Prov eldar :D

Här hemma har vi prov eldat i pannan för första gången!
Kan säga att det säkerligen var närmare 10 år sedan som någon ens har eldat i pannan, för dom som bodde här innan eldade bara i kaminen och tanten som bodde här innan dom eldade knappast i pannan heller.

Men nu har vi proveldat och det fungerar kanon, blir hur varmt som helst på elementen så jag har tom fått sänkt dom nu och tagit av mig tröjan endå så flyter jag snart bort! Så vi är definitivt redo för en kall vinter. Skönt att veta att det även blir billigt med elräkningen =) Eldar vi i pannan så får vi ju även gratis vatten då vi inte behöver ha varmvatten beredaren igång. Vi har hur mycket ved som helst så bara att elda på :)
Micke visade mig nyss hur pannan fungerar och så fick jag kasta in pinnar och så, så nu vet jag oxå hur man eldar i den så även jag kan vara delakig i det. Innan så visste jag bara hur man tog på patronerna men dom kommer aldrig någonsin på igen i detta hus kan jag säga.


Dagen började med att hemtelefonen ringde kl 11:40 så vi blev väckta. Men de var riktigt skönt att få sova ut och det behövdes tydligen då vi sov så länge, men gud så sköööönt det var! Direkt vi vaknat så gjorde vi oss iordning och jag slängde i mig frukost och sen så åkte vi till mammsen och hämtade våran prinsessa. Som jag längtat! Sen så har vi bara haft mysdag här hemma. Jag & Aurora lekte först med dockhuset och sedan så började vi att måla hennes hello kitty på väggen då jag köpte bra färger i ullared. Så nu har jag bara att måla vit färg kvar samt dom svarta konturerna runt om, den blir skitfin!! Medan jag målade hello kitty så målade Aurora med målarfärgen på sitt stora papper. Så vi målade och hade det jättekul. Micke gick till bror sin o hjälpte honom med altan bygge och vi kom efter när vi var färdiga med hello kitty, så då lekte Aurora & Isidor lite ute på gården med en fotboll och jag pratade lite med Jennie, sen så åkte jag & Aurora till affären och handlade lite inför middagen som blev spaghetti & köttfärssås, hem med det och tillbaka till Rob men då var dom precis färdiga för idag så då åkte vi hem o gjorde middag. Efter middagen så tog vi det bara lugnt, åt en varsin glass som Aurora köpte på affären o kollade på bolibompa sen så blev det dax för Aurora att lägga sig. Hon somnade exemplaaariskt! Gjorde dagliga kvällsrutinerna som att byta till pyjamas, borsta tänderna, ge fiskarna mat & släcka lyset, tända hennes lampa på fönsterbrädan och hon valde en bok som jag sedan läste. Sen gav jag henne godnatt kram & puss och släckte lampan och gick ut och hon somnade direkt. Riktigt skönt :) Nu ska jag skutta ned i duschen så mannen oxå kan skutta ned efter mig. Sen så blir det lite tv mys för oss bara. Vi ska kolla på robinsson från i torsdags samt idol, för det missade jag ju då jag satt på en buss i fredags när det gick.


Igår kväll när vi la oss så var det full rulle i magen.
Aldrig varit sådan full fart tidigare så Micke lag handen på magen och fick en massa kickar, han boffa tillbaka och fick kick tillbaka o så gjorde han några gånger, alltså det är helt underbart!
Jag har tidigare inte känt sådana starka kickar då jag har moderkakan i framvägg och den tar väl det mesta av kickarna så jag har lixom mest känt små buffar o så. Men nu när liten börjar bli stor så kanske jag får känna kickarna trots att moderkakan tar dom flesta och det är helt underbart, vilken känsla!
Var endå inte sååå längesen som man väntade Aurora men det e sjukt vad man glömmer mycket. Att man glömmer förlossnings smärtan så fort är bra haha, men trodde inte att man även skulle glömma resten så fort men det gör man, hehe.

Har börjat fått frågan av många om jag börjar bli nervös/orolig inför förlossningen och svaret är faktiskt nej. Efter att man varit med om en förlossning så trodde jag att det är väl klart att man kommer vara mera nervös inför nästa när man vet hur ont det verkligen gör, med första så har man ju ingen aning. Men så är det faktiskt inte. Jag vet nu istället hur det går till och hur lång tid det kan ta, så jag känner mig helt lugnt och ser fram emot förlossningen. Det enda som jag är orolig för är väl såkalrt att något ska hända, men den oron följer ju med från den dagen man fick + på stickan men utöver det så är det enda som oroar mig är att det ska ta lika lång tid, jag hoppas verkligen att det går fortare denna gång. Annars är resten under kontroll.


Nä nu ska jag som sagt ta den där skutten i duschen.

Vi hörs!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback