Finemang :)

Ja det har gått finemang på intron på Wesslandia :)
Jag var väldigt osäker på vägen imorse, jag har typ aldrig varit i karlholm :D Ingen direkt by där man annars har något att göra, hehe. Så jag är nöjd över att jag "bara" åkte fel 1 gång innan jag kom fram :) Glömde att svänga innan macken då jag trodde att man skulle svänga efter, bara det att det inte kom någon sväng efter macken, vilket jag började att förstå när jag såg skyltar med mehedeby/uppsala, då förstod jag att jag åkt alldeles för långt och fick vända. Men jag hann i tid och nu har jag memorerat vägen, den är faktiskt lätt! Det var därför som jag missa, för den var lixom för lätt :D haha.
Var iaf roligt att träffa nya människor och nya "kunder", man får idag inte säga brukare, vårdare och vad man nu än sa innan, utan nu sägs det kunder. Jag själv tycker att brukare var ett alldeles utmärkt ord, kunder låter faktiskt en aningen fel i mina öron, men men :D Allt gick iaf kanon och man e såhär lagomt snurrig i skallen när man ska ta in en massa ny information, träffa nya kunder, ny personal, försöka lära sig alla namn osv, ja ni vet ju själva :D Dessutom så har jag ju nyligen börjat på björkegrenska med så nu är de mycket nytt. Det är tur att rutinerna på hotellet sitter, men har varit där i 3 månader nu :) Oj vad tiden gått fort. För 3 månader sen hade jag INGET jobb, nu har jag istället 3 st. Mycket kan hända. Om man verkligen vill ha ett jobb och verkligne ligger i och söker så får man till slut, ibland flera :) Dom kommer ju knappast och knackar på dörren, man måste visa att här är jag och jag vill jobba.

Efter jobbet så hämtade jag damen på dagis, jag slutade i lyxtid kl 13 så damen fick en kort dag på dagis, skönt att få tid till mys :) Vi åkte in till stan för att vi skulle handla blöjor, köper dom alltid på willys där jag tycker att dom har bra pris å många erbjudanden. Mamma ville följa med så de gjorde hon oxå, när jag endå var på willys så tänkte jag att vafan jag kan ju lika gärna storhandla när jag endå är här och har mammsen till hjälp och mat går ju alltid åt och det behövdes dessutom att fylla på i både kyl & frys. Så jag handlade massor. Å det var ju inte bara jag som hade den tanken, för jisses vad folk det var där inne!! Det tog 1,5 timme från det vi gick in till vi gick ut. Under den tiden så hade jag fått en otålig liten tjej som aboslut inte tyckte att det var roligt att handla längre, så innan vi va klar så hade hon hunnit att äta 2 bananer och ett kex :D I morgon jobbar jag eftermiddag så det ska bli superskönt. Vi ska ut och äta lunch med pappsen här ute, tänkte prova nya kungshallen, nu kan man ju kanske äta där igen när det e samma people från staffans som har öppnat, åt inte där innan. Så det ska vi göra, sen efter vi lämnat damen på dagis så ska vi även åka in till staden och köpa golvbrunn, rör och cement till badrummet, så snart kommer rören på plats och då blir även golvet klart, o då kan han även sätta upp gipsskivorna som står i garaget och väntar, sedan kan vi sätta dit en toa provisoriskt så man slipper att springa ned till källaren mitt i natten och när man e själv med Aurora. Sen får man ääntligen åka och köpa kakel! Dit längtar jag men det e rätt nära =)

Nu ska jag spela lite fia med knuff på blip sedan så blir det sängen. Har inte sovit en enda minut inatt å jag klev upp innan klockan ringde, inte illa. Vette tusan varöfr jag inte kunde sova, var lika igår när damen sov lunch så tänkte jag passa på att göra likadant då jag var skit trött, men fick inte sova en minut då heller. Så ni kan ju tänka er hur lite jag sovit, saken är den att jag är inte så trött heller, vet inte om det e bra eller dåligt? De visar sig, jag hoppas iaf att jag får SOVA!

King Kong!

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Skönt med nytt jobb IGEN =) hehe.. ja för mig ramlar de in mera jobb med i väntan på schemat ja skulle få.. härligt de..

Ja kan tänka mig att de e skönt o få en toa uppe även om den e provisorisk..



hoppas ni får en bra dag kram

2009-05-19 @ 06:56:11
Postat av: Anonym

Tyvärr inte alla som har lika tur med jobb även fast dom söker och verkligen vill ha så så enkelt är de nog inte.. :)

2009-05-19 @ 15:39:40
URL: http://shamai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback