Andra namn m.m.

Jag tog upp med mannen nu ikväll om att jag vill byta Auroras andra namn. Hon heter Elisabeth och jag vill inte att hon heter det. Från början fick hon egentligen heta det bara för att jag & mamma heter det i andra namn. Men jag vill inte att hon ska heta det, hon passar inte att heta det. Men ville att hon skulle heta lika som mig. Men nu har jag tänkt om och hon behöver inte alls heta lika som mig. Min mormor & Mickes mormor heter likadant (alltså ett anant namn heter dom likadant) fast min mormor har det namnet i andra namn och mickes mormor hade det som tilltalsnamn. Så vi får se om jag får min vilja igenom, jag hoppas!



Jag funderar på om det spökar här hemma eller om någon är här och hälsar på, hehe. Jag hoppas iaf på det sistnämda för då kanske dom inte stannar så länge :D Iaf så sitter både jag & mannen i vardagsrummet vid en varsin dator, Aurora sover i sitt rum och katten sover här i vardagsrumemt med oss. Iaf så hör vi typ dunk dunk från köket. Jag har en porslins gris i blomman där över diskbänken. Helt plötsligt åker den från blomman, till diskbänken och sen vidare ned till diskhorn, hur är det möjligt? Den satt ju lixom fast i jorden, har ju tryckt ned den och suttit sådär sen vi flytta hit, vill säga snart 2,5 år sedan. Mycket märkligt lär jag då säga. Men vi får väl säga hejsan hej till den som är här och hälsar på, hoppas att du inte blir långvarig. Eller det beror ju iofs på vem du är. Jag har dock så svårt att tro på sånt där men lite scary var det faktiskt om jag ska erkänna. Sådant händer bara inte, vattnade ju blommorna tidigare nu ikväll och då satt grisen verkligen där den satt, någon timme senare så rullar den iväg.. Hmm. Så kan det vara.



I morgon ska iaf jag & Aurora ha en liten mysdag med lite äventyr :) Vi börjar morgonen med att ta bussen till stan. (Nej bilen är inte trasig utan vi åker buss endå. Aurora tyckte om att åka buss och hon ville ålka buss så då får hon åka buss, jag har dessutom ett busskort med typ 7 ggr kvar att åka på så det behövs iaf utnyttjas). Vi hoppar av bussen på stan och där hämtar mamma oss med bilen, då blir det loppis i valbo och sen ev den på brynäs med skulle jag tro. Där på loppisen kommer vi möta familjen, bl.a morfar, min morbror & mormor. Aurroa ville träffa dom alla och hon tycker om att gå på loppis, lixom jag oxå gör och min familj. Vi kommer att äta en enklare lunch där. Efter vi är klar med loppisen så får mamma släppa av oss på stan igen för då ska jag och prinsessan gå till godis butiken så hon får handla sitt lördags godis. En butik med bara godis i, hennes ögonen kommer att snurra i kors och hon längtar :D Sen får hon följa med mamma till H&M så mamma får köpa lite acceosarer som behövs till kvällen. Sen tar vi bussen hem igen för lite mys innan jag ska åka på 10 års klassträff. Vi ska förfesta lite hemma hos Tezzan innan vi sedan åker ned till heartbreake där vi ska ses. Eller rättare sagt dom ska förfesta, jag får dricka vatten och vara chaufför. Men skönt det oxå! Jag ska jobba på söndagen så jag blir inte sen hem. Det är våran morgon dag det. Aurora äter pencillin dagen ut i morgon sen så har hon ätit sina 10 dagar, skööönt! Är ett lite schåå att komma ihåg det där 3 ggr om dagen och tiderna ska passas. Nu slipper vi snart det :)


Nä nu ska jag hoppa i lopp lådan och hälsa på John Blund så man är pigg & utvilad till i morgon.
Natti Natti!


Kommentarer
Postat av: Cattiz

Ring dit Terry Evans om det fortsätter eller införskaffa ett witchboard...Sånt där är riktigt spännande och intressant...

2010-10-02 @ 14:39:24
Postat av: Madelene

Nej nej tok skalle. Jag vill inte ens veta :) bättre att inte veta o bara hänt en gång hehe

2010-10-04 @ 09:31:20
URL: http://tanteluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback