Blandat

Dagen har varit helt underbar!
Började med att jag fick SOVA, hur underbart som helst. Aurora väcktre otroligt nog inte ens mig i morrse, hon satt å drog i mickes öra tills han vakna, duktig tjej gör som mamma säger (väck pappa) :D haha. Aurora lämnades på dagis till kl 9 och då flyttade jag arslet från sängen till soffan, där blev jag liggandes till nästan 12. Varuhuset är ju såå sjukt jävla bra så man vill ju aldrig sluta att kolla!! Men efter 4 avsnitt på morgonen så fanns de inget annat val, saker å ting lär ju göras när man bor i hus. Så micke fortsatte i badrummet så nu har vi tom fått upp väggar (gipsskivor) och i och med det så börjar man att se ett slut i den renoveringne oxå, nu är de inte mycket som återstår innan det är färdigt för möblering :) Jag själv befann mig ute i trädgården för att kratta upp allt ogräs från mitt rensande igår kväll, krattade oxå hela gården ifrån kvistar så pappa kunde klippa gräsmattan sen, vi har egen trädgårdsmästare till det :D

Efter att pappsen klippt gräsmattan så blev det dax för att grilla lite, vi bjöd på vitlöks späckad fläskfile, stekt potatis, grillade tomater, stor sallad och bea sås. Om ni aldrig har grillat tomater nån gång så måste ni verkligen göra det, det är sjuuukt gott och tomaterna blir så otorligt söta o goda, yummi! Aurora blev så trött o grinig lagomt tills vi skulle äta så det var inte mycket till mat ro om man säger så, så blire med småkids ibland. Micke gick o la henne och hon har sovit som en stock sen dess, så hon var nog sketatrött! Det bjöds även på efterrätt som bestod av glass och fruktcocktail så det var oxå gott, sen satt vi och pratade till kl 21 då pappa kollade på klockan och tyckte att det var dax att åka hem, han ska ju upp til jobbet tidigt i morgon. Det var mycket trevligt att få bjuda pappsen på grillat och han var nog nöjd!

Jag kollade kontot nu under kvällen bara av en slump, då har skattepengarna rullat in, weeehoo !!
Så i morgon ska jag på stan och shoppa lite sommarkläder med Tezzan, det blir nice! Eller om vi åker till valbo, ungarna är på dagis och jag har förts möte på jobbet kl 10. Sen möte igen kl 16. Kanoners med skattepengar! Lite synd bara att Micke inte får sina fören till december, dom som har eget företag får ju sina då. Men samtidigt så är det bara bra, för vid jul behöver man alltid pengar och så fyller ju Aurora bara 3 veckor efter så dom kommer att komma lägligt dom med. Han får ju tebax det 3 dubbla som jag fick tebax så kommer in en stor stor summa peng då =)

Natti

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Låter som en toppen mat o efterrätt :)

2009-06-10 @ 09:28:02
URL: http://elli76a.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback