Lugn dag

Det blev visst en lugn dag idag tack vare att det regnar ute. Annars skulle vi ha donat massor ute i trädgården, en massa ogräs som behöver tas bort och gräsmattan behöver fan klippas igen..En gång i veckan men helst 2 behöver dne klippas men det får duga med 1 gång i veckan. Det är dock något som inte jag kan göra :( Tål inte nyklippta gräsmattor så att gå omkring och klippa den själv är rena självmordsattacken! Så istället för att göra någon nytta så har jag bara suttit vid datorn sen jag lämna damen på dagis, känns inte så bra så måste ta tag i något att göra nu känns de som..

Ska iaf i väg och jobba 16 - 21 ikväll så det blir iaf att göra någon nytta :) Har faktiskt jättedåligt med jobb nu :( Tack & lov så börjar mitt schema om 3 veckor så då får jag in lite tider så jag får någon lön i juli, behövs :)
På lördag jobbar jag 8 timmar så då blir det en liten peng då det är nationaldag och röd dag :) Sen skulle jag egentligen iväg på en hemlig resa med Elisabeth men nu blir inte den av :( Dom ringde om jobb nyss på söndagen och jag kunde verkligen inte tacka nej när dom behövde mig, å jag behöver egentligen alla timmar som jag kan få nu när jag knappt fått några endå i juni månad så det fick bli så, tråkigt är de för jag hade verkligen satt fram emot att få åka iväg med en vän på lördag samt få lite egen tid, men men. Får hoppas de kommer fler ggr eller så kanske vi kan göra något en annan dag iaf? :) Fick ett monsterpass att arbeta, ska jobba 7-21 i karlholm men de funkar.

I början av juli blir ingen rolig vecka, kommar att ha 5 monsterpass på 7-21 under en 8 dagars period!! Kommer knappt att träffa Aurora nånting och det gör ont som fan i mammahjärtat! Men eftersom dessa dubbelpass är inbokade sen ett tag tillbaka så får dom gå, men det får inte bli så mycket mera utav dubbelpassen för jag vill inte vara borta så mycket från Aurora, nog för att hon klarar sig mer än bra med sin far, men jag vill även träffa henne och hon behöver mig oxå. Men det blir ju lätt såhär när man inte har någon tjänst, då lär man ju samtidigt jobba dom tider man får, men härdanefter får det räcka med ett normal pass om dagen, man är inte mer än människa heller även om jag gärna vill vara en duracell kanin ibland..

Vi hade det iaf heeeelt underbart i helgen och furuvik var verkligen kanon!
Måste dock erkänna att det var nog lite att plåga sig själv genom att åka dit en sådan varm dag! Jag blev både stekt & grillad och ser mer eller mindre ut som en räka :D Nu börjar det dock lägga sig och återgå till de vandrande liket.. Därför som jag just hatar att sola. Blir bara bränd och det gör ont, svider och kliar och för att sedan bli lika vit igen! Hade jag endå fått färg å blviit brun så hade jag ju stått ut med att bli bränd, men inte så roligt när man knappt får någon färg alls, men men alla har vi olika pigment. Micke kan sitta i skuggan och bli kanon brun, så himla orättvist! Aurora verkar ha fått pappsen pigment så det ska hon vara glad för, hon är lite brun hon med :) Dränkte henne i solskydd 50 under dagen vi var på furuvik så tack o lov så brände inte hon sig :) Kanske inte så konstigt heller, hehe.

Igår efter dagis åkte jag å damen in till mamma för att fira morsdag, gjorde inte de i söndags då vi som sagt var i furuvik. Så hon fick en uteblomma i en fin kruka att ha på altanen, hon blev glad :) Sen så tog vi en långpromenad med och jag fick efter mycket om och men med mig min lata lillebror, han tyckte nog att det var jobbigt :D Nu ska jag låta som en riktig gammelkärring, men dagens barn/ungdom är så fruktansvärt lata!! Sitter hellre inne i kanon fint väder och spelar tv spel eller dator än att vara ute och leka, sparka boll m.m.. Fan en annan var aldrig inne när man var mindre, mamma fick fan jaga o locka in mig på kvällen för de var dax att sova.. Annat äre idag. Tur att Aurora redan nu älskar att vara ute, de ska vi försöka se till att hon gör hela tiden, här blir de inge sitta å spela tv spel när det är hetta ute :D

Nä nu ska jag som sagt göra lite nytta innan det är dax att åka och jobba!

Kram Banan

Kommentarer
Postat av: Elisabet

De kommer flera gånger tjejen ;) Så de e ingen fara hehe.. jag börjar imon onsdag kl 10 o slutar torsdag kl 16.30 sen tänker ja vara ledig resten av veckan tror ja .. återstår o se då men planen är så iaf ;) kram

2009-06-02 @ 17:43:30
URL: http://elli76a.blogg.se/
Postat av: Madelene

Elisabet ~ Man har alltid en plan, den brukar dock spricka hehe. Men klart det kommer fler ggr, hoppas du får trevligt iaf =) Kramen

2009-06-02 @ 21:47:34
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Elisabet

De tror ja nog - har sällskap av svärmor :)



Ja planen med o vara ledig brukar spricka men denna gång har jag väldigt stooor lust o hålla mig till den.. kram

2009-06-03 @ 06:43:05
URL: http://elli76a.blogg.se/
Postat av: Elin {Mamma till ängeln Meja och gravid}

Tack :) Vi har hållit det hemligt ett tag, jag är i vecka 9 nu tror vi ^^ Kram

2009-06-03 @ 10:05:19
URL: http://pruppen1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback