Stora tjejen

Aurora har blivit stora tjejen och har nu helt slutat med att sova lunch!

Det känns faktikst jätte skönt och hon somnar som den prinsessa hon är på kvällen. Jag skojar inte om det har tagit henne 5 minuter max att somna på hela veckan! Vi gör kvälls rutinerna så som att äta kvällsfika, ge fiskarna mat & släcka lyse åt dom, borsta tänder & kissa och sen går vi till sängen. Läser en bok, just nu har det varit samma bok hela veckan, bara piff & puff boken som gäller. När vi läst den färdigt så säger man godnatt ger en puss & kram och går ut, och hon sover direkt! Hoppas det fortästter så!

Det är hon själv som valt att inte vilja sova lunch, hon har inte velat sova lunch på dagis hela veckan heller, inte ens en tillstymmelse till att vilja sova lunch sa personalen så hon behöver nog inte det längre. Hon är inge grinig mot em/kvällen heller. Så liten börjar bli stor, bara för en annan att acceptera läget :D

 

Det blir bara en snabb update idag då jag e sjukt trött (som alltid), Så jag äter en smörgås nu och dricker 2 glas mjölk så blir det sängen för min del sedan, jobbar i morgon delad tur så måste vara piggelin & något mindre trött hehe. Men kommer att ha förmiddagsturen på en avdelning & kvällsturen på en annan så det känns skönt. Dock så blir dte första gången som jag kommer att vara på denna avdelning i morgon på förmiddagen, enda avdelningen i hela huset som jag inte varit på, då finns det 7 st. Sen så har jag varit på alla, det känns kanon!



Trevlig Helg!


Kommentarer
Postat av: Katrin

skönt att hon inte e sur och grinig. Robin har fått för sej att vågra sova på dagis de senaste veckorna nu. Dom försöker men han vägrar. Han däremot är grymt sur och grinig och inget passar resten av dagen när vi kommit hem. Liiiite jobbigt!

2010-10-16 @ 11:08:44
URL: http://katrinrigglov.blogg.se/
Postat av: Stephanie

Nej det är en riktigt hemsk video. Man får verkligen tusen tankeställare på en och samma gång. Sen att det som händer pojken i filmen hände den här kvinnan eller ja tjejen det fick mig att sitta med tårar i ögonen. Fyfan säger jag bara... Han vart lika gammal som Alexander är nu :S

2010-10-16 @ 17:18:13
URL: http://stephanieronning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback