Öppnis

Morgonen kunde inte ha börjat mysigare. Fick först sovmorgon till 8:30. Aurora vaknar då och kollar om hon får se bompa, jag säget nej det är för tidigt du får sova en stund till utan att ha kollat på klockan. Hon säger okej men jag vill hålla om dig mamma, jag kollar på klockan utifall och får en chock mer eller mindre, 8 32 :D Nej Aurora du behöver inte sova mera. Vill du kolla på bompa eller åka till öppna försklan. Hon vrålar öppna förskolan wiii nu mamma. Ja nu, vi kliver upp direkt o lsänger i oss lite frukost och far iväg. Var såååå länge sedan man var där så förstår om hon har längtat. Man har ju jobbat så mycket så man har inte haft en chans att gå dit och så har dom även haft stängt under sommaren. Vi åkte dit och hon börja leka direkt och det var alldeles lagomt med folk & barn! :) Träfafde tom en arbetskamrat som var där med hennes son, det var kul. Sen så träffade vi även en av Auroras dagis fröken som hon hade en kort period på trillingboda innan hon bytte till jungfruholmen, då hade hon fått en liten tjej. Hon kände iaf igen Aurora fast det gått 1,5 år sedan. skojigt när man träffar på lite bekanta även här ute =) Vi åkte iaf hemåt vid halv 12 tiden då damen skulle äta lite lunch och sen sova, så nu sover hon som en stock och var riktigt trött. Hon har ju inte varit på dagis heller på 2 veckor nu. Men i morgon ska hon få gå dit och busa lite med barnen :) Hon har verkligen saknat dagis!  


En annan sitte roch inväntar på att man ska åka till jobbet, jobbar 15-20 idag, rena lyx tiden :) Efter jobbet så ska jag hem till Tezzan och prova ut lite kläder inför lördagens ståhej! Tezzan trodde på ett klädesval som lät spännande så tänkte prova det först. Man kommer ju lixom inte i vad som helst nu men något tjusigt ska man väl endå komma i. Magen har kommit rätt så mye nu mot "slutet", de sa typ pang :D Har inte synts någonting i arbetskläderna typ men för bara 1 vecka sen så syns de, går inte o gömma i dom mera nu heller. Men det är så det är, underbart är det iaf. Jag står still på vikten nu oxå så det kännns skönt, inte direkt så jag klagar :D Men nu är det snart "bara" 3 månader kvar. Det känns dock som en evighet men förösker intala mig att tiden går rätt fort endå så man är något förberedd men tror inte de går in riktigt, jag är så inne på att det är en evighet kvar så även om vi är framme vid bf datum så kommer jag säkert att säga att det är en evighet kvar :D hehe.

Nu får lilla prinsessan vakna snart så man får åka til laffären och handla lite innan man åker till jobbet oxå, behöver något till matlåda. Vi åt kött & pommes igår och det vill jag icke ha i en matlåda. Så därför sparade jag ingen. Åt iaf korv & bröd till lunch, enkelt & gott :) Nä nu slänger jag på sängen en stund tills hon behagar att vakna, bäst att ställa klockan utifall man skulle somna, vill ju inte riskera att sova över :D


Uppdaterar kanske ikväll gällande klädvalet, men det blir nog bra. Tezzan har smak & ideer och hon fixar alltid så det blir bra, lääängtar till lördag nuu :)


På återseende :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback