Denna vecka

Ja denna vecka har gått otroligt fort, jag har knappt hunnit med. Måndagen minns jag inte riktigt vad vi gjorde, men vet att vi var in till staden en sväng men minne som en guldfisk så helt glömt vad vi gjorde :D Tisdagen tror jag att jag & Alfons åkte till mamma en sväng och hälsade på en snabbis och fixade lite. Lämnade även Auroras vagn där så mamma får tvätta och göra den ren & fräsch inför försäljning. Tror att en tjej ska ha den på måndag, i hope! Jag köpte nämnligen en ny vagn, precis likadan, fast en annan färg bara. Då jag är otorligt nöjd med tidigare vagn då jag älskar emmaljunga scooter för dom är så smidiga, bra sittvagn med även bra liggläge osv. Smidig att fälla ihop och få in i bilen. Så då vill jag ha en likadan till Alfons, men känns inte som jag direkt vill att han ska Auroras vagn då den är rosa/grå, han ska få slippa rosa :D Så nu får han en brun vagn istället, men Aurora får tjuvåka den lite fram till sommaren. Men hon ska snart få variera mellan ståbräda och gå, för så stor är hon nu. Vi hade även huset fullt med folk, Elisabet med barn var här och hälsade på Alfons och sedan så kom även pappa & mamma med lillebror och åt middag här. Onsdagen började med ett besök på barnkliniken för den 3:e uppföljningen utav Alfons gulsot. Nu såg det äntligen bra ut och dom kunde avsluta kontrollerna, underbart! Han är bara ytterst lite gul på ögonen men det kunde dom visst vara ett tag. Dom vägde han även. Så nu väger han 4770 gram! Det innebär att han har gått upp ca 500 gram på 1 vecka, vårat lilla matvrak! Förra veckan vägde han nämnligen 4285 gram hehe. Så det går stadigt uppåt, men har ju oxå även börjat med ersättning och då går det fortare uppåt än om man bara ammar sa dom, så helt normalt. Jag har tydligen inte tillräckligt med mjölk åt lillemannen då han är ett riktigt matvrak så vill han ha mera än så. Jag vill inte sluta att amma så jag ger ersättning som tillägg, funkar kanon. Han nöjd och då blir vi nöjda :) Idag blev det ett besök till bvc för att hämta AD droppar som man nu ska ge varje morogn i 2 år, minns att det var drygt redan med Aurora hehe. Men bara att ge och gilla läget :D Efter det så blev det en tur till valbo med hela familjen och köpte present på ikea till Esher tills på söndag då vi ska till stockholm på kalas. Hon hade nämnligen änskat sig en kulram som ikea har, så hoppas hon nu blir glader :) Sen fick jag såå ont i magen så vi åkte hem och åt lunch och sedan blev det sängen för mig och Alfons och vi båda somna 1 timme. Sen ville Aurora baka. Så hon och mannen bakade negerbollar medan vi sov, sen gick hon och väckte mig och fråga om vi inte kunde baka tårta, hon gillar nämnligen att baka :D Visst kunde hon få baka en tårta, inte så ofta man gör det eller som hon ber om att få baka och jag behövde lite egen tid med henne då det inte blir så mycket utav det nu, så vill hon baka en tårta då så ska hon självklart få det. Vi klädde på oss och åkte till affären och köpte sakerna som behövdes och sen bara hem att sätta igång bakandet. Hon valde självklart godis som dekorering på tårtan, fick även bli så fast det inte är lördag. Har vi qualitè time så har vi! Sedan så fick vi besök av Elisabet med barn och efter en stund kom även ludde, pappsen kom även och tog sig en tårtbit. Trevlig eftermiddag och Alfons somna på morfar, då såg han nöjd ut, morfar alltså, Alfons oxå såklart heheh :) Nu ska jag ta och äta lite då vi hoppade över middagen idag, ingen som orkade efter man ätit tårta hehe.

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Tack för den goda tårtan :)

2011-02-17 @ 22:07:20
URL: http://elli76a.blogg.se/
Postat av: Madelene

så lite så :)

2011-02-18 @ 10:15:02
URL: thttp://tanteluttan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback