Suprise & Katastrof

Jag har ordnat en suprise för Mikael i helgen.
Han vet ingenting om vad som komma skall. Det enda han vet är att han ska packa en väska till i morgon kl 12, med något fint och något bad ;) Jag tänker inte avslöja nå mer än så här på bloggen heller då han kanske läser..
Men jag längtar! Han har varit galen å nyfiken hela veckan, men jag har lyckats hålla mig och framförallt inte sagt bort mig, trots han försök att förvilla bort mig :D Fast det är inte bara Mikael som får en suprise, Mange kommer oxå att få det. För jag & Sara har nämnligen kokat ihop någonting som dom inte vet, båda har bara fått samma direktiv om att packa väskan till kl 12.  Ni kära läsare får helt enkelt vänta på en uppdatering innan helgen är över :)

Annars så har jag jobbat hela veckan, igår jobbade jag kväll och slutade kl 20. Då åkte jag direkt hem till Tezzan och skulle färga håret, ville färga det ljusare och få bort min hemska utväxt. Bara det att det slutade i katastrof!! Sen fan när blev ljust hår mörkare??? Någon som vet? Jag har då aldrig i mitt liv hört talats om det iaf, men jag köpte en ljusblond färg och det blev typ grå/brunt. Inte precis vad jag väntade mig.. Blev alldeles gråtfärdig när jag såg resultatet!
Så gissa om jag gick till jobbet idag med en keps på skallen. Men arbetskamraterna tyckte att dte var fint och att jag inte skulle färga bort det, åkte till mamma efter jobbet och visa och hon sa samma sak. Färga för tusan inte bort. Tom Mannen tyckte att det var fint.. Hmm, jag förstår ingenting, jag tyckte det var en katastrof! Efter jobbet idag så åkte jag återigen hem till Tezzan för att prova igen, jag tänkte att det kan ju inte bli värre än var det redan var, Denna gång köpte jag slingor som iaf är blekning, det måste bara bli ljust. Och visst blev det ljust. Så nu är jag HEL NÖJD med håret som blev ljust och så färgade jag underhåret mörkt som jag hade för många år sedan.

Tänk att en katastrof kunde bli så bra, tur det! :) Speciellt när ska vi ut på äventyr i helgen och jag ville göra håret lite fint och det böev tvärtom. Tusen tack till Tezzan som ordnade till det :)


Nu ska jag slå ned arslet i soffan och kika lite på tv innan det är dax att sova, så man är utvilad till morgondagen :)

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Ha det suveränt nu i helgen - hehe jag tror killarna uppskattar det där ni har kokat ihop ;) nu

är vi hemma från lappträsk - borta bra men hemma bäst ;) kram

2009-07-31 @ 23:33:31
Postat av: johanna

Vet flera som fått fel färg när det köpt på affären,, kan vart gammal färg eller annat fel.

Hoppas det löser sig iaf.

Ha en rolig helg.

2009-08-01 @ 10:23:12
Postat av: Elisabet

Men till slut blev ju även du nöjd ;)

2009-08-02 @ 15:50:57
Postat av: Madelene

Det var inte en annan färg eller en gammal färg.

Stod i en liten text på förpackningen att "ljust hår blir mörkare". Helt sjukt iaf hur en ljusblond färg kan bli mörkt. Men det slutade ju bra iaf, gjorde blonda slingor och då blev håret jättefint så är mer än nöjd nu!



Helgen var hur rolig som helst, kan inte beskrivas med ord!

2009-08-02 @ 17:04:44
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Madelene

inlägget ovanför var till dig Johanna.



2009-08-02 @ 17:05:33
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Elisabet ~ Helgen har varit underbar, kan inte beskriva med ord! Killarna uppskattade det verkligne och sa bra gjort till oss, som dessutom hade lyckats att inte försäga något :)



Till slut blev även du nöjd? Låter som om jag sällan blir nöjd hehe. Jag blev iaf mer än nöjd efter jag gjorde slingorna, men köper aldrig mer den där färgen. Läste ju sen i en liten liten text på förpackningen att "ljust hår blir mörkare" och jag hade ju ljust innan, men sjukt endå. Ljusblond färg borde bli ljusblondt oxå.

2009-08-02 @ 17:07:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback