Robinsson final

Robinsson finalen kunde inte ha slutat bättre, äntligen så vann rätt vinnare!
Hasse var efter Mats helt klart en värdig vinnare.
Jag fick nästan ont i magen innan det avgjordes, ville verkligen inte se Jimmy som segrare som mestadels sovit bort tiden, å för det andra så skulle han aldrig aldrig överleva på en Ö, det är ju endå trots allt det som Robinsson handlar om, att överleva på en öde Ö.


Idag har jag jobbar, gick bra, lagomt mycket att göra så tiden gick fort.
Var däremot inte så roligt när man skulle åka hem :D
Lilla pärlan ville inte alls starta :( Fick gå in på jobbet och kolla om någon hade startkablar, hitta på en med bil men hon hade tyvärr inga startkablar, ringde då bror. Han kom efter ett tag med startkablar, yes tänkte jag. Men han köpte en sprillans ny bil för ett tag sedan och han vet inte ens hur han får upp huven. Han kollade i instruktionsboken och vi letade fasiken igenom hela bilen både ut & invändigt men hitta ingen spak eller så för att öppna huven, så får fick ringa till mamma så hon fick komma.
När hon kom så kopplade vi på kablarna och bilen starta direkt, den fick stå o gå ett tag på tomgång så batteriet skulle laddas, efter en liten stund sa vi hejdå och åkte. Yes nu får jag äntligen snart åka hem.
Trodde jag!

Jag kommer ned till korsningen mot polhem där man vänger vänster för att komma ned på stan eller höger för att komma mot willys, max m.m hållet.
Där dör bilen precis innan rödljuset, härligt! Inte direkt särskilt lämpligt ställe att stå på hehe.
Jag tog på varnings blinkersen så bilarna bakom skulle se, mamma såg i sin backspegel att mina ljus på bilen inte lyste å därmed förstod hon att bilen dött. Men det var en snäll kille i bilen bakom som kom och fråga vad det var, men han hade tyvärr inga kablar. Men mamma förstod ju så hon kom kort därefter. Men då vi stod precis innan rödljus och hon lär ju stå med bilens nos mot min så stod vi väldigt illa till, mitt framför rödljusen lixom. Men vad skulle vi göra? Startkablarna igen och jag varva på som sjutton, sen fick bilen stå med dom på i tomgång ett tag, sedan höll jag full gas typ hela vägen hem, vilket inte var skitkul då inte vädret heller var på ens sida! Så fort man kom bort ifrån stan så började skitvädret, i stan snöade det lixom ingenting. Fr¨ån strax efter järvsta och hem så såg man kanske 30 meter framför sig som max, jag såg inte ens bilen framför mig. Jag hatar att köra i sådant väger, blir nervös :D Men jag lära varva på och hålla jämna gas så inte bilen skulle lägga av igen, för då skulle jag nog springa hem :D Mamma åkte bakom mig hela vägen hem för att se att jag kom hem, sen följde hon med in en liten stund innan hon åkte hem igen!
Tack alla för all hjälp idag, tur att det ännu finns okända människor ute på vägarna som är villiga att hjälpa till!

Nu står bilen på laddning och får stå över natten så jag tar mig till jobbet i morgon, sen får jag hoppas på att den startar när jag ska hem i morgon kväll. Får stå på laddning emellanåt tills vi kan köpa ett nytt batteri i veckan. Jobbar på måndag oxå 12-20 så kan tidigast köpa batteri på tisdag, efter alla mina möten då vill säga. Har möte direkt efter lunch, 2 st. På min enda lediga dga nästa vecka :(
Får se om vi hinner att köpa något batterie alls nästa vecka annats får vi ta det i helgen då man är ledig. Jobbar jag 12-20 som jag gör nu lördag & söndag så hinner vi inte innan, sånt som händer.
I värsta fall får jag åka buss, hoppas dock på att slippa, i detta väder hehe.

Åka buss tänkte jag börja göra från mars, då är förhoppningsvis detta väder borta och det finns lite hopp om att det kanske blir vår & sommar nån gång. Då ska jag åka buss.



I övrigt så har dagen varit bra. Fick tyvärr lite mindre tid med Aurora än väntat då det tog ca 1,5 timme extra att komma hem. Men hon fick vara vaken till kl 20 istället för kl 19 så vi skulle få lite tid att mysa på.
Hon var världens ängel och glad att mamma kom hem, sånt värmer!
Hon säger ofta att hon älskar mamma, å man blir lika rörd varje gång, det är helt otorligt vilken kärlek man har till sina barn. Häromdagen på dagis så sa hon till fröknarna "Aurora älskar sin mamma".
När dom berätta det så blev jag nästan tårögd. Mammas prinsessa!


Aurora somnade väldigt snällt ikväll och hon skulle sova med tiger.
Jag kan ju säga att tiger typ är större än vad Aurora är, hon ligger och håller om tiger nu och det ser så sött ut. Var bara tvungen att knäppa kort när jag gick in och kolla till henne. Tigern hade även täcke över sig, så första kortet har tigern täcket på sig, men då ser ni inte riktigt hur stor den är, så på andra korten tog jag av den täcket för att visa er :D Men jag la så klart på täcket igen när jag knäppt färdigt hahah :)

Bildbevisen :D




Kommentarer
Postat av: catten

Det var helt klart rätt som vann i robinsson finalen! :)

2010-01-31 @ 14:07:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback