Vaccination

Nu har jag bestämt mig!
Det blir vaccination mot svininfluensan på onsdag och så blir det.
Jag har velat hitan å ditan i flera veckor nu och inte blivit nå klokare av det, frågan är om man ens blir det. Jag är livrädd för både vaccinationen samt svininfluensan. Svärmor har ju haft svininfluensan så jag vet ju hur sjuk man kan bli, och den slår endå hårdast mot oss yngre och jag har aldrig någonsin haft en influensa, så jag vågar fan inte chansa. Sen så får ju Aurora inte vaccinera sig och en pojke på 3 år dog i helgen av svininfluensan så han är sveriges 3e offer, då börjad ejag att tänka till ännu mer och ska ta vaccinationen mest för Auroras skull. Jag vill ju aboslut inte att hon ska bli sjuk, å kan jag förminska den risken så tar jag den. Tom Micke som avskyr sprutor och är spruträdd ska ta vaccinationen, så på onsdag går vi och tar den!

Annars så skulle jag ha fått på jobbet om 3 veckor, men då jag oxå tillhör riskgruppen då jag har astma så var det bättre att ta sprutan nu på vårdcentralen.

Så får det bli och sen får de bli som det blir..!


Nu ska jag strax åka och jobba, 13-21 både måndag & tisdag. Sen ledig onsdag & torsdag för att sedan jobba fredag, lördag, söndag & måndag, ledig tisdagen för att sedan jobba onsdag, torsdag & fredag, härligt! Man vet vad man har att göra och det trivs jag med, skulle bli tokig om jag inte fick jobba. Älskar dessutom mitt jobb så jag är glad för varje dag som jag får vara där. Höres!


Kommentarer
Postat av: Crazyangel

Jag känner mej jätteslittrad för vaccinet. Förraveckan hade jag bestämt mig för att ta det. Sen kommer tidningsartiklar om att dom drarin vaccin för gravida och barn utomlands för att är för lite testat.. GAH.



Men ja resonerar som du, ja vill inte att milton ska bli sjuk.. :/ Alla mediciner man tar i princip har ju bieffekter,

2009-11-02 @ 13:42:03
URL: http://crazyangel.blogg.se/
Postat av: Katrin

jag tänker som du jag... vet inte heller varken ut eller in efter allt velande. Men kristoffer har tagit vaccinet och han hade bara lite ont i armen ett dygn efteråt och han mår prima. Robin är ju för liten att ta han med men jag ska ta v 48... så klart för att minska risken att få hem smittan.

kram på da

2009-11-02 @ 16:23:33
URL: http://katrinrigglov.blogg.se/
Postat av: Crazyangel

Jo visst har du en poäng. Ska ringa HC idag.

2009-11-03 @ 08:34:46
URL: http://crazyangel.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Ja jag vet varken ut eller in med sprutan..

Har ingen aning alls..

Drygt men men får ta o ringa de där nr ja fick av dej;)



Idag ska ja bara vara.. orkar inget.. men då har ja ju slitit som ett djur nu.. hehe



KRAM

2009-11-03 @ 11:49:56
URL: http://elli76a.blogg.se/
Postat av: Elin {Mamma till ängeln Meja och gravid}

Tack :)

2009-11-04 @ 11:16:01
URL: http://pruppen1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback