Ved högen

Idag kom våran beställning av veden. Jag visste att det skulle vara mycket med, men trodde aldrig att det skulle vara såhär mycket !! Det kommer att ta år och dag att stapla det där i källaren samt i vårat lilla vedskjul på sidan av huset. Det kom en stor lastbil med en container på och backade in på gården och bara lassade av alltihop, så nu är det precis så att man kan öppna garageporten och precis att jag kommer in med bilen på gården. Aurora fick ju se allting så gissa om det enda hon pratade om sen var den stora tut tut och brum brum, hon kallar dessutom veden för pinnar och pekar på dom haha :) Vi beställde 15 kubik med fick lite mera men betalade för de vi beställt, så fick lite extra, vilket man alltid tackar å tar emot :) Veden var billig och gick på några tusen, ca 6000 och det var billigt. Det kommer att räcka i kanske 1 - 1,5 år. Å tänk er då att vi har betalat ca 4700 kr i månaden under vintersäsongen (ca 6 månader), nu gav vi ca 6000 för veden som räcker i 1 - 1,5 år, så det blir betydligt billigare för oss, å ger dessutom bättre värme =) Iofs så måste vi köpa en ackumulator tank och ladomat oxå som med kostar några tusen, men på bara 2 månader så kommer vi att ha tjänat in dom utgifterna. Så nu till vintern får jag lära mig att elda med ved i pannan så även jag kan göra det, så micke får visa mig hur jag gör, för han kan ju redan, han kan ju typ allt :D

Här kommer det iaf några bilder på den stora container och på vedhögen, fick dock inte med all ved på bilden hur mycket jag än försökte, men ni kanske förstår det när ni ser högen.

Har ni ingenting för er och är lite ut tråkade så är ni välkommen hit att hjälpa till å stapla ;) hahah





All den här veden ska plockas för hand i en skottkärra för att sedan staplas i källaren samt ute, då vi inte får plats med allt i källaren, vette tusan om vi får plats med allt, annars får vi bygga mera skjul så vi får plats..

Kommentarer
Postat av: Emelie

Men nu har ni och göra ett tag fram över ser jag.

Usch va jobbigt.

Men som du säger. Nu tjänar ni bra med pengar på att göra så. Ganks mycket pengar också. =)

Kram

2009-07-05 @ 23:27:49
URL: http://emeliandreasson.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Nu har ni o göra ett bra tag =) o håller er varma i vinter

2009-07-06 @ 10:37:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback