Mickes Julklapp

Idag blev det en sväng till valbo igen för att hämta mannens julklapp som jag beställt men som tyvärr inte fanns inne igår när vi var dit och köpte min mobiltelefon. Så efter vi hämtat Aurora på dagis och varit till läkaren med henne så lämnade jag av mannen hemma då han hade jobb att göra och så for vi som sagt återigen till elgiganten. Han fick sin julklapp redan när vi kom hem då jag oxå fick min tidigare och jag vet att han velat ha sin julklapp ett tag så jag kunde inte heller hålla mig :D Han fick sin efterlängtade Ipad så nu är han glader och jag fick därmed en osocial man ikväll ;) haha. Han har fixat & donat med den där men å andra sidan så har jag pysslade jag med mobilen igår kväll oxå :D


När vi kom hem från valbo så möttes vi av pappsen på gården. Han kom hit och hälsade på och då middagen var färdig så fick även han äta med oss. Micke hade gjort iordning världens godaste lasagne och sallad, det var såå jäkla gott så jag e sprickfärdig ännu! Så nu blir det han som får göra lasagne här hemma härdanefter kan ja lova. Vi gör precis på samma sätt men den var godare än min och super skönt att få komma hem och sätta sig vid färdig dukat bord! :)


I alla fall så var vi till läkaren med Aurora då hon hade sån här 3 månaders kontroll utav öronen, om man haft öroninflammation så ska man alltså på en koll 3 månader efteråt för att kolla att allt är som det ska. Vilket det tyvärr inte var. Häromnatten vaknade hon o grina och tog sig för höger öra och sa att hon hade ont, så hon fick komma upp och kramas lite med oss samt så fick hon alvedon, idag förstod vi varför. Hon har ännu lite vätska bakom höger öra, vänster såg jättefin ut. Så inte så konstigt att hon hade ont. Så nu ska vi på en kontroll igen om 3 månader vilket blir i början av mars. Om det ännu är vätska där då så blir det remiss till öron på sjukhuset för vidare behandling. Men hoppas att vi slipper det. Men både jag & micke var öronbarn när vi var små så blir inte förvånad om Aurora oxå blir det. Men hoppas hoppas att hon slipper det, för jag minns att det inte var kul. 8 operationer gjorde jag med rör och hej o hå, endå så åker dom ur så lätt. Lillebror var oxå öronbarn. Nä fy !


Nej nu blir det några rostade mackor med mannen och ett parti maxi yatzy!


Goder Natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback