Helgen

Det har varit en lugn och skön helg med lite aktiviteter bara :)

I fredags var vi bjudna på mat hos morfar så då åkte jag och barnen dit och åt lite, fick tortilinni som är min favorit rätt utan tvekan och det var sååå gott! Efter maten så åkte vi hem ganska snabbt då morfar, mormor & morbror skulle spela kort som dom gör 1 gång i veckan. Jag ville dessutom komma hem i tid så Aurora skulle hinna se en film och ha lite fredagsmys innan det var läggdax.

Lördagen började med städning och lek. Aurora hjälpte mig att städa & skura ur köket. Så nu har jag några kassar med kartonger och skit som ska till återvinningen vid willys, men det är ju så jävla kallt ute så ingen lust att stå där 1 timme då och plocka ur :D Men lär ta det senast i morgon i vilket fall som helst. Tänk om man lärde sig någon gång att stoppa alla kartonger i en kasse och åka med lite då och då, men nej då. Här spar jag hela sopskåpet fullt så det blir en 5-6 kassar som man lär åka med sedan, ja sånt e livet. Slipper iaf att åka med reklamtidningar o shit för de eldar vi :)


Söndag idag och vi fick sovmorgon, har vi iofs varje dag då vi aldrig kliver ur sängen före kl 9 och när Aurora inte har dagis så kliver vi inte upp fören nästan kl 10, lite lyx sådär :) Men inatt har hon sovit hos mormor så då klev vi upp halv 11 men Alfons sover vidare, han är en riktig sjusovare och det tackar vi för! Med tanke på hur Aurora var när hon var liten, sov aldrig! Det kan vända lika snabbt men tar en dag i taget och vissa gillar bara att sova mer än andra. Aurora gillar inte att sova nu heller, men hon sover i sitt rum hela natten enda till kl 7 på morgon, ibland lite tidigare än så men vaknar dock 1-2 ggr per natt. Behöver bara gå in och säga godnatt och natta om så somnar hon om lika fort.

 

Just ja, i torsdags efter lunch så åkte jag och barnen till Stephanie och hälsade på och dom små barnen sov mest och dom stora lekte, och småbråkade :D Dom skulle ha just samma leksak. Tänk att det alltid är så, det finns ett helt rum med leksaker, men likförbannat så ska kidsen ha en och samma :D Inte alltid då men någon gång så händer det. Dom hade det iaf jättefint i lägenheten så förstår att dom trivs kanon :) Dom varnade för snöoväder och vi hörde en massa på radion om avåkningar på rix väg 80 mellan valbo och sandviken så vi blev inte så länge, redan vid kl 16 kände jag att det var dax att åka hem innan det blir tokmörkt ute, då jag hatar att köra bil när det snöar och är mörkt, så ville jag hem innan. Att ta på hel lysen när det snöar dessutom är värdelöst, ser man bara sämre av. Men vi hinner att ses fler ggr och snart så är det vår/sommar, som jag längtar!



Jag är så jävla less på denna snö och minus grader nu så det finns inte ett ord för det!!


Hit med lite vår och vårkänslor så man kan ut och promenera heeela dagar och leka i lekpark, längtar!


Nä nu ska jag göra mig iordning för dagen och lär väcka Alfons om en halvtimme om han inte vaknar då, så vi hinner att hämta Aurora och så ska hon och mannen på bio, jag & lilleman ska shoppa lite granna på staden under tiden =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback