Fix & cykel

Idag åkte jag in till staden medan Aurora sov lunch, fick sällskap av Elisabet så jag behövde inte åka själv :)
Hittade en smart trike på blocket i fredags som jag genast ringde på och sa att jag ville ha den utan att kolla på den, så den åkte jag och hämtade idag till Aurora.
Grann pojken Erik hade en sådan och när vi förra helgen skötte deras djur så fick ju såklart Aurora syn på hans cykel, så hon cyklade omkring på den inne och sa genast att hon ville ha en. Vi tyckte att den var tuff så varför inte. Började att kika på blocket och såg att det fanns en enda i alla län, å den fanns i andersberg så snacka om tur :D Så nu har hon cyklat omkring lite på den idag. Hon har även tjatat om en egen dator då mamma och pappa har, så hittade en billig lite speldator på citygross så köpte den till henne, det var populärt!
Man kan ha lilla julafton ibland oxå fast det bara är en vanlig dag.

Lill gumman är sjuker igen! Nu är det 3e omgången av förkylning + lite feber som hon fått sen julas. Hon var sjuk på julafton, sin födelsedag och nu, skit tråkigt! Så i morgon blir jag hemma från jobebt med vab (vård av barn).

Familjen lundin/soumela kom förbi på fika på eftermiddagen vilket var skoj. Köpte en winzork kaka när vi var på city gross, dom är skitgoda. Dock så var den här lite torr fast den var bakad igår så det var lite trist men gick i endå. Fika idag fast jag inte skulle ha gjort då jag numer bara äter lite onyttigt på lördagar.
Men man lär få fika ibland när man får trevligt besök :)


Vi gick även in på biltema och köpte lite fix & verktyg till badrummet så nu kan vi kakla när som helst :)
Så det ska vi börja med denna vecka, härligt! Det börjar närma sig ett slut på badrums projektet. Vi har ju kunna varit färdig för länge sen om vi velat, för det går rätt fort att kalka när man väl börjar.
Men nu är det på gång iaf och det e huvudsaken!


Nu ska jag kolla till min lilla sjuker som ligger o små hostar då och då.
Känner även själv att jag börjar bli sjuker, snoret rinner och skapligt ont i halsen :(
Har inte tid att bli sjuk, måste ju jobba! Får försöka kurera mig under morgon dagen!

Natti


Kommentarer
Postat av: Elisabet

Jajamensan till slut hittade vi det vi skullle ha - eller ni skulle ha haha...



Tack för trevlig fikastund idag :)

Haha imorgon stannar ja hemma kan ju inte komma 3 dagar i rad hahaha

2010-02-08 @ 07:59:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback