All night !!

Åh Aurora sov hela natten utan att vakna en endaste gång, härligt!
Då sov hon dessutom både lunch & middag igår, vanligtvis så sover hon bara lunch. Men hon somna som en stock i bilen påväg hem från valbo så var inte mycket att göra åt det. Tänkte att hon får väl vara vaken längre igår kväll då eftersom hon sov rätt så sen middag, men nix, redan vid 18 tidne var hon skit trött så kl 19 somnade hon bums i sängen när jag la ned henne och där sov hon till 6:30 i morse!
Nu beror ju säkerligen detta på medicinen hon får, man blir ju hemskt trött av tavelgylen så säkerligen därför som hon sov både middag och hela natten. Men man kan ju endå hoppas lite på att det här kanske ändrar rytm i hennes sovrutiner så hon kanske fortsätter att sova hela nätter fast hon slutat med medicinen, det har ju faktiskt hänt. Men ska jag vara ärlig så vågar jag inte att tro på det, jag tror som alltid att det bara är en engångsförtelse som händer då och då. Det blir väl så när man är van nu sen 1,5 år tillbaka att få sova natten i omgångar.

Men jag är kanoners pigg idag, var sjuuukt längesen som jag fick sova 6-7 timmar i rad! Tänk om man fick sova såhär varje natt, då skulle jag vara mycket piggare och en helt annan människa om dagarna och betydligt gladare. Nog för att jag såklart är glad om dagarna endå, men sömn gör väldigt mycket på människan för vi behöver det. Å att inte få sova någon mer sammanhängande sömn gör sitt det med, även om det såklart är värt allting så behöver kroppen sömn, så fungerar den! Sen behöver alla olika mycke av sömnen, vissa mer å adnra mindre. Jag har dock alltid varit en sömntuta och behöver gärna 8-10 timmar för att fungera som bäst, medan Micke behöver en 5-6 timmar, sover han för länge så fungerar inte han som han ska, så olika det där.


Kommentarer
Postat av: Elisabet

Vad skönt ni fick sova alla tre ;)

2009-06-13 @ 09:38:42
URL: http://elli76a.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback