Gårdagen

Gårdagen var trevlig. Vi spelade lite olika kortspel, wii & barngeni från 8 - 12 år, men det var frågor som inte ens vi vuxna kunde! Vi bköd över Mange & Sabina så vi var lagomt många, spelade och drack lite. Jag stannade dock på 3 cider då jag skulle köra bil redan kl 10 idag, så då vågad ejag inte att dricka nå mera, men de var trevligt endå! Var dock sjukt trött då Aurora hade haft en strulnatt och jag sov ingen lunch som jag brukar när hon sover, vette fasen vad jag gjorde då som var viktigare? Men satt väl säkerligen framför denna dumburk å läste lite bloggar å glömde bort att jag skulle sova, haha. Så jag var alldeles för trött ett tag men de gick endå, var så skönt att få gå å lägga sig runt 02 tiden :)

Idag åkte jag som sagt in till stan strax efter kl 10 tiden, vill till mamma så fort som möjligt och hämta Aurora som sov hos mormor igår eftersom det dracks alkohol här hemma, saknade henne så otorligt mycket, gör jag iofs jämt så fort hon inte är i närheten men igår mer än vanligt. Så var helt underbart att få hem henne! Lämnade in bilen på däckbyte med balansering å omläggning så nu sitter det även 2 fräscha sommardäck i bak på bilen, dom i fram var redan fräscha. Så nu har vi 4 sommarhjul som rullar, perfekt! Efter det så åkte jag till Gimlins och hämtade ut dom försenade 1 års korten, dom blev mycket mycket fina! Mamma, pappa, mormor & morbror har nu med fått en varsin bild, eller fått och fått, dom har köpt en varsin bild. Så nu ska vi köpa 2 ramar, en till bilden och ett till vigselbeviset, de ska såkalrt oxå upp på väggen :) Förresten, undrar hur lång tid det ska behöva ta innan man får papper fårn skatteverket att man nu har bytt efternamn så man kan fixa nya bank kort, körkort och allt sånt. Någon som vet??

Sedan så skulle vi egentligen göra en premiärtur till furuvik, mamma och marcus var redan där och åkte så fort jag hämtade hem damen. Men när jag kom till bomhus vägen (åkte ju fårn stan efter alla ärenden) så började det att tok regna, tack o bock då. Så vi ska göra ett nytt försöka i morgon, hoppas på fint väder!! Köpte iaf ett varsitt årskort till mig å mannen så vi kan cykla till furuvik när vi vill, lär ju bli rätt många besök i sommar känns de som :) Sen köpte vi även ett till lillebror Marcus, han fyller 10 år den 17 juni så han fick det i present, docj i förskott, han blev nog glad! :)

Nä nu ska jag sluta skriva, ska lägga mig på soffan och läsa lite Frida tidning ;)



Här var det 20 minuter kvar tills vi skulle vara i kyrkan..
..Då står jag å pratar i telefonen, mycket viktigt :D

Kommentarer
Postat av: Sabina

Fin bild (även fast du pratar i telefon).

2009-05-22 @ 20:47:36
URL: http://sabinaal.blogg.se/
Postat av: Madelene

Tack :) Gillar den med

2009-05-22 @ 21:26:56
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Kan bara hålla med föregående - jättefin bild :) kram

2009-05-23 @ 09:31:33
Postat av: Madelene

Tackar :)

2009-05-23 @ 20:02:09
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Sara Mälby

Hej hej! :) Det går ganska fort att få namnet bytt, ca 1 vecka. Men prästen brukar vänta nån vecka innan han/hon skickar in sina papper till skatteverket också. Körkorts förnyelse kommer automatiskt så det behöver du inte beställa själv. :) kostar btw 120kr. Ha det bra! Kram

2009-05-24 @ 22:23:50
URL: http://saramg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback