1 år m.m.

 Idag har vi bott i huset i 1 år!
Vi flyttade in fredag den 13 juni förra året och allt gick bra, trots dagen i ära haha.
Trivs fortfarande mycket mycket bra här ute, bättre än första ggn jag bodde i skutskär, men då hade vi inte heller eget.
Idag har det varit fullt upp all day. Dagen började med att jag & Aurora åkte till stan vid 10 tiden, åkte då hem till Elisabet så barnen fick leka lite, dom lekte dock inte så mycket med varandra denna gång hehe. Aurora gillade däremot Hanna, hon satt ju faktiskt och läste en tidning "Nining" och satt i en sån här puff, det är som upplagt för Aurora hehe. Efter lite lek så blev barnen trötta och det var dax att sova lunch, vi åkte hem till mamma så damen fick äta & sen sova lunch. Hon sov dock bara 50 minuter så vi åkte till ericsson loppisen på brynäs med mamma och så mötte vi upp morfar där och så fikade dom, jag kollade omkring då jag inte alls var fika sugen, dessutom så skulle jag till Renata & Long och grilla så man ville ju vara hungrig :) Åkte hem til lrunt 3 tiden iaf och gav Aurora mat och kramade & pussade på henne mer än vad hon själv ville, jag fick lixom en mega kram och 2 pussar, men lixom jag som mamma vill bara ha mer kramar & pussar men lilla damen var upptagen med att leka med sin tut tut (traktor) så hon vinkade bara till mig, tack då hehe :)

Hemma hos Renata & Long så var det verkligen kul!
Eftermiddagen/kvällen kunde inte ha blivit bättre. Det var jag, bror & ida som var där. Vi grillade ute trots detta väder men åt såklart inne, det var supergott och dom hade handlat mega mycke. Åt både grillad flintastek & kycklingfilè, någon fläskfile fick jag inte i mig, haha. Till det så var det en supergod potatisgratäng och sallad, mums!! Till efterrätt blev det glasstårta, chips och godis, så nu har man ätit för månaden ut :D Det bjöds även på lite pokerspel och sen så spelade vi även chicago, Long vann båda ggr och jag kom 2:a, typiskt! hehe. Var längesen man kom hem såhär sent, kom nyss in.

Micke & Aurora hade egen mystid tillsammans och dom har haft det bara bra, man behöver göra lite på eget håll ibland och det är ju väldigt sällan som jag gör det, då blir det ju även roligare när man gör det. Men så fort jag kom hem så gick jag in och bäddade om Aurora, min sötaste nos :)


Nu ska jag gå och sova, min tur att ha sovmorgon i morgon å jag vägrar kliva upp före kl 10! Så de så, hörs!

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Leker nog mera nästa gång =) Åå grilla är ju super gott

2009-06-14 @ 08:07:21
URL: http://elli76a.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback