Full Rulle

Det har varit full rulle hela dagen och dom här 2 lediga dagarna har bara gått utan att jag hunnit att blinka. Men det har varit 2 super härliga dagar.

Idag blev det som sagt fjärran höjde roch kl 9 var vi där. Kan säga att vi är nog dom enda som tänker på bada vid den tiden för vi var ensamma, till en början. Vid 10 tiden så börja det droppa in några pensionärer som mest satt i bubbelpoolen där vi var minst, så det var lugnt :D Aurora var precis lika galen att bada denna gång som förra, hon verkligen älskar det och är som en fisk i vattnet, galen i tunneln när forsen kommer och det går fort att åka runt runt samt bubblorna som kommer på ett annat ställe efter tunneln. Tycker om att åka den lilla rutchkanan med även roligt att åka den stora med mamma trots att det är lite läskigt, underbart var det att bada!

Efter fjärran så åkte vi direkt till media markt i valbo då micke ville ha en ny mobil och då jag har ganska stor koll på sådana så fick jag välja o fixa o dona en till honom, enda kravet var att det skulle vara en sony ericsson. Jag är mycket nöjd med min sony ericsson W595 rosa så det fick bli en sådan till honom oxå, fast en blå :) Han verkar hittills mycket nöjd och vi har installerat ett program till datorn nu där man kan skicka sms från datorn fast det egentligen är från mobilen, får man sms tillbaka så läser man det på datorn, jätte smidigt och allt som finns i mobilen kan spara på datorn, alla kontakter, alla sms både in & utgående, alla foton, videos, ja allt. Efter valbo så åkte vi hem och åt lite lunch, blev resterna från gårdagens middag som var spaghetti & köttfärssås sen så somnade vi allihopa och sov ca 1 timme varav Aurora sov 2 timmar.

Pappsen kom hit sen och han var efterlängtad av Aurora, hon sprang fram så fort han kom in i hallen. Han hann knappt att sätta sig ned i 2 minuter innan damen skulle ut å cykla, vilket hon sen inte ville då jag tog på henne väntar och det var väl inte sådär jätte populärt, hehe.

Mamma ville att jag skulle följa med henne på stan en sväng och fixa lite så vid 17 tiden var jag inne i stan ännu gång för att hjälpa henne. Men då vi endå var på stan så gick vi och leta efter ny jacka åt Aurora då det är dax att slänga bort sommarjackan och istället ha en höstjacka, efter lite letande så hittade jag en jättefin jacka inne på H&M där dragkedjan sitter på sidan, läckert :) Den var ju såklart rosa, men tror inte att jag behöver nämna de så mycket mera i bloggen, ni som läser dagligen har nog redan förstått att det mesta som inhandlas här blir rosa :D Mormor köpte en mössa & vantar med hello kitty på. Jag kunde verkligen inte låta bli att köpa ett par jätte söta leggings till Aurora som är rosa & glittriga, sååå fina!

Efter stan så skyndade vi oss till ÖB så vi skulle hinna dit innan dom stängde och vi hann, bra precis :D Väl där inne så jagade jag en overall då jag fick tips om att dom skulle ha äkta bäver nylon overall där och det är precis det jag letat efter. Fanns inte många alls kvar och ännu mindre i små storlekar, men jag hade tur och fick en rosa overall i storlek 80, trodde jag skulle behöva köpa en overall i 86 men hon ser redan ut att drunka i storlek 80 så ska bli intressant att prova i morgon. Tänker då inte prova overallen på en trött, grinig & hungrig dam innan stängningsdax så ska bli spännande att se i morgon om den passar, men har jag å mamma rätt ögonmått så kan hon ha den å även växa i den och få plats med kläder under. Jag har länge varit inne på att köpa en didriksson overall då jag bara har hört bra saker om den, men sen när ja fick höra att den inte hade bäver nylon så ville jag inte ha någon sådan. Bäver nylon har varit bäst genom tiderna så jag kör på den, och den kosta inte mycket alls! kosta endast 249 kr och det är ingenting för en overall, jag var beredd att betala nästan 700 för en didriksson, tur jag slapp det. Så hoppas bara att den passar nu så är vi alla nöjda & glada :) Nu är vi alla redo för hösten/vintern med nya kläder & skor. Är bara mamma som behöver nya vinterskor.

Oj oj vilket långt inlägg det blev, hur många orkade att läsa allt? ;)


Här kommer det en jättedålig på bild på overall, jacka, mössa & vantar. Men bättre än ingen :D



Kommentarer
Postat av: Elisabet

Tjusig hon kommer vara :)

2009-09-25 @ 06:43:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback