1:a advent

Idag är det redan 1:a advent och nu kommer nog tiden fram till jul att gå fort, jag hoppas! Men det känns lite skumt ännu att det är 1:a advent och vi är kvar i november månad, ofast infaller den under decembers första dagar. Men alla julens röda dagar är i år över en helg, så det känns skönt det oxå!

Vi har iaf haft en kanon mysig dag och den kunde faktiskt inte blivit mysigare, jo om bebis hade anlänt så hade de klart blivit bättre men krabaten får gärna stanna till januari, så fort klockan slagit nytt år så får den komma när den vill :D hehe.

Dagen började iaf med lite sovmorgon :) Sen klev vi upp och åt frukost och sedan så gick mannen ut och skottade gården, jag eldade i pannan och Aurora lekte i sitt rum. När mannen kom in efter ett tag så åkte jag till affären och köpte lite småsaker, sen hem och inväntar mormor & morbror. Morbror Christer hade nämnligen med sig en tidig julklapp till Aurora, hon blev helt lyrisk när hon såg hur stort paketet var och sedan vad det innehäll, en BOB! Det var bara för pappsen att bygga ihop den på en gång för hon skulle minsann ut och åkte direkt, men vi sa att vi ska fika först men vi kan bygga ihop den så kan du få sitta på den inne, det gick bra det :) Jag bjöd på choklad pudding & vaniljsås. Vi ritade även lite julteckningar, morbror ritade hus med massa julgranar runt och jag gjorde en stor julgran med pynt i och sedan så gav hon en varsin teckning till mormor & morbror :)

Aurora satt sig på boben efter ett tag och morbror drog henne på mattan fram & tillbaka, damen var nämnligen ivrig på att gå ut och åka bob så vi alla klädde på oss och gick ut. Morbror gick en bra bit och Aurora var super nöjd.

Efter bob turen så åkte vi till staden och gick på skyltsöndagen, morbror åkte dock hem så mormor åkte & följde med oss. Det var mysigt och vi tog lite lotter, dock bara nit såklart men mysigt endå. Vi gick in på några affärer på 9an och framförallt BR leksaker, dit ville Aurora. Hon har på den senaste tiden blviit hund galen av någon anledning, det är bara hund som gäller och hon säger varje dag att hon vill ha en egen hund. Tyvärr så går inte det då jag är allergisk, det är iaf inte många hund sorter som jag tål, vilket är väldigt tråkigt för jag älskar verkligen hundar oxå och skulle vilja ha en, men vi har ju iaf zimba! :) Han är förresten som en hund han med. Han följer med oss om vi går ut på promenad, om vi går ut och åker pulka/bob så är han oxå med. Jag gick runt björkbacken idag eftert vi kommit hem från staden, ena grannen där ser att jag går o pratar med katten o han frågar om det är våran katt då han sett att den ofta går efter oss, yes det är våran säger jag och han går alltid efter oss vart vi än går. Oj sa han, inte illa för att vara en katt, då är det mera som en hund. Ja han beter sig mer som en hund än en katt sa jag :D hehe. Alltså så gick vi ut med bobben ännu en gång när vi kommit hem från staden då Aurora ville det. Under tiden så bar mannen in en massa ved så vi har något att elda med.

Vid 17 tiden så vare dax för att baka lite. Vi bakade pepparkakor & gjorde pepparkakshus- Aurora tyckte att degen var supergod :D Så nu är det gjort, men det lär nog bli en omgång till så man har peppar kakor till julafton, dessa lär nog ätas upp :D hehe. Sen behövde Aurora duscha så hon fick duscha med pappsen så gjorde jag kväller här uppe o duka fram kvällsfika.

Iaf så såg Aurora en hund på BR leksaksaffär som skällde, viftade på svansen, gick & kunde även sitta. Vi fick verkligen inte gå ifrån den där hunden, hon skulle pussa den, kliva ur vagnen då vi försökte gå men hon blev så förälskad i hunden. Kan säga att den fick följa med oss hem, så nu sover hon tom med den :D Zimba tyckte oxå att det avr roligt, den kan ju gå o skäller som en hund, då kan man jaga :D haha.



Det var kort & gott om våran dag och igår kunde ni läsa om gårdagen nästan klockslag för klockslag :D

Vi har verkligen haft en mys helg och varje stund/minut har varit underbar. I morgon är det dagis för damen och jag & micke ska på kurs på kvällen så farmor kommer och är barnvakt och ska även lägga Aurora. På tisdag är det pärl kurs och det är sista gången för det här året :( Sen så får man fixa allt hemma utan hjälp, men tror jag lärt mig allt jag behöver, annars har jag alltid svärmor till hjälp :)


Tack & hej leverpastej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback