Helgen

Oj oj nu har jag inte uppdaterat på flera flera dagar, fy på mig!
Jag som bara brukar vara såhär dålig på att uppdatera när jag jobbat helg, å nu hade jag tom haft en ledig helg och endå så blev det ingen uppdatering. Sånt e livet.
Jag har njutit av min lediga helg och sen umgått med familj å vänner, precis som de ska va!

Då börjar vi.

Fredag ~ Jobbade först 7-15. Sen så ville Aurora sova hos mormor så det fick hon visst göra, fast det var sista april. Men för oss var de inge speciell dag eller barnens dag så det gjorde ingenting, klart man saknade henne, de gör man ju jämt när hon inte är nära. Men vill hon sova hos mormor så får hon det. Så då passade vi på att ha en trevlig kväll med våran vän Mange Bange, och trevlig, det var bara förnamnet! haha.
Man har alltid roligt med grabbarna grus, jag köpte några cider för jag skulle dricka, men när kvällen kom så var jag bara inge sugen, så jag blev nykter, grabbarna grus var allt annat än nykter om man säger så.
Men vi hade en helkul kväll iaf, smällde lite raketer, spelade kort & wii m.m.


Lördag ~ Vaknade såklart tidigt, är man barnledig och kan sova ut så vaknar man alltid tidigt. Kroppen är numer inställd på att vakna tidigt, hehe. Men ganska otorligt med tanke på att vi inte kom i säng fören strax efter kl 04! När klockan var 8 så var vi redan uppe, haha. Saknade Aurora som attan! Lördagen var planerad med en shoppingtur till valbo med vännen Renata, mamma skulle lämna Aurora till Micke när hon ville hem så vi skulle få shoppa för oss själva. Men saknaden av Aurora blev för stor så jag hämtade henne vid ca halv 11 så fick hon följa med oss till valbo =) Vi shoppade lite inne på köpis där jag bl.a köpte hello kitty jeans till Aurora, dom blev faktiskt inte i rosa, hör å häpna, dom blev i svart, men däremot så fick hon en hello kitty bolero och den var rosa :) Något måste alltid vara i rosa, skämt å sido :D Sen så köpte jag en födelsedags present till mig själv. Nämnligen ett skitsnyggt rattskydd till bilen, den är i rosa/grå med "diamanter" högst upp. Karln skrek nästan rakt ut när jag berätta priset när jag kom hem, nästan bokstavligen talat iaf, men han skoja lite halft å lite halft allvar haha. Men de va inget jag brydde mig om, jag skulle ha den :) Dock så var den skiiiit tröög att få på ratten och stackars mannen har 2 blånaglar på samma hand så han har rätt ont, han klämde fingrarna när han höll på med något, så han hade ingen kraft att få på skyddet just då. Så snälla Ludde tog på det, meningen var att jag bara skulle dit igår kväll (söndag) och hämta kompost påsar då jag rensa skafferie, kyl & frys och insåg att jag bara hade en, de räcker ingenstans haha och dom skulle tämma tunnorna idag (måndag) så ville ju få iväg skiten. Då visade jag henne skyddet å sa att micke inte fick på det med skadade fingrar så hon gick å hämta ludde, han fick kämpa ett tag men fick på det till slut, tusen tack! Nu sitter det där de sitter, ingen risk att de åker av iaf. Man får nog kämpa lika mycket om det ska av, men de ska det ju inte :)
Efter shoppingen så knatade vi över till Ikea då våra magar kurrade för fullt, så där åt vi alla köttbullar & potatis. Jag & Aurora delade på en tallrik och hon var jätte duktig att äta :) Sen följde Renata med hem för hon ville se badrummet och jag skulle iaf hem å hämta Micke då vi skulle till stan å göra något som jag faktikst har glömt bort vad vi gjorde, haha.

Söndag ~ Söndag började med en lugn morgon. Sen fick vi besök av mammas kompis Emma & hennes 4 veckor gamla bebis Wilna, hon va sååå söt! Hon hann knappt att komma innanför dörren innan jag snodde bebisen och hon somna i min famn. Aurora & micke satt o åt pytt i panna och jag gjorde Tortilini till mig & Emma. Jag hade ätit ägg till frukost på morgonen och ska man äta pytt i panna så måste man ha stekt ägg annars går de inte att äta, o jag våga inte äta flera ägg så därav gjorde jag annan mat. Aurora var duktig att sova lunch efter hon ätit medan jag försökte göra mat med en hand då lilla Wilma sov i min famn, så gulligt! Att man ska bli så jääkla bebis sjuk så fort en bebis är i närheten haha. Men nej nej, det är inte dax för nästa än! Jag får förbli bebis sjuk ett bra tag till i alla fall för just nu finns inget i planerna inom de närmsta iaf. Har ju endå min stora bebis tjej som får bli lite större först :) Efter några timmar så skulle sällskapet bege sig hemåt och vi skulle bege oss till stan, för de var nämnligen dax för kalas! Lilla Ella fyller 3 år så vi skulle dit o fira. Hon fyller egentligen år i morgon 4 maj men dom var lediga i helgen så det var ju mer passande med ett kalas då. Så vi åkte till barnens hus först och köpte lite presenter som hon gillade. Aurora gick inte heller presentlös, hon hittade ett gosedjur i lilla gubben som hon ville ha så den fick följa med hem, så nu fattas bara herr nilsson apan så har hon alla i gosedjur oxå. Nu har hon ju pippi & lilla gubben :) På kalaset så fanns det en hello kitty tårta, ni skulle sett damens ögon :D Det var första gången som hon åt upp en hel tårtbit själv o ville även ha mera hehe. Blev på kalaset några timmar sen så var det dax att åka hem för att äta & sova. Middagen blev något försenad men som tur var så hade jag gjort en köttfärspaj med tacokrydda som vi bara behövde värma å göra en sallad till, riktigt gott! :)


Det var den helgen den, gick fort som alltid men en av dom bättre helger på länge!
Njööt verkligen av ledigheten & helgens aktiviteter :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback