Ny Jacka

Idag har jag varit på stan med Aurora, lillebror Marcus, mormor & Mamma o Pappa. Hela familjen nästan :D Aurora vaknade strax före kl 8 och då ville hon kolla på film, hon hinner knappt att slå upp sina två blå innan hon väcker en annan och vrålar VV i örat och SKAL. Det betyder alltså TV och skalman i bamse, hehe. Så hon fick kolla på det och mamma & pappa fick småslummra vidare en stund till, det tycker vi om :) Sen blev hon hungrig och ville ha frukost, idag lyxade vi till det lite genom att hon fick äta frukost i sängen, för första gången. Så hon fick en banan, smörgås och mjölk i pip muggen så hon inte skulle spilla. Hon var riktigt nöjd över det. Men det är inget som blir till en vana, äta gör man egentligen vid matbordet, men även vi äter ju frukost i sängen ibland så lilla damen ska oxå få det ibland. Efter det gjorde vi oss iordning för att åka in till mormor och väcka henne, men till våran förvåning så var hon redan vaken å uppe, lite tråkigt hahah, vi ville ju väckas. Gjorde lite lunch vid 11 tiden så jag, lillebror & Aurora mumsade i oss lite falukorv och makaroner. Efter det så tog jag en promenad till stan så Aurora skulle få sova lunch i vagnen och hon somna relativt fort, fick tom med mig lillebror på en promenad och det var inte illa. Mormor & Mamma tog bilen då dom inte kan gå den där biten och pappsen mötte vi på stan. Vi gick först på åhlens loppisen som är i parkeringshuset och alla våningar enda upp, roligt att gå och kolla och finns mycket att se. Mormor köpte en städvagn på 2 hjul till Aurora med både hink, mopp, borste, sop m.m för 30 kr. Sedan så gick jag & pappa till 9an på pyjamas jakt medan dom andra tog en fika. Men jag hittade ingen pyjamas alls som jag tyckte passade damen, så jag sket i det och tog en fika med dom andra istället.


Vi hade även middagsbjudning idag. Svärmor kom hit vid 4 tiden och åt den eftertraktade fläskfilè grytan, även hon tyckte att det var gott och tog tom en portion till, själv åt jag så jag trodde jag skulle spricka haha. Till efterrätt så hade Micke köpt en princess stubbe, mycket gott :)
Jag köpte mig en ny jacka så nu är hösten/vintern räddad!
Den var sååå snygg och passa mig perfekt, då den är ROSA :) Haha ja ni läste rätt, jag har köpt mig en rosa, ljusrosa jacka och den var riktigt snygg tycker jag. Den har typ allt, vattentät, vindtät osv, typ en skidjacka eller vad man säga. Dragkedjan på den går inte rakt ned som dom brukar göra, utan den går lite mot vänster och dragkedjan på fickorna går uppåt, istället för att dra dom nedåt, samt så är det en ficka vid bysten typ. I LIKE IT iaf och bild kommer nedan. Tror märket är Oxbow, inget jag känner till eller hört om iaf.




Kommentarer
Postat av: Elisabet

Härlig rosa färg på den ;)

2009-09-21 @ 06:48:29
Postat av: Madelene

Elisabet ~ Ja jag älskar färgen :) Rosa är verkligen jag hehe

2009-09-21 @ 11:13:40
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Sabina

En riktig madde jacka ;) Fin var den! Har också börjat gilla rosa, vill ha allt rosa. Helt sjukt! Hihihi

2009-09-21 @ 11:55:15
URL: http://sabinaal.blogg.se/
Postat av: Madelene

Sabina ~ Ja det var verkligen en madde jacka :) Rosa är ju såå fint, stackars Aurora har nästan bara rosa hahaha

2009-09-22 @ 21:18:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback