Dag 17 ~ Mitt/Mina favorit minnen

Det är helt klart förlossningen då våran underbara dotter föddes, dagen då jag träffade min prins samt våran brölloppsdag så jag har 3 favorit minnen. Det är dom största & bästa sakerna som hänt i mitt liv.


Jag träffade min prins i slutet av sommaren 2001, det måste tom ha varit i juli månad. Träffades via gemensamma vänner på en fest. Inte många dagar efter det så träffades vi igen men då åkte vi till valbo. Sen ville han att jag skulle komma till han och han bodde då i sandviken så jag åkte dit och sov över. Sen gick allting så fort och allt klickade direkt, det var verkligen kärlek vid första ögonkastet! 2 augusti blev vi tillsammans och även då som vi har våran årsdag, nästa är 10 års dagen! :) Jag e sjukt glad att mina kill kompisar övertalade mig att åka på den där festen den kvällen, men jag minns att jag hade jobbat på gävle energi hela den veckan med storstädning och gjorde väl en 10 timmar om dagen. Så jag var helt slut när fredagen kom och det var ett av mina första jobb så man hade inte direkt vanan inne att jobba, jag var ju 17 år då. Men dom övertalade mig att jag iaf skulle komma om det bara var så 1 timme och sagt o gjort så gjorde jag det. Det kan jag tacka dom för idag och har gjort, för där fann jag min prins!


Förlossningen är oxå ett favoritminne för en sådan upplevelse glömmer man inte. Det går inte heller att beskrivas i ord, man måste även uppleva det. Visst att det var jäkligt smärtsamt men såå underbart att få föda fram sitt barn, när hon lades på magen så försvann all smärta. Det är en obeskrivlig känsla men ack så underbar. Hela stämningen med förlossningen och tiden efteråt och framförallt dom 9 månaderna som hon låg i magen var en fantastisk resa och minne! Jag är inte ett dugg orolig inför kommande förlossningen, snarare tvärtom, jag längtar och är super glad att jag ska få genomgå det igen. (Fast jag under tiden på förlossningen sa aldrig mer, men man tänker inte riktigt klart när man har så ont, men som alla säger, man glömmer smärtan så fort dom är ute och ligger på magen och det är faktiskt sant).


Våran brölloppsdag är även ett favorit minne. Den dagen har jag drömt om sedan jag var en liten liten flicka. Att dagen sedan kom och blir helt underbar & fantastiskt och som förväntat. Att få dela den med alla nära & kära och känna deras närvaro, var underbart. Jag hade verkligen min drömklänning oxå, som jag själv fick designa! Inte illa. Tack vare svärmor som gjorde min underbara brudklänning så kunde jag verkligen känna mig som en prinsessa för en dag! Samtidigt roligt att ha en klänning som ingen annan kan ha till en sån speciell dag, underbart! Hela den dagen var perfekt, brölloppet i kyrkan, träffa dom nära & kära efteråt, sova på hotell och bara rå om varandra! Älskar min familj så otroligt mycket!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback