BM besök

På förmiddagen så var vi till barnmorskan. Allting var bara fint, puh :)
Aurora fick följa med då hon är hemma från dagis till 4 oktober. Hon tyckte att det var riktigt roligt. Hon satt alldeles tyst när vi lyssna på hjärtljudet. Hon sa "Hör man lille - syster/brors hjärtljud nu mamma" Ja de gör man sa jag och hon fortsatte att lyssna. Det var nog roligt o spännande för henne att få följa med, annars vet hon ju inte riktigt vad som händer mer än att hon vet att det ligger en bebis i mammas mage som kommer efter jul då tomten varit här. För det är ju så vi har sagt till henne. Så mycket förstår hon iaf. Hon behöver inte förstå mera heller. Efter barnmorskan så gick vi och hämta ut lite pengar så det finns när Emma kommer på eftermiddagen och lämnar en barnvagn som vi köpt av henne :) Bilstol ska vi byta med en kompis, en annan Emma :D Hennes lilla dotter börjar växa ur första bilstolen och behöver stolen man har efter det, vi har ju den över då vi köpte ny till Aurora i somras så vi byter rakt av, härligt. Har vi oxå det avklarat. Då är det bara småsaker sen som det inte är någon panik med. Tycker redan vi varit ute i god tid med vagn & bilstol. Jag har inge bråttom med att ha sakerna, kan köpa det efter bebis kommit oxå, nästan bättre så.


Nu har jag precis betalat räkningarna så dom är klara, skönt! Blir dock att leva lite snålt denna månad då man lixom fick 10 tusen mindre i lön än vad man är van med :( Men så är det. Nästa månad är vi nog spåret igen då jag gjort rätt så många timmar denna månad. Blir alltid ett glapp när man ska gå från månadslön till timlön. Det var bättre då jag började, då fick man gå från timlön till månadslön och fick dubbla löner. Men vi klarar oss iaf så det e huvudsaken men man får tänka lite på vad man köper denna månad.

Tur att jag har lagt undan pengar till ullared så inte den resan blir drabbad :) Läängtar, nästa vecka är jag där!! :)


Nä nu ska jag ta och väcka dottern som sover lunch, nu får hon inte sova mera då hon ska somna till kvällen oxå. Tycker inte om att väcka henne men ibland måste man, för annars är hon uppe till kl 22 ikväll och helst inte! Skönt med den egna lediga tiden en stund på kvällen innan man själv lägger sig. Gumman är äntligen på bättringsvägen och äter pencillin sista dagen på fredag, skönt! Katten är oxå på bättringsvägen men får äta pencillin till nästa vecka. Sen får de vara slut på pencillin här på ett bra tag i hope!


Nu väcka damen så hon får hjälpa mig att skura badrummet, hon ääääälskar att städa & få hjälpa till. Tänkte damma av husets möbler oxå och då får hon en egen trasa och dammar oxå av, hon älskar det! Pappsen damsög huset igår när jag jobbade så det behövs inte. Han plockade även undan. Tvätten har jag fixat färdig! Team work!


Älskar min underbara familj samt övriga familjen!! (Mamma, pappa, bröder osv) Dom är oxå min familj :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback