Vilken Idè

Tänk att man ibland bara kan få en idè från ovan och sen bara göra det! Det är faktiskt en skön känsla ibland, haha. Jag & Aurora skulle åka in till stan för att lämna en platta med öl till bror som skulle till stockholm och festa, halv vägs in till stan så kommer jag helt plötsligt på att jag vill fan klippa lugg, trots att jag sagt varje gång jag klippt lugg att jag inte ska ha lugg nå mera.. Men men, man ska aldrig säga aldrig :D Iaf så ringde jag då till mamma och kollade vad hon skulle göra eller om hon kunde ta Aurora den lilla stund det tar att klippa en lugg, hon skulle bara till apoteket så kunde hon göra det, så vi åkte med henne dit. Sen gick hon & Aurora lite på stan medan jag till en salong som en arbetskamrat från jobbet tipsade mig om, och jag tänker verkligen gå dit igen för jag blev så nöjd med luggen! Har aldrig innan blivit såhär nöjd för man får den sällan exakt som man vill ha den, men nu för en gångs skulle så fick jag faktiskt det, frisörskan förstod precis hur jag ville ha, så det var det :)
Nu hoppas jag bara på att jag kan styla till den själv nästa gång peruken ska tvättas, är kass på det här med hår!


Annars så har det varit en kanon dag, haft kul och nånting att göra hela dagen! Vi började med att vi åkte till ikea kl 10 i morse för att handla lite saker till sovrummet. Vi köpte en spegelvägg med 8 speglar varav vi satt upp 6 st och en glas hylla under speglarna där jag kan ha mina saker som t ex smink, hårspray, hårnålar och allt vad en kvinna använder sig utav :D Blev riktigt jäkla snyggt, bild kommer i slutet av bloggen :) Sen ska det även tillkomma nå fina krokar under glas hyllan som jag kan hänga mina kläder på, så slipper dom att ligga å skräpa på golvet över natten o så, å ibland över dagen med haha. Nu ska dom hängas upp =) Sen så köpte vi även en cool fotoram som typ är lite inramad i en filmrulle och som buktar typ ut o in & ut o in, kan inte förklara bättre men kommer även en bild på den när jag fyllt upp den med bilder på Aurora och satt upp, ska sätta mig på söndag kväll och skriva ut en massa bilder som jag har på datorn. Sen efter Aurora sovit lunch så kom pappsen hit och klippte gräsmattan, mycket snällt :) Tänk att han klippt den hela sommaren, vi har inte behövt klippt den alls, snacka om lyx :) Men han tycker visst att det är roligt så han får mer än gärna klippa, hehe. Jag kan ju inte ens klippa mattan pga allergin.


När jag var inne i stan så ringde Tezzan på mobilen och fråga vad jag gjorde och vad jag skulle göra, hon ville nämnligen komma ut och hälsa på. Jag sa att jag var påväg in till stan men kunde vara hemma om 1,5 timme igen vilket jag oxå var, så hon kom hit och åt middag med oss och lite glass till efterrätt. Aurora var super duktig på att äta idag så hon orkade tom inte ens glassen, hon spotta ut den frivilligt och det hör verkligen inte till det vanliga, hon brukar alltid alltid vilja ha mera! Hon har inte varit så förtjust i kött tidigare men idga åt hon 2 stora fläskfile bitar, bara vräkte i sig, samt lite pommes och sallad. Så förstår att hon var mätt och inte orkade glassen. Till lunch fick hon ris & kyckling och sallad och hon åt som en häst då med, blir så glad när hon äter. Jag trodde ju aldrig att hon skulle äta vanlig mat, och för 2 månader sen så total vägrade hon ju, hon vägrade ju tom att smaka. Nu blir hon nästan hysterisk om hon inte får smaka på något. Micke dricker ju alltid cola till maten och hon vill smaka, men får inte. Men där nöjer hon sig faktiskt med ett nej för hon vet att hon inte får, med andra saker så får hon sura ett tag att hon inte får smaka hehe. Hon är ju såå envis och ger sig aldrig, då menar jag aldrig! Men mycket skönt att hon äter vanlig mat och jag blir lika glad varje gång, just för att vi haft ett sådant mat problem med henne. Hon sover dessutom betydligt bättre nu med, vilket oxå är super skönt då vi även haft problem med det. Hon är ju rädd att missa något och då kan man ju inte sova, men nu har hon kommit på att det faktiskt är skönt att sova, skönt för det tycker mamma oxå :) Tezzan stannade iaf hela kvällen och det var hur trevligt som helst, sällan vi umgås då jag jobbar när hon är ledig och tvärtom. Kollade även på lite kläder och planerade lite till hennes fest som är snart. Sen kollade vi även på idol och vid 22 tiden åkte hon hem. I morgon skulle hon ha fest hemma och sen utgång, jag ska nog åka dit och bara umgås men blir nykter så jag kan åka hem när dom ska till krogen. Räcker att jag festar när hon har 25 års fest, spar mig så man kan slå på stort då haha :) Men umgås kan man alltid göra iaf. Hoppas att Elisabet är piggare i morgon så hon & Klas kommer och leker med oss :)


Nä nu ska vi lägga oss i sov rummet och kolla på en film, sovrummet är vi såå nöjda med, känns som om man aldrig vill lämna rummet, hehe. Snart blir vardagsrummet minst lika snyggt när vi även ska tapetsera det samt köpa en ny soffa, det blir våran julklapp =) Sen vet vi redan vad Aurora ska få i julklapp, hehe.


Här kommer det en bild på min hörna med spegelväggen i sovrummet! Tyvärr så syns blixten från kameran i spegeln men kunde inte göra något åt det, har inte hunnit att torka av fingermärkena från spegeln heller :D






 

 


Kommentarer
Postat av: Elisabet

Både luggen o sovrummet blev ju kanoners :)



Massa kramar

2009-09-19 @ 07:24:37
Postat av: ankan

Haha sällan du då=) jag klippte lugg för ett tag sen jag med, fast jag aldrig skulle göra de =) Vilken salong va du på? krams

2009-09-19 @ 10:50:44
Postat av: Sabina

Hehe, okej :p Den här kostade 6999kr först, men nu kostar den 4200kr till den 20 de :) Det är ett erbjudande dom har nu, så de är najs!

2009-09-19 @ 11:32:30
URL: http://[email protected]
Postat av: Madelene

Ankan ~ Haha kunde väl jag inte veta att du var å klippte lugg med :D Vart gick du då? Jag var på hårknuten, ligger typ mittemot tickets på stan. Kommer att gå dit härdanefter med :) Krams

2009-09-19 @ 12:26:49
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: ankan

Hahah. jag går till peapol elr hur fan de stavas. Dom är oxå skit duktiga=) krams

2009-09-19 @ 20:22:00
Postat av: Madelene

Ankan ~ Har jag aldrig hört, vart befinner dom sig då? Klippte du pann ligg eller på sne? Jag tog sne luggn, kan ju inte ha pannlugg för min virvel fan :( Krams

2009-09-19 @ 20:33:58
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Anonym

de ligger vid österns pärla eller va den där kina returangen heter=) det blev pann ligg=) Fika igen snart? krams

2009-09-20 @ 19:39:41
Postat av: Madelene

Ankan ~ Aha på så vis. Kan vi göra :) Kram

2009-09-20 @ 21:17:09
URL: http://tanteluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback