Första gången

För första gången i mitt liv så har jag åkt buss från skutskär till stan, inte illa :D
Det beror endast på att det idag inträdde körförbud på bilen då vi inte besiktat om den.
Fick 3 2:or på besiktningen varav 2 var löjliga.

1: Styrled glapp
2: Dimljus höger bländande
3: Färdbroms tar för högt upp

Dimljusen har jag aldrig använt nån gång, det är sällan dimma och när det är så hjälper dom inte i alla fall. Så de va rju till stor nytta med dom. Men finns dom på bilen så ska dom ju fungera, å våran på höger sida lyser för skarp. Sen färdbromsen fungerar, men tar för högt upp. Det är nog mer än vane sak hur man vill ha den. Bara spänna vajern så fungerar den prima. Styrleden lär dock bytas.
Men jag lämnade in bilen till verkstad vid lunch så ska dom fixa felen, får hämta den kl 10 i morgon så är den färdig och jag ska åka och besikta om den direkt så den blir godkänd och jag får köra igen.
Sen hoppas jag på att vi ska sälja bilen när den e nybesiktad & skattad och köpa en ny :) Måste kolla lite vad mannen vill men vi har pratat om det iaf. Dock jag som vill ha en ny bil, men så är det mest jag som använder dne oxå. Å jag vill ha en kombi igen, så mycket smidigare med barnvagn!


Jag åkte som sagt bussen in till stan imorse, hade tid på sjukhuset kl 9 då jag blöder mer än normalt.
Inte så normalt att ha mens ca 3 ggr på en och samma månad, inte så roligt heller.
Så jag ringde om en tid och ville kolla upp.
Det har blivit nå obalans i kroppen så nu ska jag äta hormoner i 3 månader för att hjälpa kroppen tillbaka på banan igen så man får mens som normalt, 1 gång i månaden. De kunde bero på mycket att det blivit såhär.
Så ska börja med tabletterna på fredag, då blir det 1 tablett morgon & kväll i 10 dagar. Sen efter ca 3-4 dagar så ska jag få blödning, från blödningens första dag så ska jag räkna 1 tills jag kommer fram på dag 15, då ska jag börja med tabletter igen morogn & kväll i 10 dagar och så pågår det i 3 månader.
Roligt roligt, eller inte!

Men precis som datorer så lever kroppen sitt egna lilla liv ibland den oxå ;D


Idag har jag fått jobba extra, det var kris på jobbet så jag tog på mig att jobba kvällen oxå.
Så nu har jag jobbat sen i fredags och jobbar till på fredag, 8 dagar irad.
Men inte klagar man när lönen kommer så ska inte göra det nu heller, hehe.

Sen så sover jag & Aurora hos mamma idag.
Dels för att jag jobbade till kl 20 idag, dels för jag jobbar i morgon och är utan bil.
Så istället för att åka buss och komma hem sent och upp tidigt så sover jag hos mamma så har man nära till jobbet och så lämnar mamma Aurora till dagis sen. Ville inte att Aurora skulle sova hemma med micke då jag jobbat hela helgen å knappt sett henne, så vill jag iaf hålla om henne och kramas med på natten än att jag ska sova här själv, så då fick det bli så. Mamma hämtade Aurora på dagis då jag jobbade och sen har hon haft henne här tills jag slutade, mycket snällt :)
Hon ville dock inte somna alls, så hon var vaken när jag kom hit. Men jag misstänkte att hon inte längre ville sova i resesängen som är spjälsäng här när hon nu är van me dtat sova i sin säng hemma och vara stora tjejen.
Så jag fick lägga mig med henne i mammas säng och sen kliva upp när hon somnat, då ville hon somna.
Man är ju alldeles för stor nu för att sova spjälsäng, där sover bebisar säger hon :D

"Rora stora tjejen nu, nova egen däng, inte mamma eller pappa klappa mig" säger hon hehe




Nä nu ska jag krypa ned brevid min princessa så man kommer upp till jobbet i morgon.

God Natt!


Kommentarer
Postat av: Elisabet

Skönt o få det gjort o fixat :)

2010-01-05 @ 11:21:57
URL: http://elli76a.blogg.se/
Postat av: Sabina

När kan jag få tröjan då? ;P

2010-01-05 @ 13:25:53
URL: http://sabinaal.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Lillan med familj får titta förbi så lillan får leka med oss ;)

2010-01-07 @ 08:50:53
URL: http://elli76a.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback