Blogg torka

Ja de kan man verkligen säga att jag haft.
Har faktiskt inte haft någon lust eller ork att skriva något. Har bara uppdaterat vecko byten för familjens skull så dom kan läsa om vad som händer & sker.

Tnäkte iaf göra ett försök till en uppdatering nu men kommer säkert inte ens ihåg hälften av vad jag gjort eller så :D Minne bra men kort!


Aurora har iaf varit sjuker i 1 vecka till. Hon hann iaf att vara frisk i 1,5 vecka, tummen upp för det. Sen började det om med feber, snorig och ont i öronen så trodde hon skulle få en öroninflammation igen, eller det hade hon väl fått igen men ingen behandling gavs. Var till läkaren och det var rött & irriterat och vätska bakom örat men han ville vänta någon dag för att se åt vilket håll det gick. Det blev några tuffa dagar med mindre sömn på nätterna då hon grina för att det gjorde så ont. Hon fick alvedon & näs spray, gjorde det vi kunde göra. Tänkte att vi går tillbaka till läkaren om de fortsätter innan veckans slut då han sa så, men på torsdagen började hon bli bättre så en behandling behöävdes aldrig, skönt endå. Dom ska ju dessutom sluta med att ge pencillin vid öroninflammationer så säkert därför som hon inte fick denna gång, förra gången hade hon ju både öron, urinväg & halsinfektion så då var hon ju tvungen att få pencillin. Men jag kan tycka att hon iaf borde fått någon öron salva för att lindra det onda något, men men. Nu är hon frisk och full fart igen så håller tummarna på att hon får vara frisk nu. Dock svårt i dessa tider då det lixom bara går runt runt. Får hon bara hålla sig frisk nu någon vecka så får hon upp sitt immunförsvar igen.

Sen så har jag jobbat, mitt vik har ju dock gått ut så nu jobbar jag på timmar. Men det känns faktiskt helt okej då jag bara ska jobba några veckor till och det börjar faktiskt bli något tungt. Inte arbetet i sig tycker jag är så tungt ännu, men jag har så mycket sammandragningar och dom är som värst när jag just jobbar/jobbat. Hade aldrig några sammandragningar som jag märkte av med Aurora men ingen grav är ju den andra lik och så har kroppen & livmodern varit med om detta en gång innan oxå.  Har inte riktigt bestämt mig hur länge jag vill eller orkar jobba till, men det blir absolut senast till 20 december. Jag ska vara ledig över hela julen och bara njuta & mysa med familj & släkt. Så det känns riktigt skönt. Jag hoppas att jag orkar jobba fram till 20e december iaf. Det var iaf inge problem med Aurora men hade som sagt inga sammandragningar då heller. Dom ska man ta det lite lugnt med så dom inte påverkar något i förtid.

Renovering av tvättstugan är på gång, här ligger vi inte på latsidan inte! Men det kommer ev att dröja något innan den är helt färdig då vi inte känner någon paniik. Men den ska rivas nästa vecka och det gamla badkaret ska bildas bort osv. Så ska vi isolera och regla upp och på med nya väggar samt klinker på golvet. Sen får resten ev vänta ett tag innan vi antingen kaklar om tvättstugan eller målar. Vi lär komma överens oxå. Jag vill helst måla, vill inte ha kakel, tycker det räcker med klinker för det blir fint med målat oxå. Sen ska vi in med fina garderober så man kan förvara hand dukar o sånt där nere hela tiden så slipper man frakta upp när man endå får gå upp för att hämta hand duk då vi duschar nere. Kommer bli så fint det oxå när det är färdigt men viktigast är att vi isolerar och fixar väggar nu innan vintern. För just nu så är det isbjörnar där nere då det inte finns någon isolering alls, någon som bodde här innan var tom så smart att dom har kaklat direkt på murbruket, inte så smart kanske hehe. Men det fixar vi :)

Sen så har vi även börjat eldat i pannan, det har nog inte gjorts på 10 år i detta hus iaf då det först bodde en äldre dam här, hon körde säkerligen på elpatronen. Sen dom som bodde här innan körde oxå på elpatronen eller eldade i kaminen. Vi körde första vintern på elpatron & eldade i kaminen, till förra vintern så köpte vi en luftvärmepump & eldade i kaminen, det var kanoners. Blev betydligt billigare & varmare. Men denna vinter ska vi alltså elda i pannan för det är absolut det billigaste och bästa sättet att få värme på. Då får vi ju ut värme på elementen i alla rum både på övervåning & i källaren så det blir riktigt varmt & gött här inne och det håller sig hela natten! Om de inte skulle hålla sig så har vi ju luftvärmepumpen som säkerhet som går in och skickar på varmluft, men så länge vi eldar behöver den inte arbeta och därmed så kostar det inget i el. Ved har vi ju hur mycket som heeelst av, bara elda på! Jag har precis lärt mig att elda i pannan oxå så nu kan även jag sköta det, riktigt kul faktiskt :D


På torsdag så ska Aurora sova hos mormor. Jag jobbar nämnligen kväll då och Micke ska på hockey med min big brother. Det är ju Aik - Brynäs då och Aik:are som han/dom är så klart han ska på matchen. Så då får Aurora har lite mys med mormor. Jag hoppas bara att mannen kan sköta sig på hockeyn, för jag hämtar han ingen annanstans än på arenan ;) Jag har hört om hans tiidgare matcher hur dom har slutat men förhoppningsvis blir det lugnt nu ;D haha.


Idag ska jag på pärlkurs med svärmor, det ska bli riktigt roligt! Där får man lära sig att göra typ smycken, klockor och allt möjligt utav små pärlor. Svärmor hade gjort ett jättefint halsband till Aurora så jag blev helt fast direkt när jag såg det och ville direkt börja oxå, så idag följer jag med henne och jag tror att kursen sedan blir 1 dag i veckan och så ska jag köpa pärlor o annat matrial där idag så kan jag pyssla o göra fina saker här hemma om kvällarna. Jag vill ju oxå starta eget företag, så vem vet, kanske det kan bli inom just detta :D Haha, man kan iaf ha det som en hobby och sälja lite på tradera eller åka runt på lite marknader osv. Det vore roligt som ett extra jobb iaf. Så nu sitter jag bara och väntar på att få åka till svärmor så vi tillsammans åker till kursen sedan, roligt ska de bli! hihi.

Nu har jag typ skrivit en hel novell, men det blir ju så när man inte uppdaterat på hundra år för man haft en bloggtorka och sedan när man börjar skriva så faller allt ned i skallen som en polett :D Men nu ska jag ta och ge mig, tänkte ta en sväng om med dammsugan så man får bort lite dammråttor här hemma :D Mamma fråga mig häromdagen om jag fått städmani och det kan nog kanske stämma, det fick hon när hon var gravid oxå så hehe. Men det är ju bara bra det, för det finns alltid något att göra och alltid något som behövs städas. Tog relaxrummet förra veckan så tror köket ska få sig en omgång i helgen då luckor oxå behöver skuras, även invändigt. Så det får bli helgens bestyr.


Ha en bra dag allesammans! Vilka ni nu än är :D
Skriver som så många andra, det är sååå många som läser bloggen men få som vågar visa sig :D
Det är faktiskt lite roligt egentligen.

Men jag tvingar absolut ingen att kommentera, det är helt valfritt. Jag läser många bloggar oxå men kommenterar inte heller alla, men försöker kommentera dom då o då ibland iaf.


Jo och så har jag börjat att köra in bilen i garaget, tummen upp för det!
Tummen ned blir att jag avskyr verkligen att köra in i garage, alltid hatat det!
Även om det så är att köra rakt fram in i ett garage så hatar jag det, men klart jag avskyr det ännu mera när vi har det lite besvärligare. Men nu börjar jag iaf få in snitsen och det är bara över vintertiden så bara att bita ihop och gilla läget, annars får jag skrapa rutor och sätta mig i en kall bil och det lockar faktiskt ännu mindre :D



Hej Svejs!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback