Säger väl då :)

Jag tänkte avslöja om vad det var som jag syftade på i gårdagens blogg, kan inte hålla mig iaf :D



Aurora har sovit hela nätter i sitt rum & säng i snart 2 veckor!

Det känns helt underbart!

Vi lägger henne vid 19 tiden och hon vaknar inte förens antingen 06 eller 07 dagen efter, det är helt otroligt och aldrig hänt förut typ, men det var på tiden! Efter snart 2 års sömnbrist med en vaken söt liten tjej på nätterna som inte vill sova och som inte velat sovit själv, utan somnat i sin säng och sen kommit in till oss vid midnatt.
Så tycker jag att det är underbart att själv få sova hela nätter, det var som sagt 2 år sen sist man fick göra det.. Det känns faktiskt i kroppen att man nu får sova hela nätter, dels så är man typ mera trött när man vaknat för kroppen är inte van att få sova hela nätter, den har lixom gått på sparlåga i 2 år, men den vörjar vänja sig nu och då är man pigg som en lärka när man vaknar, å det är Aurora med!

Så hoppas hoppas hoppas för kung & fosterland att det fortsätter att hålla i sig, trots att jag nu skrivit ut det här på bloggen! Lilla tjejen börjar bli stora tjejen, märks på alla sätt & vis!

Varje dag får vi kommentarer från alla håll å kanter att hon är så duktig på att prata och det är alltid lika roligt :) Hon är lillgammal eller vad heter det? Men mina föräldrar har sagt att jag oxå var det när jag var liten, så hon har ju lärt sig av den bästa :D hsaha.
Pappa har berättat många gånger att när jag var ca 2-3 år (minns inte riktigt) och någon cyklade mot en röd gubbe när vi satt i bilen, så sa jag
"Aj aj, man får inte cykla mot röd gubbe och hytta med fingret"


Jag har nyss lämnat Aurora på dagis. Själv är jag hemma från jobbet idag med då jag är sjuker, vilket är mycket mycket tråkigt! Jag vill ju vara på jobbet, jag trivs där med både mina arbetskamrater & boenden. Men man kan ju tyvärr inte styra över att man blir sjuk ibland, och nu har jag varit rätt så dålig med andningsbesvär av å till i 1 vecka, men medicinen gör susen. Dock så har jag ingen röst då en biverkning är heshet och det är 3e dagen idag, sen så har jag feber oxå, fast det var ingen biverkning utan den damp ner som en sväng från ovan :( Hoppas det ger med sig snart iaf så man kan återgå till vardagen.

Nu ska jag faktikst gå och lägga mig för att sova, det är nog det enda jag ska göra idag!
Så kanske man sover borta det sjuka och vaknar frisk? Önsketänkande iaf :)



Morfar ska ju hämta Aurora på dagis idag så hon lös upp som en sol när jag sa det i morse =)





Kommentarer
Postat av: Elisabet

ja hoppas verkligen du blir bättre :)

Kram

2009-11-25 @ 08:18:56
Postat av: Marie

Åhhh... Vad kul att hon sover hela nätter själv nu :) Skönt oxå för er..

Det kommer säkert att hålla i sig.. Fast var beredda på att vissa nätter kommer hon förmodligen sova hos er ändå... :) Men så är det nästan med alla små..

2009-11-25 @ 21:16:29
Postat av: Madelene

Marie ~ Ja det är riktigt skönt! Jo klart hon kommer vakna vissa nätter, speciellt när hon kanske blir sjuk eller har mardrömmar, men då får hon mer än gärna komma o sova med oss, det e faktiskt lite tomt i sängen nu och man får så myclet plats hehe. Men lilla tjejen börjar bli stora tjejen, 2 år nu i januari hehe. Hur mår dina kottar då? Har ni tagit nå vaccin? Kram

2009-11-25 @ 21:57:21
URL: http://tanteluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback