Skinande rent

Ajax & cilit BANG is the shit :)

Har storstädat hela huset så nu är det återigen rent & fint här hemma och luktar gott dessutom, inte illa :D Tom haft ytterdörren öppen för att vädra ut samt att få in lite frisk luft, det gör bara gott :)

Katten är dock lite sur på mig, för han stängde jag ut på altanen då han ännu har utegångsförbud. Så just nu sitter han på fönsterbrädan på altan och spanar in genom vardagsrum och vidare ut till hallen där han ser att dörren är öppen. Han mjauar & jamar och jag skulle tippa på att han försöker tala om att "släpp in mig så jag kan springa ut i det gröna och kraffsa lite" haha.
Men han får snällt stanna inne, ska till veterinären på måndag för återbesök av svansen så får se vad dom säger då, det ser bra ut tycker vi iaf och det verkar ha läkt ihop bra. Men man får dock ännu inte riktigt röra den men deras svans är ju känslig endå oxå. Dom har ju balans & allt i den och han vet ju att han haft jäkligt ont så de där kommer nog att sitta i ett tag. Den där kragen som han fick att ha runt nacken iaf, den är ett minne blått. Jag visste redan innan att det inte skulle gå. Redan dagen efter så höll katten allvarligt på att ta livet av sig själv, som tur var så hörde micke något och gick och kolla, tur det. För då hade katt skrället försökt komma ur kragen och lyckats fått ur underhakan på nå konstigt vis, bara det att det först sprutade blog från tandköttet då kragen satt fast dära och skavde, dessutom så snöret som han hade runt blev då åtstramat så han fick inge luft. Micke fick skynda sig att ta saxen, ned med katten i golvet och klippa bort snöret. Obehagligt! EFter det så har han fått haft kragen utan snöret i, gick bra enda tills han kom på hur man tog av kragen, vi tog på den och han tog av dne lika fort. Så nu har vi gett upp, det är lönlöst! Men så fort han försöker tvätta svansen så tar vi fram kragen och då rör han inte svansen något mera, så han vet iaf vad som gäller :D


Hahahahah Micke håller på att gömma kablarna i hallen som är från spotlightsen som vi satte upp där. Zimba kommer in och springer till muggen, han var nog rätt skitnödig skulle jag tro med den farten. Ca 3 minuter senare så hör jag hur mannen står och hulkar sig i hallen och springer ut, fortare än kvickt. Jag garvar & garvar så jag knappt får luft. Sen hör man att han säger "det var en jäkla katt och skita". Katten går ju oxå på pencillin och man brukar inte bli så snygg i magen av det, det märks även på kissekatten. hehe.
Det var bara för mig att springa o tömma hela lådan på en gång, skura rent & i med ny sand. Bara det att jag gjorde det i förrgår oxå, tacksamt!
Gissa om katten är populär här hemma just nu :D hehe


Nä nu ska jag göra mig i ordning, har inte ens gjort det och klockan är efter lunch. Men skönt att ta det lite lugnt oxå när man nyss haft fullt upp. Tvätten har jag inte ens orkat tittat på ännu, tänkte göra det efter jag hämtat dottern så får man lite häjlp oxå, hon älskar att tvätta & skura & städa. Våran lilla städerska :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback