Fästing

På morgonen vid 8:30 när jag & Aurora sitter & äter frukost så ser jag bara en svart grej på hennes örsnibb, jag försöker ta bort den för de ser ut som ett skräp bara, men då den inte går bort så kollar jag närmare, där sitter det en liten vidrig rackare till fästing! Fy så vidrigt, ropar på mannen som kommer o kollar och sen tar jag telefonen och ringer till hälsocentralen så vi får ta bort den, dom i sin tur hade ingen tid förens sent på eftermiddagen och det vägrade jag så då fick vi en tid till distriktsköterska i älvkarleby och 1 timme senare så var vi där och fästingen borta, tack & lov. Den var så mini liten så kan inte ha suttit länge så ingen risk för att den överfört någon smitta iaf, skulle tippa på att hon fått den från dagis då en väns son hade en sådan krypandes på halsen igår när han blev hämtad, hua! Så små djur men riktigt otäcka. Den har nog krypit på henne några timmar innan den bet sig fast då den var så liten, och oftast så gör dom ju så. Dom kryper omkring och letar efter ett bra ställe med ytliga blodkärl osv att bita sig fats i, därför ska man alltid kolla benveck, armveck, under armar osv för dom trivs där det är varmt & fuktigt oxå. Nu är den iaf som sagt borta! :)


Vi har även hunnit med att köra en sväng till återvinningen med skräp som blev från hallens renovering. Efter jobbet igår så hyrde jag ett släp på lastbilen och åkte till bygg max och köpte massa lister osv till hallen, hyrde då släpet över dygnet så vi skulle kunna få plats med allt bråte & spill som skulle till återvinningen, skönt att ha det gjort nu och det e borta. Bara allt bråte & virke på altanen kvar, men det ska sågas och eldas så vi får lite "gratis" värme i vinter hehe. Dumt att kasta virke som man kan elda upp och få värme utav :)

Nä nu ska jag packa iordning för jobb och ska ta med min matlåda som jag gjorde igår kväll, Tortilini! Ikväll efter jobbet blir det att kika på IDOL, äntligen så börjar det igen, shit vad roligt. Är ju alla Auditions i början som egentligen är roligast, man sitter o gömmer sig i soffan nästan o skäms över vissa som uppträder, hehe. SKoj skoj!!


Nä jobbet kallar, see yaa laater alligator :D


Kommentarer
Postat av: Nina: Mamma till theo & ludvig <3

vi har köpt hus!

2010-09-08 @ 15:45:04
URL: http://niinajansson.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Vidriga små äckliga djur o ingen nytta gör de heller :(

2010-09-12 @ 10:19:39
Postat av: CRAZYANGEL [mamma till Milton&Viggo]

Men ush :S Vi har klarat oss från fästngar på båda hund å barn i år. Så skönt. Trodde dte var för kallt för fästingar nu, men tydligen inte. dom småäckliga blodsugarna...

2010-09-14 @ 06:36:59
URL: http://crazyangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback