Råttor

Yes vi har råttor in the house!

Började med att katten började bete sig crazy, så har han aldrig gjort. Så trodde först att det slagit runt i skallen på han hehe. Han springer runt som en galning och bara pratar & kurrar och sitter som en dåre i badrummet, där är han annars aldrig förutom när han ska gå på sin låda. Sen så hör vi från ventilationen hur det kraffsar, ventialtionen går även genom garderoberna i hallen så micke öppnar översta slåpet och tar bort 2 kassat som vi har där, då hittar vi gnagspår. Just nu sitter jag och hör rått pip och vakna imorse av hur katten vrålar och sen hör man raffs raffs. Så man brukar säga att man har tomtar på loftet men här kör vi med råttor på loftet istället :D Våran vind är ju välisolerad, nästan för isolderad så där är det ju varmt & skönt och råttor söker sig in till värme från kylan, så vi blev deras offer :D Dock inte skitbra att ha råttor i huset, det värsta är att ju dom kan gnaga av el ledningar o vice versa. Så ska ringa Anticimex direkt på måndag, igår hade dom stängt pga utbildning, vad annars :D Tur att man har anticimex försäkringen. Den kan man ha mycket nytta utav, i somras hade vi ju bugg i relaxrummet så då kom dom och tog bort det för ingen peng alls. Nu får dom ta bort våra råttor oxå :D Men jag vill ha mekaniska fällor, inge gift fällor! När råttor dör så luktar det fanimej icke gott så de vägrar jag. Det trista är att anticimex försäkringen bara gäller året ut, sen så tar dom bort den. Så tur i oturen att vi upptäckte rpttorna nu medans vi har föräskringen! :)


Jag har fått sovit hela natten och en bra bit in på morgonen, riktigt skönt! Behövde inte ens kliva up pför att kissa som jag annars får göra 2-3 ggr per natt. Nu vakna jag 8:30 av att jag var kissnödig, skitnöjd! Sen somnade jag om igen till ca kl 10 sen klev jag upp 10:30. Vette tusan om det finns nå skönare att sova (?) hehe

Men jag saknar min Aurora sååå mycket, hon har sovit hos mormor inatt och dom skulle på loppis idag. Då är hon glader för de gillar hon. Så får se när jag hämtar henne, dom får inte vara ute på vift hela dagen iaf för jag saknar henne redan :) Mamma har våran bil och vi hennes. Kändes säkrare så om dom skulle åka till valbo då vi har en bättre bilstol än mamma samt bra dubbdäck! Mamma har inga bra dubbdäck på sin bil och så bara en bilkudde.


Igår efter jag lämnade Aurora hos mamma så åkte jag hem till Tezzan och färgade håret, så nu är utväxten äntligen blond igen och underhåret fick bli rött, så skönt att håret känns fräscht igen! Men det var fan inge roligt väder när jag skulle åka hem vid 19 tiden, det snöade & yrde så jag vet inte vad. Jag såg knappt 100 meter framför mig och gick inte att köra mer än 40 km/h, kommer några idot bilar och kör om, då får man deras skit framför sig så då såg jag aboslut ingenting. Har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv tror jag! Men en dåre som körde om, han fick sig nog en läxa. För jäklar vilken sladd han fick på bilen! Jag såg framför mig på hans lysen hur bilen svajjade över hela vägen, tur han fick möte just då, för då hade det smällt! Men föraren lyckades til lslut parera bilen så han inte åkte ned i diket, men däremot så stannade han vid busshållsplatsen och jag tror att han var lite skräckslagen o behövde hämta andan. Så han stod där med varnings blinkerna på. Så det spelar ingen roll hur lugnt man än kör själv, så finns det andra ego iodoter ute på vägarna och det gör mig så förbannad!
Man kommer hem om man kör lugnt & försiktigt, ibland kan det bara ta lite längre tid. Men hellre det o att man kommer hem än att man kör som en galning och det kan sluta illa.


En vän till mig krockade dessutom i förrgår, vilken jäkla tur att det slutade bra!!



Nä nu ska jag åka in till staden. Micke ska skruva ned mammas fläkt, fast dom är på loppis men vi åker in endå och dona rlite och inväntar dom :) Hörs!

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Förläng försäkringen då :)

2010-12-04 @ 16:38:10
Postat av: Madelene

Haha inte vi som inte vill ha den. Det är dom själva som upphör med den så då blir det lite svårt att förlänga :)

2010-12-04 @ 18:57:35
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ha ha ? Okej, men lär ju ingå i annat eller finnas andra. .

2010-12-04 @ 19:49:02
Postat av: Madelene

Ja vi har skadedjur försäkring i hemförsäkringen oxå. Men anticimex hade många bra alternativ oxå så det var den bästa försäkringen man kunde ha, så trist att dom ska upphöra med den. Men så är det.

2010-12-04 @ 20:06:45
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vart hittar man att de ska upphöra???

2010-12-04 @ 20:16:23
Postat av: Elisabet

Täntke bara när ingen annan fått veta att den ska upphöra.. Kanske inte är så iaf utan något annat..

2010-12-05 @ 07:48:21
Postat av: elisabet

Tror du får läsa dina brev mera noggrant :-D inget kommer upphöra!

2010-12-05 @ 09:42:38
Postat av: Madelene

Jag läser mina brev noggrant men ska som sagt ringa på måndag!

2010-12-05 @ 12:42:30
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: elisabet

Dom ringde mig idag och inget av de stämde :-D

2010-12-05 @ 14:34:02
Postat av: Anonym

Får kanske läsa igen. . . De ringde mig idag och inget är ändrat förutom att man själv får lägga till anticimex försäkringen och betala lite extra. . Den ingår gratis ett tag

2010-12-05 @ 14:37:19
Postat av: Madelene

Redan pratat med dom. Och ändringen var att man själv får förlänga försäkringen ja, tidigare har det gått per automatik. Det kommer fortfarande att vara gratis med skadedjur osv om man får problem med det. Kommer dom hit och tar bort djuren behöver man inte betala då man betalar dom 1 gång per år. Men det var iaf en ändring :)

2010-12-05 @ 18:43:00
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Anonym

bara förlänga. . . Ha ha

2010-12-05 @ 20:03:59
Postat av: Madelene

Jo jag ska förlänga, men tidigare har man inte behövt det då har det skett per automatik som jag skrev.

2010-12-05 @ 20:20:21
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du läste ju innan att den skulle upphöra och inte gick förlänga :-) he he. . Skyll inte på 'blonda' färgen för den är fejk. . :-D skratt. . Nejdå alla kan läsa lite för snabbt ibland :-D

2010-12-05 @ 20:38:15
Postat av: Madelene

Jag skyller inte på nånting. Den blonda färgen är inte helt "fejk" Jag är blond från början men bleker det ljusare :D Så det är icke helt fejk :) Men jag är en stolt blondin iaf. Alla har fel ibland och ingen är perfekt, inte ens du =)



Dom kommer på onsdag iaf och tar bort våra oönskade husdjur =)

2010-12-06 @ 10:14:04
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Vem har krockat??

2010-12-07 @ 12:22:51
Postat av: Madelene

En kompis

2010-12-07 @ 20:51:10
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Tänkte om det var Ankan du skrev om..

2010-12-07 @ 21:57:54
Postat av: Madelene

Nix. Varför skulle jag göra det?



Var bild i tidningen den dagen på bilen i både arbetarbladet & gefle dagblad men jag tänker inte gå ut med här vilken kompis det är då jag skulle tippa på att denne inte vill det. Vilket jag respekterar som dennes vän.

2010-12-08 @ 04:26:54
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Bara undrade he he

2010-12-08 @ 12:55:14
URL: http://elli76a.blogg.se/
Postat av: Madelene

Ja de får man ju göra. Jag har bara hört att ankan krockat, inte hur eller hur de gick.

2010-12-08 @ 19:10:20
URL: http://tanteluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback