känner mest folk som förlovat sig först o varit de några år, o sen gifter sig efter några år ihop... ja skulle inte säga ja till någon ja känt typ 1 år iaf...

2009-01-20 @ 16:38:11
Postat av: Elisabet

Johanna; glömde.. hur rätt de än känns.. man ska ju känna varann innan med =) och inte lära känna varann när man redan är gift.. för förlovar man sig direkt o sen väntar bara ett år innan man gifter sig - väntar man med sex då med??



Vi kände direkt att det klickade mellan oss när vi sågs första gången - men inte började vi snacka om resten av livet med varann direkt inte - utan man vill ju njuta lite med ;)

MEN DET ÄR JAG DET - ALLA ÄR OLIKA - TUR DE

2009-01-20 @ 16:41:27
Postat av: johanna

Elisabet- MEN SNÄLLA LILLA DU.

Jag kände min man INNAN vi gifte oss eftersom han var med i familjen sedan jag va 13 år gammal då min bror är vän med honom, så innan jag gifte mig hade jag känt honom i flera år, men tyvärr kommit ifrån varandra ett tag men hade iaf kontakt i flera flera år, men ej bott ihop,

Vi har ett underbart liv och inget att gnälla om det.

Man gör som man vill med sex och giftemål.

Men min man friade och jag sa självklar ja eftersom jag känner honom och vi visste att det är vi.



Du känner mig inte så lägg dig inte i MITT LIV.

Jag frågade bara madde om de friade 2 ggr eller hur dem gjorde.



Njuta lite- menar du då att du vill se vad han går för och inte vara fast? kanske osäker då.

kanske träffa andra på sidan om?

Näe.. livet är för kort för att spelas bort på saker. Ena sekunden lever du men om 5 minuter kan du lika gärna vara död. eller hur.

JAg tar en dag i taget.

I vårat förhållande är allt bra.

vi har aldrig haft ett stor bråk, utan löser allt.

2009-01-20 @ 17:07:58
Postat av: Marie

Hoppas verkligen att din förlovningsring kommer till rätta. Förstår att du inte vill ha någon annan... Den första är ju den som betyder hemskt mycket...

Hoppas att i "nödfall" du kan hitta någon som kan göra en exakt kopia...



Å du.... Jag får vekligen hoppas att du inte glömmer vad du heter =)))

2009-01-20 @ 19:57:40
Postat av: Madelene

Johanna ~ Jag måste hålla med Elisabet här. Du är den första personen som jag hört att ni friat med förlovningsring. Alla som jag känner som har förlovat sig har varit förlovade i några år, sedan har killen/tjejen friat med en vigselring. Aldrig i mitt liv hört någon som gjort som er. Vanligast är nog att man förlovar sig och är det i några år, å gifter sig när man känner varann utan å innan.



Måste även säga att det inte spelar någon roll om du kände henke innan, inte ens om ni hade varit allra bästa vänner så hade inte de spelat någon roll, för när man blir tillsammans så är det något helt annat än vänskap och man upptäcker nya sidor hos personen. Samt när man blir sambo så är de oxå nå helt annat än att bara varit vänner i många år och bott på varsitt håll.



På 1 år så hinner man inte att lära känna varann, å därav för tidigt att gifta sig. Men läs noga, det är MIN åsikt!



Å varför tar du hela tiden upp att man e osäker för att man väntar med att gifta sig? Det har inte ens med saken att göra! Man är säkerligen inte osäker bara för att man inte gifter sig på en gång..! Det är de mest idiotiska jag hört någonsin. Om man endå vet från dag 1 att man vill leva med varann livet ut så finns de ingen anledning i hela vida världen att gifta sig poff pang på dag 2!

2009-01-20 @ 20:00:16
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Marie

Madde.... Jag kan inte förstå varför det är så fruktansvärt "tjaffsigt" i din blogg när du skriver inlägg...

Och jag tycker nog att det ALLTID är samma person som börjar...

Så jag säger bara.... Äh...säger inget mer =)))



Kanske ska man gå in i en annan blogg och tjaffsa lite istället... Det blir kul... =))





2009-01-20 @ 20:00:34
Postat av: Madelene

Elisabet ~ Har letat överallt hundra ggr, tro mig. Kikat i vanten, jackan, letat igenom hela vagnen och tom efter vägen där jag gick. Spårlöst borta!

2009-01-20 @ 20:01:24
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Anonym

En sak till bara när alla är på G =)))

Jag är INTE förlovad och jag är INTE gift...

Men inte f-n är jag osäker på våran kärlek för det...!!!

Jag vet att vi är rätt för varandra och att vi kommer att dela livet tillsammans...

Så varför ha bråttom????



Tycker att det Madde & Micke har gjort är helt rätt... Att först vara förlovade så många år och vänta med giftemålet... För TÄNK OM det hade gått annorlunda...!!!

Nu känner dom ju varandra väl.. =)



Men det är ju klart... till 100 % kommer man ALDRIG att känna sin partner...

2009-01-20 @ 20:11:43
Postat av: Marie

Glömde namnet i inlägget ovanför... Vill ju inte vara anonym =)

2009-01-20 @ 20:12:53
Postat av: Madelene

Johanna ~ Jag skulle snarare säga såhär. Att gifter man sig och ska ha så bråttom med allt, då är man snarare osäker och måste hela tiden ha bekräftelse. Å bekräftelse behöver du nog en hel del av skulle jag kunna tänka mig. Med tanke på vad du skrivit till mig på msn om ditt utseende osv.. Så är det nog du som är osäker, å inte vi andra.

2009-01-20 @ 20:18:08
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Marie

Det du skrev nu sist Madde stämmer nog rätt bra... Dom jag känner som "tyvärr" gift sig för tidigt/fort.. är inte gifta idag...

Och det är för att dom inte LEVT tillsammans så länge innan...!!

Så nää... Jag har då inte bråttom.. Men jag är ändå helt SÄKER =)))

2009-01-20 @ 20:21:07
Postat av: Elisabet

Johanna - det ja menade med att njuta var att låta sig vara nykär o flyga runt på rosa moln - INTE vara vara med flera samtidigt o på sidan av - för MIN del är inte det att njuta iaf.. hehe... Kanske ditt eftersom du tog upp det.. ??



Som Madde skrev man känner en person på olika plan, är man vänner så är det på det planet och är man ihop o sambo så blir det på ett annat sätt...



Jag var ihop med min dotters far i 7 år innan vi fick barn - kan säga dej att efter vi fick barn lärde ja känna honom ordentligt o det var inget ja ville leva med..



Denna gång är ja säker (så säker man nu kan vara) kommer vara för alltid.. Vi har gått genom mycket tillsammans o känner varann ordentligt - vi är sammansvetsade ja o min sambo. Vi har gått igenom 3 månader på sjukhus, svävande mellan liv o död..

Vi har varit förlovade i 2 år nu och nu börjar planera bröllop lite smått..



OM man är säker varför stressa?? Är man säker kan man ta det lugnt o ta lite av kärlekens hyllningar till varannn då o då i livet.. =)

2009-01-20 @ 21:22:48
Postat av: Elisabet

MAdde; synd men hoppas ni får till en kopia iaf

2009-01-20 @ 21:24:18
Postat av: Tina

Helt värdelöst känns de när man tappat sin förlovningsring. Jag hade den oturen att tappa den en natt påväg hem från krogen faktiskt. Hade börjat tappa vikt o ringen blivit lite stor :( Men jag hittade den dagen efter när jag var ner efter gavleån och titta :D

Hoppas du hittar din med, lycka tilll!

2009-01-21 @ 02:43:31
Postat av: johanna

MARIE MADDE ELISABETH.

Jag är varken osäker eller något när det gäller min kärlek till min man.

Vi kände att det var så att vi ville gifta oss 1,5 år senare, och det var rätt för oss.



Men det betyder inte att vi inte känner varandra mindre och att vårat äktenksap kommer att gå åt helvete eller hur.

Hur många har inte varit barndomsvänner och sedan varit gifta i 60 år?



Kärleken är viktigast oavsett längden på förhållandet eller hur.



Hur som helst, hoppas ringen kommer tillbaka.

2009-01-21 @ 09:35:20
Postat av: johanna

Maria- Känns som att du är som ett gäng med madde- typ som när man gick i skolan. det madde säger och gör måste du hålla med.



2009-01-21 @ 09:39:57
Postat av: Marie

Johanna~Tycker du att jag håller med Madde?? Att vi har ett gäng?? Hahaha... Riktigt skrattretande...



Får man INTE hålla med om man tycker det är rätt eller???

För inte håller jag då med dig när jag tycker att DU HAR FEL!!! (fast du kanske vill det)



Och det är i ETT tillfälle jag SÄGER att det "NOG STÄMMER RÄTT BRA"



Du är ju helt otrolig Johanna....!!!!





2009-01-21 @ 10:31:14
Postat av: Malin

Ajdå, va tråkigt! Hoppas de kan göra en likadan!

2009-01-21 @ 12:26:31
Postat av: Elisabet

Johanna; ingen som sagt att de ska gå åt pipan för er heller.. utan det VI (rätta mig om ja har fel) menar är att VI tycker att man inte behöver ha så bråttom.. utan ta en sak i taget - man har ju ändå hela livet på sig... Varför göra allt direkt o inte ha något o se fram emot senare..



Fritt land alla får göra o tycka som de vill - så även VI..

2009-01-21 @ 12:48:46
Postat av: Kimmizz

Jösses vilka reaktioner... Men du när ni köpte ringarna fick ni inget papper extra försäkringspapper? Där står ju allt om ringen så du kan få en ny. Men ja hoppas verkligen någon snäll själ lämnar in den ifall dom hittar den.. Madde... Skit i vad andra tycker!! Skaffa fler barn, gift dig på ditt vis de är DITT liv. Ni har gjort de kanon du & Micke.. Inget skiljer er åt så är de bara trots att ja ALDRIG träffat karln så tycker ja han e bra för er.. Kram

2009-01-21 @ 13:50:17
Postat av: Arandur

Hoppas du får en bra dag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

Följ den gärna med blogglovin.

2009-01-21 @ 13:55:35
URL: http://arandur.blogg.se/
Postat av: johanna

Maria- Jag är helt otrolig ja jag vet.

Men tycker inte om att alla har invändningar mot att vi gifte oss innan alla andra i universum gjorde det. vårat val eller hur?



Elisabet- Vi hade inte alls bråttom att gifta oss, men när vi väl talade om det längre fram i vårat förhållande så tyckte vi att det kändes bra.

Vi har ett bra liv och mycket bättre än många andra par.



Kimmizz- Håller med dig. Madde gör som du vill.

Ditt liv, men all denna konflikt med alla blev för jag frågade om han inte friade när ni förlovade er, för det har jag fått för man att ma gör, och eftersom så många andra gjorde det.



Men nu struntar vi i det.



Madde- Kommer inte att säga ngt mer, eftersom vad jag än tycker och tänker så kan folk vrida till det.



Men jag är så lycklig för eran skull.

Ni är ett vackert par och erat bröllop kommer bli bra.



Har du hittar ringen?

Har du försäkring på de?



Jag vill alltså inget illa till någon av er.

Jag tror att vi har ett gäng envisa kvinnor som vet vad dem vill heheh..



=)

2009-01-21 @ 13:57:22
Postat av: Stephanie

Nej men alla barn är olika Madde! :)

Det vet man inte heller, vem vet om han kommer att titta ut tidigare? Det kan bara han veta eller ja inte ens det! :)

Men hoppas att han får ligga kvar där ännu längre än bf iaf hehe! ;) O jäsa på sig lite hih

2009-01-21 @ 14:53:43
URL: http://stephanieronning.blogg.se/
Postat av: Marie

Ja DU Johanna kan vrida till det!!! Gör det i din egen blogg istället för i Maddes blogg...



Fast det är klart... Din egen blogg hinner du ju inte skriva i för du har så mycket att göra...



Men HÄR har du tid att kommentera allt och alla!!!

// MariE

2009-01-21 @ 16:39:44
Postat av: Jenn

Jag tycker både Johanna och Madde verkar vilja skapa bråk. Den ena ska alltid vara bättre än den andra osv. Man stör sig på båda. Jag kan tycka Johanna verkar jävlig och verka ha ett enormt dåligt självförtroende, men Madde hugger direkt om hon inte tycker lika som någon annan. Ungefär som att hon bara måste tycka annat för att tjaffsa.!

2009-01-21 @ 17:22:31
Postat av: Marie

Är inte det här Maddes blogg???

Hon får väl skriva precis vad hon vill eller???



Och här ÄR det Johanna som är inne och skriver direkt...!!!



Kan inte se att Madde är inne i Johannas blogg och skriver på det sätt Johanna gör här...



Jag kan absolut inte SE i Maddes blogginlägg att hon vill ha bråk på något sätt... Hon skriver om sin vardag osv... Och eftersom det är hennes blogg så har hon rätt att skriva det hon vill...

Jag kan inte heller se någonstans att madde skriver OM johanna i sina bloggar...!!



2009-01-21 @ 18:02:23
Postat av: johanna

Jenn. för det första har jag bra självförtroende, för det andra känner du inte mig nog för att dömma och för det tredje så har du rätt ang madde, jag tror iaf att om hon inte får rätt så är det illa.



Marie- Jag kan skriva i min blogg, men hinner inte eftersom alla andra sitter och snackar skit om mig om hur jag är osv samt försvarar madde när det är hon och jag som skriver till varandra.



Men ska sluta att skriva eftersom tydligen är detta inte ett fritt land, vi lever nog i en bubbla som man inte får yttra sig i alls, eller hur.



Hon får självklart skriva vad hon vill, hennes blogg.



och du Marie, vem är du av att dömma folk hela tiden som heller inte kan ta kritik?



Hmm..

2009-01-21 @ 19:13:45
Postat av: Kimmizz

Men snälla människor. Ni är väl vuxna människor allihopa? Jag älskar att läsa bloggar speciellt maddes. Ska ni få henne att slut skriva eller vad är ni ute efter?!

2009-01-21 @ 19:18:47
Postat av: Marie

Johanna...Jo då jag kan absolut ta kritik.. Men jag kan f-n inte fatta att du hela tiden måste tjaffsa här i Maddes blogg..

Vill du tjaffsa så gör det i din egen istället så att man kan få NJUTA av maddes blogg istället...

2009-01-21 @ 19:29:43
Postat av: johanna

Kimmizz - Ja vi är vuxna.. men en del behandlar mig som ett barn och säger saker jag inte borde ha gjort mm och det tänder till.



Marie- Om madde skriver ngt och jag svara så kan det bli thaffs. men nu var det ju inte jag som drog igång detta om du läser i början. ja frågade om han friade när de förlovade sig och inte nu efter 6,5 år,, eftersom jag har erfarenhet av att när man får en ring på fingret har man friat och köper vigselring ihop. och då fick jag skit för jag gifte mig efter ca 2 år.



Vem är det inte som gnäller på vem?



Jag får tydligen inte göra vad jag vill.



Men men.. Skiter i detta.. för de kommer ingen vart och alla gnäller ändå.



Men känns iaf som att du måste rädda madde ifrån allt..

2009-01-21 @ 19:38:15
Postat av: johanna

Postat av: Elisabet

JOHANNA; ja känner mest folk som förlovat sig först o varit de några år, o sen gifter sig efter några år ihop... ja skulle inte säga ja till någon ja känt typ 1 år iaf...





Detta gjorde att allt startade

2009-01-21 @ 19:39:34
Postat av: Marie

Johanna~

Madde är vuxen nog att "rädda" sig själv...

Jag tycker det är lika idiotiskt vissa kommentarer du skriver till andra..



Å det inlägget du klistrade in var väl så Elisabet kände ?? Eller?? Alltså..hennes tankar...



Det står väl INTE att det var till dig hon skrev? Nä precis...



Du får försöka att inte ta åt dig av vad andra skriver... Det är ju DERAS tankar... Vad DOM tycker... Där av det fria landet...













2009-01-21 @ 19:47:06
Postat av: johanna

Jo men hon påpekade mig i det inlägget om hur jag gjorde när jag gifte mig,, och nej elisabet.

Jag kände min man i flera år före.. inte 1 år, så vi var vänner långt innan vi ens flyttade ihop. och efter 1,5 år tycket vi att vi skulle gifta oss.

om man ej får det eller så är den som gnäller och klagar på oss konstig.

men som jag sa.. skiter i detta, för inga personer man kan snacka med.

2009-01-21 @ 20:01:24
Postat av: Elisabet

J : OM du läser allt som ja skrivit på ren svenska så läser du nog att ja skriver inte att något är fel UTAN att jag tycker ditten o datten.. O vrid inte o vänd på allting..

ENLIGT MIG!!! mig inte dej - känner man folk på olika plan, som vänner som mamma som svärmor som sambo osv.. det är olika plan.. från vänner till kärlekspar är det ett stort kliv ENLIGT MIG o man lär känna varann på ett annat sätt.. För ENLIGT MIG är det stor skillnad på vänner o kärlekspar.. men det är ENLIGT MIG!!!



ENLIGT MIG - kan man förlova sig utan att fria, ENLIGT MIG kan man fria senare.. vissa nöjer sig med förlovning o vill inget mera ens.. Båda sätten är lika rätt om man väljer det..

JAG KÄNNER EN som fick ett frieri genom förlovningsringen - EN person men de hade varit ett par i TIO ÅR!!!Innan han fria (trolovade sig - genom förlovning - de ska gifta sig inom ett år)



Hur i hela världen vet du att just du är lyckligare än många andra??? Man kan inte jämföra sig med andra.. ALLA tycker olika..



Jag ser mig själv som väldigt lycklig - men JAG kan inte säga att ja är lyckligare än många andra - det vore fel av MIG att säga det - för alla kan vara lyckliga på olika vis.. O inget sätt är fel..



JAG själv vill lära känna killen i fråga ordentligt innan ja gifter mig med honom - det tycker JAG att jag gör genom att bo o leva med honom en längre tid, och efter barn... Det är vad JAG tycker!!!

Vi är inne på vårt 3 år tillsammans, och planerar nu bröllop - ibland kan ja själv tycka att det kanske är tidigt.. ENLIGT MIG, men ännu är det bara planering vi får se om det blir i år eller inte.. Men ENLIGT mig har vi ett underbart liv tillsammans o en underbar son - vi vill göra detta för att vi älskar varann o för allt det praktiska som det medför om något händer den andra..



VRID NU INTE DETTA TILL NÅGOT KONSTIGT!!! Nu borde du inte kunna vrida detta till något konstigt..

2009-01-21 @ 20:29:26
Postat av: Elisabet

MADDE: Hehe ja du får ju besökare på din blogg iaf ;)



Hur går det med din klänning ? Har ni börjat skissa på den?? Skickat in papper om hindersprövning + efternamn ännu?? Det har inte vi gjort ännu hehhe

2009-01-21 @ 20:34:08
Postat av: Madelene

Johanna ~ Varför skulle det vara illa om jag inte hade rätt varje gång? Jag förstår seriöst inte vart du får allt ifrån! Om jag inte har rätt så gör det mig precis ingenting, för man har inte rätt varje gång. Men här handlar det varken om rätt eller fel, så jag förstår inte ens varför det togs upp. Här handlar det om vad man tycker, å JAG TYCKER att det är tidigt att gifta sig efter att ha varit tillsammans i så kort tid, sen spelar det fan ingen roll om ni känt varann som vänner i 2 år eller 20 år, det blir något helt annat när man inleder ett förhållande! Så MIN åsikt är att det e för tidigt att gifta sig efter 1 år, punkt! Sen är dte upp till dig om du vill ta åt dig av det eller inte, det är min blogg å mina åsikter och dom tänker jag alltid fortästta att skriva!



Jenn ~ Vart har du fått ifrån att jag vill starta bråk? Är du urbotad dum på riktigt eller vad? Är det någon som vill skapa bråk så är det iaf Johanna, det är hon som inte kan ta kritik om vad JAG TYCKER å dessutom i min egen blogg. Jag skriver alltid vad jag tycker å tänker, vilket jag oxå tänker fortsätta med. Om hon tar åt sig av vad jag tycker så är det faktiskt inte mitt problem, eller hur? Då ligger problemet hos den andre.

2009-01-21 @ 20:37:03
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Madelene

Elisabet ~ Mönstret till klänningen är redan klart. Men svärmor åker utomlands imorrn så de dröjer lite innan hon kan börja sy på den, hehe.



Har inte fixat det ännu å känner ingen panik. Men ska endå fixa det snart så det är gjort.

2009-01-21 @ 20:43:39
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Okej men hon verkar ju suverän på o sy - så det går nog undan sen..

2009-01-21 @ 20:53:00
Postat av: johanna

Elisabeth skrev:Hur i hela världen vet du att just du är lyckligare än många andra??? Man kan inte jämföra sig med andra.. ALLA tycker olika..





Svar: Jag har det mycket bättre än vad många fmailjer i dagens samhälle har, nu menade jag INTE någon av oss på bloggen.



Utan det finns folk där ute som önskar att dem hade det bättre.



Madde- Jag vill inte bråka.

Men vi alla här är envisa varav detta uppstår.



Men lovar att inte skriva ngt som kan tänkas att bli förvridet eller så... hehe



ja det är mitt problem om jag tar åt mig över vad folk skriver, därför behöver inte folk skriva så man tar åt dig.. eftersom komentarna är oftast hårda och strikt mot någon av oss.



Men nu slutar vi att gnälla.



Är ju maddes blogg. Hon bestämmer.





2009-01-21 @ 21:49:33
Postat av: Elisabet

Lyckligare än andra?

Finns de som vill ha det bättre där ute..



BARA ETT EX.

Ja jag vill ha det bättre - ett fast jobb skulle sitta fint.. och ett hus som är avbetalto klart. Men är du lyckligare än jag för det?? DETTA VAR ETT EX BARA..

Enligt mig finns det alltid saker som kan göra en lyckligare..



Allas lycka är inte att ha barn o man o bo i en lägenhet i stan..



Jag har 2 barn o sambo, bor i stan- visst jag är överlycklig - men skulle kunna bli ännu lyckligare om ja fick ett fast jobb - sen finns det säkert ännu mera som skulle kunna göra mig ännu lyckligare.. Detta är enligt mig!!



Lycka är olika för alla - lycka kan vara att alla räkningar är bet och man har pengar kvar till mat..

Lycka kan vara att man kan gå en utbildning o få jobb..

Lycka kan vara att man besegrat något jobbigt..

Lycka kan vara att man funnits sig själv..

Lycka kan vara att ha ett jobb att gå tillbaka till när mammaledigheten är slut..

Lycka kan vara att slippa ha en karl i huset..

Lycka kan vara att man är singel o inte vill binda sig..



Lycka är så olika - man kan omöjligt jämföra den - ENLIGT MIG!!!





2009-01-22 @ 07:11:13
Postat av: Elisabet

Ville bara tillägga



Tycker det är oerhört dumt att mäta lycka!!! För det är så individuellt vad man tycker lycka är..



Visst du får tycka att du är lycklig - de e ju bra det för din del men mät inte lyckan med någon annan..



Alla har inte samma drömmar o alla tycker inte lycka är samma sak..



Visst du har en unge o gubbe - men inget jobb, bor granne med mamma.. men är det någon som vill byta med dej??



Tänk på vad du själv skriver med o inte bara gnälla på vad andra skriver..



Man ska inte vara för självgod..



DETTA VAR ENLIGT MIG

2009-01-22 @ 07:17:49
Postat av: Elisabet

Måste tillägga..



visst har ja skrivit ingen kan vara lyckligare än jag i min blogg.. MEN DET ÄR MED GLIMTEN I ÖGAT!!



Det är en annan sak än o mena verkligen allvar hehe



hejppa

2009-01-22 @ 08:47:29
Postat av: johanna

vad är det för fel på att ha barn och man och att mina föräldrar bor på samma gård? lät som att du tycker det suger.



Om en uteliggare har det bättre än oss blir jag fundersam, han/hon skulle nog byta med oss om dem kunde. Ja jag är lycklig, men hur jag än beskriver så vrider du elisabet på allt, inte jag.



Värst va alla tjatar om att jag ej har jobb,

är det något fel på det?

flera hunda tusen i sverige som ej har jobb.

Är mammaledig och söker, fattar du inte det i skallen eller vad?



Jag tycker jag är lyckligast i världen, min åsikt inte din.



Visst du har en unge o gubbe - men inget jobb, bor granne med mamma.. men är det någon som vill byta med dej??



Har du något imot detta?



JAg kan ju säga att jag har bra kontakt med hela min familj och ingen jag bråkar med alls, så mycket kan inte många säga eftersom många föräldrar är skiljda mm och har det jobbigt.



Mitt liv är lyckligt lottad. Jag slipper svälta och har allt jag vill och behöver ha.



Så det så.



Jag är självgod om jag kan det, men det betyder ej alltid.



Ja man kan inte jämföra lycka så.

Men enligt många andra är jag lyckligare än dem.

Om de jämför med mig, eller hur, dvs om jag och ex apan ola skulle jämföra tillsammans.



Så menar jag.



Du behöver ej ta de bokstavligt

2009-01-22 @ 11:16:07
Postat av: Madelene

Johanna ~ Det finns säkert många uteliggare här i världen som är lyckligare än dej. Många av dom väljer faktiskt att vara det. Jag har en bekant vars son är uteliggare och han älskar det, å han är lycklig. Hann vill inte ha barn å fru å hela de kittet, han vill bara vara och slippa dagens samhälle-i-lands problem, han är inte heller fattig så inte därför han e uteliggare. Han har helt enkelt valt att leva sitt liv så och är lycklig med det. Så han vill säkerligen inte byta med dig, å säkerligen inte du med honom heller. För han har det tufft emellanåt, men livet är inte menat att vara en dans på rosor all the time.

2009-01-22 @ 13:12:21
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Jenn

Johanna: Ja vi har fattat att du är lycklig! Sluta älta! Alla är vi olika! Söker du bekräftelse eller? Du skriver så jäkla osäkert, som du är osäker på dig själv och din man. Bry dig inte vad andra säger! Sköt ditt liv så sköter alla andra sitt lilla liv! Om Madde tycker att hon har det så perfekt så låt henne tycka det.



Madde: Ja men som till exempel där när Johanna gav sin dotter choklad såg man dig direkt skriva: GER DU HENNE CHOKLAD?? Vad var det för jävla dum fråga? Hon bestämmer själv om hennes barn ska få smaka choklad eller inte. Du kan ju också försöka att inte lägga dig i Johannas liv.

2009-01-22 @ 13:19:40
Postat av: Jenn

Vill egentligen inte lägga mig i men man blir så irriterad .. Varför tjaffsa så? Livet är fört kort för att lägga energi på detta.



JOHANNA: Om du är så nöjd med dig och din familj, sitt inte här och var en bitter tjej då. Lägg lite glad energi på allt. Ta hand om din blogg och ditt liv.

2009-01-22 @ 13:24:45
Postat av: J

Se och lär =)



http://www.alltforforaldrar.se/prinsessan/

2009-01-22 @ 13:28:00
Postat av: johanna

Klargöra en sak.



Ej osäker eller så om mig eller min familj eller min man eller något annat i mitt liv.

Jag vet vad jag vill och inte vill och kommer alltid att sträva efter att bli bättre eller få det jag vill ha.



That´s it.

Nu orkar jag ej blogga.



Snart blir madde. nya blondin bella med alla inlägg och allt. Så vi skippar detta va.

2009-01-22 @ 14:10:44
Postat av: Elisabet

Johanna - visst du är lycklig men det är alla på sitt vis o låt folk vara det. Sluta upp o jämföra lyckan för den går inte o jämföra..

DU SÄGER: Är mammaledig och söker, fattar du inte det i skallen eller vad?

Det säger nog mest om dej o inte mig.. Man behöver inte bli dum eller elak när man diskuterar blir man det så då är det något som är fel o man måste bekräfta att allt är såå "rätt o lyckligt".

Fast det i själva verket inte är det..



Lite bråk o tjafs kan vara hälsosamt ibland ;)



Jag har en mammao pappa som snart varit gifta i 40 år - visst ja är glad för deras skull.. men skulle de vara skilda skulle det inte göra någon skillnad på min lycka.. jag skulle vara lika lycklig iaf..



MIN LYCKA SITTER INOMBORDS O KANSKE INTE ALLTID SYNS MEN DEN FINNS DÄR - JAG BEHÖVER INTE HA ALLT DE DÄRA SOM VISAR DET UTÅT - SOM OFTAST ÄNDÅ ÄR FÄLSK LYCKA..



Allt enligt mig o inte dej..

2009-01-22 @ 15:14:28
Postat av: Elisabet

Johanna: måste tillägga.. du kan inte säga att du är lyckligare än den o den.. den personen har sin egen lycka som ja tidigare skrev, lycka att betala räkningar, lycka att kunna äta en månad igen, lycka att få uppleva sin födelsedag igen, lycka att överleva..

Så ja tom en uteliggare kan vara bra mycket lyckligare än vad du är.. komiskt va?



Förstår du nu vad ja menar??



Man kan säga med glimten i ögat att man är lyckligast i världen men du kan inte säga det på fullaste allvar...

2009-01-22 @ 15:20:54
Postat av: Elisabet

Johanna: med alla mina kommentarer menar ja INTE att dina val o dina saker är fel.. Inte i ett endaste fall.. Utan mera att alla tycker inte lika o att man inte kan jämföra sig med andra då ALLA tycker olika..



För mig är det helt okej att du har gubbe, unge o bor granne med din mamma, inte har jobb mm



Men det är inget ja är avundsjuk på..



Jag har mitt o du ditt..



MIN mening är att vi alla har olika åsikter o olika saker som gör oss lyckliga.. acceptera det o sluta skriv på fullaste allvar att du är lyckligare än många andra.. för ska man jämföra med alla andra OM DET NU GICK.. kan man undra vart på listan du hamnar,eller jag.. Kanske inget man vill veta ellerhur?? TACK O LOV SÅ GÅR DET INTE

2009-01-22 @ 15:45:58
Postat av: johanna

Elisabet. Exakt. Jag har mina åsikter och du har dina.

Självklart.



Nu lägger vi ner detta.

Förlåt alla om jag sårat er. Inget illa menat.

2009-01-22 @ 19:42:22
Postat av: Elisabet

Johanna: så lätt tar ja inte åt mig av vad andra skriver - är starkare än så.. men tack iaf

2009-01-22 @ 20:32:12
Postat av: Madelene

Jenn ~ Varför skickar du in den där länken och skriver se å lär?



Ja jag frågade om hon gav sin dotter choklad, det var väl fär tusan ingen dum fråga, eller? För mig låter det inte normalt att ge en 11 månaders bebis choklad, jag tycker rent ut sagt att det är idiotiskt och finns ingen som helst anledning att ge så små barn choklad när dom inte ens vet vad det är. Men det är vad JAG tycker. Vill hon i sin tur ge sin bebis choklad så visst får hon göra det, har jag aldrig sagt emot. Min mening är bara att det är idiotiskt och man bör vänta med sånt så länge de går, de tänker iaf jag göra till min dotter. Sen får folk tycka vad dom vill dom om det, det skiter jag helt ärligt i. För min dotter ska inte få äta godis i så tidig ålder, sen får andra ge sina barn om dom vill eller tycka jag e dum i huvudet som inte ger min dotter godis. Inte mitt problem och man gör som man vill, men åsikter har alla rätt att ha då vi bor i ett fritt land!

2009-01-22 @ 20:59:58
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Jenn

För att ni ska Lära er av en tjej som inte ödslar energi på skit som du och Johanna gör. Riktiga bråkmajjor är ni

2009-01-22 @ 21:49:58
Postat av: Madelene

Jenn ~ Haha inte lär det hjälpa med hennes blogg iaf ;) Nu råkade det ju vara så att jag följer den här bloggen iaf då hon bor i norge å väntar en till kotte. Men det var ju snällt att du tipsade endå, tack tack =)

2009-01-22 @ 21:58:44
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Jenn

Så lite så! ;)

2009-01-22 @ 22:11:55
Postat av: johanna

Varför ska vi lära oss av en tjej som väntar sitt andra barn och inte ens ngn vi känner till?

fattar inte.



JAg behöver inte lära mig av andra.

2009-01-22 @ 22:35:36
Postat av: Madelene

Johanna ~ Ibland äre inte så dumt att lära sig av andra :) Man kan inte alltid vara självlärd :D

2009-01-23 @ 20:25:02
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Johanna:Klart man kan lära sig från andra.. hur har du lärt din det du kan annars? Helt själv? Troligen inte.. Skolan, mamma, läst osv det är med från andra ;)

2009-01-26 @ 06:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback