Lovely Måndag

Idga har vi haft en lovely måndag :)

Aurora fick stanna hemma från dagis idag då hon är riktigt snorig, ville inte skicka iväg henne till dagis då fast hon är piggelin i övrigt. Så vi började med att kliva ur sängen 9:30 och äta en mysfruksot med tända ljus som varje morgon numer. Efter det så gjorde vi lite pyssel, nämnligen ett collage. Vi kollade i leksaks katalogen och Aurora fick själv välja vad hon önskade sig ytav tomten och så klippte vi ut det och limma & klistra på ett stooort papper som hon ska ge till tomten så han vet vad hon önskar sig :D Pappsen var hos Rob under den tiden och hjälpte han med att kakla badrummet. Igår var hela familjen där så fick grabbarna kakla, kusinerna leka och vi tjejer prata ~ lekte oxå med barnen såklart :) Tiden bara rusa iväg och nästa gång jag kollade på klockan så var hon strax före kl 16. Frågade micke om dom var färdiga snart då det började bli middags dax, vilket dom var. Så då åkte vi hem & gjorde mat. Efter vi gjort collaget färdigt idag så blev det lite snabb lunch, makaroner & köttbullar sen så åkte jag & damen in till staden, åkte till mamma o hälsade på litegranna. Även morfar & morbror christer kom dit en sväng. Fick en övningskörning skylt av pappa (min gamla som alltså är över 7 år gammal) men fungerar lika fint för det. Shit har jag haft mitt körkort i över 7 år, niice! Fick nämnligen beviset idag om att jag är godkänd som handledare, yes! Så nu kan vi tuta & köra! JAg & Aurora kom hem från stan ca 16:30 tiden och då hade älskade mannen gjort bulldeg, plockat undan & städat lite. Har man det inte bra så säg :) Så vi började med att baka ut degen så det skulle bli bullar, Aurora tyckte att det var skitkul. Sen gjorde vi mat, korv & bröd. Efter maten ville Aurora göra negerbollar så klart att hon fick göra det. Hon bakar dom i stort sett helt själv. Enda man behöver göra är att ta fram ingridienserna och mäta upp hur mycket det ska vara av allting, resten fixar hon själv. Våran duktiga tjej :) Hon älskar verkligen att baka o självklart äta upp :D


Haha en rolig sak som Aurora sa när vi var påväg in till stan. Det började att tok klia PÅ näsan så jag tog handen dit och kliade varpå Aurora säger "Mamma, varför jagar du kråkan bus när du kör bil och ska ha båda händerna på ratten" Ja vad ska man säga? Hon är inte bara smart, utan rolig oxå :-)


Nä nu ska jag slänga mig ned på soffan och kolla på hockey med mannen, Aik ~ Färjestad. Det går inte att sitta längre heller, det tok värker :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback