Pottan

Träning ger resultat och i morse kissade Aurora på pottan för första gången!
Hon vill ju inte gärna sitta längre stunder vilket man lär göra om man ska kissa, därav så har hon aldrig kissat på pottan förut för hon har myror i brallan och kan inte sitta still. Men så kom jag på den briljanta idèn om att hon älskar ju att titta i böcker och då sitter hon oftast i vårat knä, så jag frågade om hon ville sitta på pottan och kolla i boken istället, varpå hon svarade "mm" och satt sig på pottan, hon fick boken i knä och en kort stund efter så kissade hon en hel del :)

Jag blev så glad så jag dansade nog både macarena och kycklingdansen här hemma ;) haha!

Idag står det jobb på schemat. Jag är inte helt frisk ännu men jag avskyr att vara hemma från jobbet och att dom ska fixa in vikarie osv, det känns inte bra. Även om man ibland inte kan göra något åt det, så jag går och jobbar iaf. Har tagit alvedon så känner mig ganska pigg just nu. Den hemska huvudvärken som gjorde mig sängliggande igår är borta och det tackar jag för, den var hemsk! Hade jag inte haft den så hade jag även jobbat igår, feber kan man ta alvedon mot och är endå inget som smittas. Annars måste man ju tänka på det när man jobbar inom vården att man inte kan gå och jobba med något som man kan smitta kunderna med, för dom kan bli mycket sjuka/dåliga av det så det är då inget man vill. Men jag är oxå ledig onsdag & torsdag så vi kör på. Jobbar 13-20 så det borde nog gå bra.

I morgon ska vi till bvc på eftermiddagen för 1,5 års kontroll samt vaccination. Stackars lillgumman ska få den där sprutan igen, jag hatar det oxå! Vi ska även prata om maten då, om hur vi ska göra. Men jag & Micke har bestämt oss för att sluta med burkmat nu, äter hon inte vanlig mat så får hon vara utan, låter hårt men vi måste. Annars kommer hon aldrig att vilja äta, för barn är allt annat än dumma. Barn svälter dessutom inte sig själva, dom äter när dom blir hungriga. Igår gjorde micke pannbiff & potatis och hon fick det på sin tallrik, hon bara tittade på den och spottade och flyttade den åt sidan. Hon var inte ens intresserad av att smaka, för då hade hon säkert gillat det. Så problemet ligger i att hon inte ens vill smaka på maten, så fort hon ser att det inte kommer från burkmaten så vägrar hon. Vi har därför oxå gjort mat hemma och lagt i burken när hon inte sett och sen tagit fram burken och ska ge, men hon märker tom det!! Hur då?? Det är jobbigt värre men förr eller senare så kommer hon ju att äta, annars får hon vara hungrig, för nå mer burkmat blir det icke, kommer att göra ont som tusan i våra föräldra hjärtan men vi måste ju.. Sen kan jag säga direkt att vi får vi flera barn så blir det inge burkmat, då jag ska göra egen mat från första början och köra i mixer. Tänker inte gå igenom det här en gång till..


Nu ska jag vila lite på soffan innan det är dax att åka till jobbet. Hejpa!

Kommentarer
Postat av: sabina

Klänningen är köpt på Cubus. Tror inte den finns kvar, då jag köpte den i vintras :/ Bältet är köpt på Gina, kostade ynka 99kr :p

PUSS!

2009-07-21 @ 12:19:29
URL: http://sabinaal.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hej hej! Gick de bra att boka rum i dag?

Tänkte höra om du blir hemma på tordag? Tänkte om jag kunde komma och hälsa på då? Börjar jobba på gymmet kl 17 så innan de. Kram kram

2009-07-21 @ 20:53:21
URL: http://emelieandreasson
Postat av: Katrin

Tufft det där med att få barn att sluta med vissa saker... Tack och lov har jag sådan tur att Robin käkar burkmat och vanlig mat om vartannat utan att klaga. Däremot så håller vi på att sluta med nappen... huuua hehe

2009-07-21 @ 23:07:54
URL: http://katrinrigglov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback