Smått & Gott

Visste inte vilken rubrik jag skulle ha då jag tänkte uppdatera för några dagar, så det blev smått o gott :D

Har iaf jobbat hela helgen, som vanligt blir det inte så mycket uppdatering här på bloggen då, finns lixom ingen tid till det. Sover, jobbar, äter och försöker få någon glimt av familjen. Men nu var jag ledig idag och då är de lika bra att uppdatera. Risken finns att det blir en novell men tvingar ingen att läsa :D

Igår var det en dag med fullt upp och jag var inte hemma förens strax efter kl 19. Jobbade först 7-14, sen hem och hämta Aurora på dagis och sen in till stan igen då vi skulle till sandviken och hämta Tezzans löshår, sen mellan landa vi hos bror så Aurora fick äta middag, sen vidare till Mälby i bomhus för att hälsa på då hon nyss flyttat in i radhus, mycket fint och inte setts på evigheter så det var väldans skoj. Dock så fick det bli en snabbvisit då jag vid halv 7 skulle möta en tjej i hagaström då jag köpt en tripp trapp stol som jag läänge letat efter till Aurora. Är så trött på den här vita ikea stolen och så är de inge benstöd och en tripp trapp växer ju med barnet, så en sådan fick det bli. Aurora själv är överlycklig efter sin nya stol, har ju såna på dagis med så det första hon gjorde var att vrååååla roras stol och sen klättra hon upp på den, bara det att vi har bygel så hon kunde inte sätta sig själv, på dagis har dom ingen bygel så där kan hon, tjo fick hon, här hemma blir dte bygel :)

Idag var vi till bvc, passa på medan man är ledig och dom hade öppet, otorligt att det passa in. Så nu väger Aurora 10486 gram och 82 lång. Sist vi var dit va ri maj och då vägde hon 9540. Så hon har nästan gått upp 1 kg på snart 5 månader, inte mycket hehe. Men de går iaf uppåt och det e huvudsaken. Sen fick vi besök av pappa, morbror & hans tjej med hunden Melker. Så Aurora busa som sjutton och fika. EFter det åkte vi til lcity gross och storhandlade för 1300 spänn, men nu har vi mat så vi klarar oss nästan i 2 månader. Vissa handlar ju för betydligt mer och räcker 1 månad. Hur stor matkostnad har mina läsare om man får vara nyfiken? Vi storhandlade för det och sen tillkommer ju mjölk, youghurt o sånt som inte går att frysa. När vi var på city gross så ringer mamma och säger att hon, lillebror, mormor & morbror var påväg till oss, så bara handla det sista och åka hem. Vi gjorde mat och åt, efter det blev de fika. Sen la micke Aurora och då passade jag på att åka till Emelie & cliff för att hälsa på och få se deras lilla söta Nova. Hon var sååå söt och efter hon ätit klart så fick jag hålla henne, hon bara sov o sov hela tiden i min famn, bebis sjuk? Nä inte alls, vadå? ;) hehe. Vi pratade och kollade även på idol, kom hem för bara en liten stund sedan. Var absolut inte meningen att jag skulle stanna så länge men det var så trevligt att prata om allt och kikat på bebisen. Men det är bara att säga till, åk hem! haha. Mycket trevligt var det iaf och skönt att åka iväg sådär på kvällen och endå ha nära hem.

Hmm, nu står det still i skallen så vet inte mer vad jag ska skriva, nu blev de iaf lite uppdatering. I morgon är de jobb hela dagen och sen ska jag ev till Tezzan när jag slutar kl 20 och färga håret, det blonda ska bli lite ljusare och underhåret blir rödbrunt, är ju storfest på lördag så vill ju vara fin i håret, å min klänning är oxå fin/snygg :) Jag vill ha lööööööööööööööööördag nu nu nu. Mamma har varit på kryssning och kom hem igår, så hon köpte gin & tonic till mig, mums mums. Sen ha rjag några cider kvar i kylen sen förra gången vi festa och så har vi 1 låda öl, så på lördag kör vi :)  Nu ska jag kika klart på idol och se vem som åker ut, hoppas att clara & erika går vidare! Dom är mina favoriter bland tjejerna, bland killarna har jag inga än, mer än Andreas i juryn då, han skulle gärna få komma hem till mig ;) hahaha. Nä nu ska jag inte skriva nå mera :D


Här kommer det lite bilder från dagen.

Söta Novisen både ler & har ögonen öppna :)



 

Det var lite nya bilder, alla är ifårn idag förutom när hon är nybadad, den är ifrån söndag!

 

Förresten så måste jag bara berätta vilken panik jag fick i morse. Zimba är ju ute katt och så länge han är ute så får han aboslut inte vara i sängen under sommarperioden då det finns fästingar ute. Så fort han hoppar upp i sängen så kastar vi ned han, det var faktiskt längesen som han ens föröska hoppa upp i sängen då han är väl medveten om att han åker ned på golvet. Iaf så har han varit en jäkel på att hoppa upp i sängen inatt och jag har väl vaknat en 7 ggr iaf och kastat ned han på golvet. Iaf så efter vi vakna i morse så fick Aurora kolla på film som alltid varke morgon då jag inte jobbar dag, då hinns det inte med. Efter 1 timme så går vi och äter frukost, jag ser då någon svart liten sak krypa i hennes hår ovanför höger öra så jag drar handen och så jag får den i min hand och kolla vad det är, å det var en fästing fan! Jag fick panik å tänk om de finns flera eller nå. Så jag avbröt våran frukost och kasta oss in i duschen där jag skrubba både Aurora & mig från topp till tå. Så vidrigt! Gick igenom hela henne men ingen mer fästing fanns, men fy så obehagligt iaf. Fästingen måste alltså ha krypit av fråna zimba till sängen och sen på Aurora. Min mardröm som jag varit orolig för hela sommaren och jag har ju fästing kollat henne varje dag då zimba springer ut och in precis som han vill och ibland så klappa rju Aurora och gosar med han, går ju inte att förhindra heller. Så efter vi skrubbat oss så rev jag alla sängkläder och in i tvättmaksinen och på med nya. Inatt ska jag nog stänga dörren så han inte kommer in i sovrummet. Bara det att han kommer kraffsa och låta djungelvråål, fan finns de fästingar för?

 


Kommentarer
Postat av: Carro

Sitter hon inte i bygelstol på dagis? Sist jag var där så hade dom bygel, det brukar dom ju ha till dom små. Konstigt.

Skulle också vilja ha tripp trapp till Emilia men vi har också en sån där Ikea stol, gillar inte dom, dom är ju inte ens snygga ju..

2009-09-30 @ 00:52:46
URL: http://carroliinas.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Så nu har Madde gått sin dos av bebbe?? hehe



Ja du fästingar är inge skon alls.. hua.. livrädd för dom - håller med dej varför ska dom finnas?? De e ingen som äter dom eller ngt så då finns de ju ingen anledning..



Bror din gillar barnabus va?? Syns på bilderna ;)



Fick papper från blivande kommunen igår, Hanna fick plats på skolan bredvid, sen ringde hon upp mig från köplacering.. hon kunde inte garantera att Klas skulle hamna där men hon kunde säga att han skulle få en plats från de datum vi önskat :) skönt!!



Imorgon ska vi till huset o få se hur pannan mm fungerar.. o sen se om vi ev vill köpa ngt..



Kram

2009-09-30 @ 06:45:02
Postat av: Madelene

Elisabet ~ Ja fästingar gör ingen nytta alls, bara ställer till bekymmer :D Ah men vad bra, han får säkert på j-holmen skulle jag tro, dom brukar ordna. Vad skoj, jag har knappt lärt mig ännu hur pannan fungerar, fast nu behöver jag inte bry mig heller för vi inväntar ju nytt värmesystem. Fast vi kommer iofs behöva elda ved i pannan för att få varmvatten till vattenberedaren, det kanske vi får göra 2 ggr veckan för att ha varmvatten hela tiden. Men luftvärmepumpen sköter ju sig själv.



Vi köpte oxå saker av dom som bodde här i huset, massor! Vi köpte typ alla verktyg, gräsklippare och allt man behöver typ. Fick hade dock tur och fick det tok billigt, men jag kände ju även dom oxå då jag jobbade med eva i hemtjänsten, hehe.



Kramar

2009-09-30 @ 08:41:06
Postat av: Madelene

Carro ~ Hon sitter då inte alltid i den iaf. För ibland när man hämtat så har hon suttit i en stol utan bygel så hon klättrat ned o så själv... Fick jag bestämma skulle hon sitta i bygel. Men man har visst inte mycket att säga till om på dagis. När jag hämta henne i förrgår så satt hon med napp i munnen, Aurora har aldrig någonsin haft napp. Å det har vi sgat till dom och vi har ju inte heller köpt dit någon napp, endå så får hon visst ha napp där under vilan och en stund efter, och frågan är då vems napp? Fy jag blir så förbannad ibland!

2009-09-30 @ 08:45:34
Postat av: Johanna

Ida väger ca 10500 och är 82 lång =)

2009-09-30 @ 10:43:41
Postat av: Madelene

Johanna ~ Då är dom jämnstora då.

2009-09-30 @ 11:49:07
URL: http://tanteluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback