6 år

Idag har jag haft mitt körkort i 6 år!
Wow vad den tiden gått fort, å det innebär oxå att jag inte åkt buss på 6 år, haha. Jag hade ju turen att både få/köpa en bil själv bara veckan efter jag tog mitt körkort. Jag hade hälften av pengarna själv och den andra hälften delade mamma & pappa på, så min första bil var en alldeles egen liten Nissa micra -89, grejjer det! På den tiden tyckte jag att det var häftigt att ha sån här text i framrutan så där stod det "Nissan" med stora vita bokstäver över hela rutan, yes yes. Observera att jag skrev att jag tyckte att det var häftigt, idag tycker jag bara att det är fjantigt :D Ska man ha något i framrutan så ska det bara vara en mörk bård eller vad man ska säga, för dom e jäkligt skön att ha på sommaren så man slipper få solen så mycket i ögonen. Nu är det bara baby som ska sätta igång med sitt körkort. Han fick ju en massa körlektioner när han fyllde år så hoppas att han börjar med dom snart, å dessutom så kan han ju övningsköra med mig varje dag.
Köra kan han ju redan, han behöver bara fräscha upp minnet något, så bara han får fingrarna ur A----- och sätter igång så dröjer det nog inte länge innan han har körkortet.

Jag lämnade Aurora på dagis kl 9 idag och åkte raka vägen hem och stöp i säng där jag somna som en stock, var så trött och hade världens huvudvärk, vilket jag redan hade när jag gick å la mig igår kväll. När jag vaknade nästa gång så var den tack o lov borta! Pappsen var hit idag och premiär klippte gräsmattan för i år, de tackar vi för. Han tycker dock att det är kul och klippa den och jag avskyr det å kan tyvärr inte det heller pga allergi, tål inte nyklippt gräs. Försökte klippa i somras och kom halv vägs, sedan så micke ta över så jag slapp att trilla av pinnen för en allergichock :D

Nu ska jag spela lite fia med knuff på blip å sen ska jag se melodifjantivalgrejjen.

Kommentarer
Postat av: Sabina

Fan vad najs! Kom och övningskör med mig också :p haha

2009-05-12 @ 22:01:17
URL: http://sabinaal.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Ah äntligen hemma =) nu hämta de små - hehe

2009-05-13 @ 14:57:39
Postat av: Marie

Spelar du på Blip igen ?? :))) Bara ordet Blip väcker "gamla" minnen...hehe....



2009-05-13 @ 19:19:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback