Uppdatering

Uppdatering är det dåligt med just nu, jag vet!
Men jag har ingen ork just nu för bloggen, tyvärr. Så den blir lite lidande.
Jag är så trött & slut om kvällarna så det blir mestadels soffhäng för min del framför en film eller en massa avsnitt av serien Glee som är grymt bra!

Men jag ska försöka bättra mig på bloggandet men annars får ni räkna med lite bloggtorka när orken tryter.


Hmm vad har hänt dom senaste dagarna då.
Lördagen började med bad på fjärran höjder, heelt underbart! Hela familjen badade och Aurora hade verkligen längtat efter det så hon var i extas. Efter 2 timmars bad så åkte vi till ikea där vi köpte oss en ny bäddmadrass som verkligen behövdes! Har inte haft ont i ryggen/svanken en enda gång sen dess, å inte micke heller. Så nu sover man kanon skönt om nätterna igen. Efter det blev det lite lunch på ikea, mycket trevligt!

Efter valbo så åkte vi till svärmor för lite fika, jag behövde även hjälp med min duk som jag gjort av bara pärlor, jag hade kört fast ordentligt men efte rlite hjälp så kunde jag göra den färdig! :)
Sen åkte vi hem för mamma ringde och dom var påväg för en fika här hos oss, så då kom mamma, mormor & morbror på lite fika, trevligt det oxå. Lördagen var fullspäckad med andra ord.

Söndagen blev en lugn dag av vad jag minns, Jag & Aurora åkte in till staden för att köpa oss en bilstol till kommande bebis och det var spännande tyckte hon, hon trodde oxå att hon skulle få den och provsatt den, fick otorlgit nog plats :D Hon är så liten fast hon e så stor. Men dom första stolarna är ju från 0-13 kg dom flesta och hon väger ca 11,5 kg så hon fick plats ännu, benen var lite utanför bara. Men nu var det ju inte hon som skulle ha stolen och hon gick med på det till slut :D Efter stols köpet så åkte vi till morfar där vi åt blodpudidng till lunch, det är nämnligen auroras favorit rätt, hon smällde i sig 3 stora skivor, aldrig hänt förr. Hon brukar äta mellan ca 1,5 - 2 skivor men nu var hon visst extra sugen. Efter det så åkte vi hem och bara tog det lugnt resten av dagen.

Måndagen bestod av jobb & bm besök. Allt var bara bra hos bm och magen växer på. Jag är betydligt större nu än vad jag var med Aurora under hennes 39 veckor, och nu är jag i vecka 31. Så det märks att man blir större 2a gången. Men endå så ligger jag lite under kurvan, men följer min. 10 kg har jag gått upp och det är väl normalt,   känns helt okej iaf. Men de börjar bli lite tungt ahh böja sig fram å ned hehe. Men nu känns det som man är inne på slutspurten när man passerat vecka 30 så det känns skönt. Vill bara ha förlossningsdagen här NUU.

Idag tisdag blev det jobb igen, sen direkt efter jobbet blev det pärlkurs med svärmor, det var 2a gången. Nu har jag lärt mig att göra halsband och börjar få in tekniken, så mitt första egna halsband gjordes idag o blev kalrt efter 2 timmar, härligt! Köpte lite mera pärlor i både lila & grönt så nu ska jag göra halsband av det. Mitt första blev så klart Rosa/vit, vad annars? Men jag älskar rosa och så är det :)

Ska sätta mig  i morgon kväll och göra flera, ikväll blev det film med mannen så man fick mysa lite då man varit borta nästan hela dagen, var inte hemma fören strax före kl 17 och Aurora la sig kl 19, så fick inte se mycket av henne. Men i morgon får jag se desto mer :) :) :) Då ska vi på kalas oxå hos Emelie :)


Nä nu väntar Steph på att hon ska få en revanch i fia med knuff, tror hon ja ;) Vann 3 raka sist o tänker göra de igen, såå roligt att spela =) Hon väntar på en magbild oxå och åter igen så lovar jag att den kommer, men har ju minne som en guldfisk om inte värre. Vet inte vad som hänt med minnet!?!


Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Elisabet

Ha ha vilken kommentar :D

2010-11-03 @ 14:31:36
Postat av: Madelene

Haha vilken kommentar vadå? Hänger inte med..

2010-11-03 @ 20:21:58
URL: http://tanteluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback