Doktorn

Bestämde mig för att ringa till doktorn i morse då det fortfarande känns konstigt i huvudet, känt mig yr och haft en hemsk huvudvärk som kommit och gått sen i söndags. I måndags var jag ju hemma från jobbet för att huvudvärken däckade mig helt, på tisdagen kändes det bra, enda tills jag kom till jobbet och började att jobba, då började allt snurra igen å jag trodde seriöst jag skulle svimma. Har inte blivit nå bättre av mina 2 lediga dagar nu onsdag & torsdag så tog beslutet att ringa läkaren i morse och fick en tid direkt. Det visade sig att jag har åkt på bihålsinflammation och att jag känt mig sådär i skallen beror på det övertryck som då blir. Inte roligt! Nu blir det att käka pencillin (kåvepenin) 3 ggr om dagen i 10 dagar samt (Renixin) som är av svällande tabletter 2 ggr om dagen i 10 dagar, roligt värre!

Envis som jag är så tänker jag endå jobba fredag, lördag & söndag och göra min helg.Jag har redan varit hemma 1 dag och det känns som 1 dag för mycket, så jag försöker att jobba. Så länge inte tillståndet försämras så jobbar jag.

Fick besök av Emelie idag och det var iaf trevligt, vi pratade på och fikade lite äppelpaj med vaniljsås :) Åååh vilken fin mage hon har fått! Jag saknar faktiskt att vara gravid ibland och ha den där fina runda magen & känna sparkar. Men förhoppningsvis får jag vara med om det igen, MEN inte än! Vill vänta ett tag till, å speciellt nu när man fått en tjänst så vill jag ju jobba den tiden ut och hoppas på fast efter det, sen får man se vad framtiden visar.


Nu väntar jag på att Elisabet ska ringa och sen blir det soffan med lite mera äppelpaj och stargate, bra serie!

Kommentarer
Postat av: Elisabet

krya på dej gumman o massa kramar till dej - vi kommer nog höras via sms men ha det underbart nu i veckan när vi är borta - hälsa familjen

2009-07-24 @ 18:45:01
Postat av: Elisabet,

Ska uppdatera nu i dagarna :) är ju på semester nu - hehe.. resan gick bra - dock kändes den lååång hade spöregn o dimma :( hoppas ni har en underbar resa :) kramar i massor (lånar pappas släpbara dator o tangenterna är ju sååå lååångt ifrån varann haha) hälsa goa familjen från oss alla(Mig, B, K & H

2009-07-25 @ 13:09:01
Postat av: Emelie

Hoppas du blivit lite piggare nu Madde.

Gick de bra med de du skulle göra?=) Såg ditt mess så sent så jag hoppas du fick tag på Anci ändå.

Kram kram

2009-07-25 @ 17:22:50
URL: http://emelieandreasson.blogg.se/
Postat av: Katrin

jo hoppas också det löser sej... men vet inte vad jag ska få hjälp ifrån. allt kostar så mycket och jag e rätt fattig =/

2009-07-26 @ 11:43:27
URL: http://katrinrigglov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback