Mamma Madde

Det är vad Aurora har sagt hela dagen :)
Micke frågade Aurora, "vad heter mamma d?", hon funderade men sa ingenting då hon aldrig har hört det förut, det är ju mamma som såklart har sagt. Micke sa då att mamma heter Madde, kort därefter sa hon "Madde, mamma Madde" Sen dess springer hon och ropar Mamma Madde =) hur gulligt som helst.

Igår när Micke hämtade Aurora från dagis så fick vi faktiskt mycket beröm, dom hade aldrig varit med om en 1,5 åring som är så bestämd och som kunde säga så många ord och meningar. Men hon pratar hela hela tiden, vi kan säga ett ord och direkt så säger hon det och sen så kan hon det, det fastnar helt enkelt på en gång. Så det var roligt at höra. Nu tänker iaf vissa av mina kära läsare att jag skryter, det får ni tolka å vrida på exakt hur ni vill, det är inte mitt problem. Men jag är då mycket stolt över min dotter som såklart alla föräldrar är. Men hon är mycket duktig på att prata för att vara 1,5 år, inte alla som är det. Men sen så är dom ju olika tidiga å sena på allt, en kan lära sig att prata tidigt medan en annan kan springa tidigt, men Aurora har faktiskt varit tidig på allt.

Det finns en äldre dam på en annan avdelning än den Aurora går på som är från England, hon berättade när jag hämtade Aurora i tisdags att dom i England hade en saft som hette "Aurora Kiora" så hon hade sagt dte till Aurora när hon gungade "Aurora Kiora", till slut så satt Aurora på gungan och sa Aurora Kiora hehe. Så kan det vara. Hon gör inge annat än å pratar å pratar. Hon pratade tom med farmor i telefonen idag och hon svarade på det som farmor frågade, så det vore konstigt om man inte får vara stolt! Minns inte exakt nu vad farmor frågade om, men tror att det var om hon hade badat med en anka, men Aurora svarade "Bat" vilket betyder en båt ;) Och hon badade med sin stora båt =)

Nä nu tickar klockan på och hon är vid tolv slaget, så det är dax att sova! Är uppe lite extra länge idag då jag fick sovmorgon i morse ocg frukost på sängen, så då orkar man :) Men nu ropar faktiskt john blund, för damen vaknar väl tidigt i morgon, hon verkar ha slutat med sina sovmorgnar som hon hade förra veckan (muttrar) fick iaf sova hela nätter och till halv 10 i 1 vecka så bara det är inte fy skam, nu är det kl 7 som gäller igen, men då sover hon bra på nätterna så det är helt okej iaf även om mamma ännu är morgon trött! :) Natti

Kommentarer
Postat av: Katrin

hehe klart du ska vara stolt.. är verkligen inte alla 1,5-åringar som pratar så bra =)

kramar

2009-07-18 @ 15:26:48
URL: http://katrinrigglov.blogg.se/
Postat av: Carro

Jo visst är det kul att dom pratar :)

Emilia är också väldigt duktig på det, pratar hela tiden och klart man blir stolt.

Jag pratade med sjukvårdsrådgivningen och hon tyckte inte det behövdes med jourtandläkare utan tyckte vi skulle ringa tandläkaren på måndag. Hoppas dom kan slipa till den eller nåt för den är väldigt vass på ena sidan, hon känner ju med tungan, lite rädd att hon skär sig.

2009-07-18 @ 23:13:48
URL: http://carroliinas.blogg.se/
Postat av: Johanna

Trodde inte att det fanns saft som hette nästan lika som vinflaskan.

Mysko.

Som om jag skulle ha en saft som heter Falcon gul eller så.



Konstigt att man ens får ha liknande namn.



Ida pratar på mer. Men hon är mycket bra på att dansa och är super smart.

Aldrig sett en unge som dansar och så. så mycket som hon gör. Ingen annan heller.

Lika gör hon "moonwalk" och så.



2009-07-19 @ 13:06:46
Postat av: Elisabet

klart man är stolt över sitt barn men de kan man vara på olika sätt.. hehe ni förstår säkert hur ja menar.. Roligt när de pratar ;) blir lite roligare för en själv med.. haft en bra helg?? Kram

2009-07-19 @ 16:19:37
Postat av: Madelene

Johanna ~ Varför är det konstigt?? Saften fanns som sagt i England och heter "Aurora Kiora", den finns inte här. Så vad är det konstiga? Inge heller konstigt att det finns en vinflaska som heter Aurora. Men det e vad jag tycker. Det finns väldigt många barn som heter lite olika namn som finns i både vin, delstater osv. Kolla på Beckhams söner vad dom heter, tex Brooklyn. Så det är nog mer vanligare än du tror.



Isf så är det ju konstigt att heta Ida oxå.. Typ om jag fårgar "Vad har du gjort IDA då jojjo" :D

2009-07-20 @ 06:07:58
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Madelene

Elisabet ~ Klart man är stolt å att man kan vara det på många olika sätt. Alla är man stolta över något, det är ju säkerligen ni med Klas oxå. Extra stolta borde ni vara, eller de hade jag varit iaf. Med tanke på vilken resa han (ni) gjort och hur stor å duktig han oxå är, går, pratar och dansar m.m. :) Helgen har varit kanon, tråkigt som fan att man blev sjuk på lördagskvällen bara :(

2009-07-20 @ 06:10:36
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag sa inget om att din dotter heter Aurora.

Jag sa att det är konstigt att man kan ha både saft och alkohol som ett nästan lika namn.



Jag skrev som om jag skulle ha en saft dvs som om jag kom på en saft som skulle hete falcon gul.

INGET om att vad våra barn kan heta.

Där missuppfattade du allt.



Sa ang saften och vinflaska inte om barns namn

2009-07-20 @ 09:54:39
Postat av: Elisabet

Ja vi är mega stolta över barnen. Ja klas första resa i livet ska han få höra om när han blir större. Vilka prövningar han klarade :) . Envis och stark han var. Jag jag undrar hur vissa funderar, spelar de någon roll om de finns något liknande namn på något annat? Vin och saft är inte långt ifrån varann, bara alkoholen som fattas i den andra:) . Man låter barnen få de namn man själv gillar och tycker passar dom. Skulle vara trist om alla hette lika :( . Er dotter är kanon duktig. Härligare liten tjej får man leta efter, roligt när de växer och blir lite mera kompis som kan prata och göra saker :) . Hoppas du blir frisk snart kram

2009-07-20 @ 11:20:59
Postat av: Madelene

Johanna ~ Du missuppfattade nog. För jag skrev ju som sagt att saften fanns i ENGLAND. Finns inte någon saft här i sverige som heter Aurora Kiora. Därför finns det inte både saft och vinflaska här som heter Aurora, det är ju 2 olika länder. Dom har säkerligen inte vinflaskan som heter Aurora men dom har saften.

2009-07-20 @ 11:44:26
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Madelene

Elisabet ~ Ja man kan ju fundera, namn som namn, huvhudsaken man själv gillar det. Aurora var redan bestämt innan vi planera henne, det namnet kom upp då vi en kväll bara pratade om namn osv. Fint & ovanligt namn, precis som vi ville ha. Som du säger, inte roligt om alla ska heta lika. Vi båda heter ju Elisabet så världen är liten ibland :D



Jag gillar ovanliga namn som inte alla andra heter, lite roligare så med :)



Jag hoppas verkligne jag blir frisk oxå, har aldrig haft sådan här huvhudvärk så fy fan rent ut sagt, orkar knappt hålla mig uppe på benen ,den korta stund jag gör det har jag alvedonen att tacka för. Kram

2009-07-20 @ 11:48:50
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Johanna

Men bettan och madde.

Jag sa inget om att ungen hade fel namn eller så.

Utan att det är konstigt att det finns både vin och saft med nästan samma namn.

INGET OM AURORA BARNET.



Bettan du behöver inte skriva "vissa" kan ju skriva Johanna.



Land som land.. men namnet syftade jag på INGET ANNAT.



Vinet finns visst i England



2009-07-20 @ 12:40:12
Postat av: Emelie

Jag heter också Elisabeth. Ville bara skriva de. =)

2009-07-20 @ 13:12:03
URL: http://emelieandreasson.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Elisabet är nog vanligast som andra namn - men fint namn inte sant tjejer?? hehe

2009-07-20 @ 16:15:28
Postat av: Elisabet

JOHANNA - finns MÅNGA andra än du som reagerar på lite ovanliga namn därav ja skrev VISSA!!!! ;)

2009-07-20 @ 16:17:03
Postat av: Elisabet

Nu kom ja på hur ja ska förklara ;) man kan vara stolt o berätta saker om sitt barn osv men sen kan man tokskryta o ljuga ihop saker med sådant gillar ja inte - finns fler än man tror som gör så.. idiotiskt då alla barn är unika :)

2009-07-20 @ 16:19:12
Postat av: Madelene

Elisabet ~ Ja helt sjukt att vissa kan ljuga ihop något för att skryta, av vilken anledning lixom?? Klart alla barn är söta å unika, alla kan dom något. Vissa lär sig fort å tidigt medan det kan ta lite mera tid för andra, men de spelar ingen roll. Tex som Aurora gick innan 1 år och en annan kompis till oss vars son inte gick för 1,5 år. Spelar egentligen ingen roll, han går ju nu :) Men som sagt, vissa börjar tidigt å andra tar lite längre tid på sig, finns dom som går ännu tidigare än Aurora oxå, jag själv gick för fullt vid 9 månader så spelar ingen roll.

2009-07-20 @ 20:01:47
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Madelene

Johanna ~ Fast det är ju inge konstigt då det är 2 skilda saker i olika länder!

2009-07-20 @ 20:02:38
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Klas har börjat säga älskar dig mamma/pappa nu :) åh så gulligt de låter. Kram

2009-07-20 @ 21:19:54
Postat av: Madelene

Elisabet ~ Det försöker jag få Aurora att säga oxå, och gjort ett tag, men hon vill inte ännu :D Så jag får vänta innan jag får höra det hehe. Hon akn inte heller säga S, vilket är lite roligt ibland då hon vill ha glass. Hon pekar på frysen och säger GLA hahaha

2009-07-20 @ 23:09:02
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Johan - dvs johanna... lilla johan (johanna) var är din blogg?? vi skulle så gärna vilja läsa din ;) /ELISABET

2009-07-21 @ 08:18:43
Postat av: Elisabet

Johan - dvs johanna... lilla johan (johanna) var är din blogg?? vi skulle så gärna vilja läsa din ;) /ELISABET Spelar väl ingen roll hur ja förkortar ditt namn hehe

2009-07-21 @ 08:19:34
Postat av: Madelene

HAHAHAHAHA

2009-07-21 @ 11:10:38
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Johanna

Öhhh.. LÅGT Elisabet

2009-07-21 @ 13:04:49
Postat av: Madelene

Lika lågt som glocalnet kanske :D haha

2009-07-21 @ 13:16:12
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Johan- då då? ;)

2009-07-21 @ 17:51:10
Postat av: JOHANNA

Elias- dryyyg

Madde: Säger bara en sak. Suck

2009-07-21 @ 19:50:34
Postat av: Elisabet

Johan- (na) ingen egen humor? :-P

2009-07-21 @ 22:00:37
Postat av: Madelene

Elisabet ~ Man måste vara lite smart för att ha egen humor vet du väl :D

2009-07-22 @ 12:45:34
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: JOHANNA

Madde-Ja exakt.. SMART

Men är vissa det då? haahahahh

2009-07-22 @ 20:13:31
Postat av: Elisabet

Johan- (na) nej vissa är verkligen inte de..

2009-07-23 @ 08:09:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback