Skärpning !!

Nä nu ska jag skärpa mig med bloggandet.

Nu har jag haft min bloggpaus och ska ta upp bloggandet igen. Nu när man har återhämtat sig från förlossningen och kommit in i lite rutiner som 2 barns mamma, vilket som för övrigt är underbart! Men det finns tyvärr en sak som jag kan känna är lite negativt, men som är övergående, det är att jag inte får så mycket tid med Aurora som jag önskar. Men det blir väl så i början skulle jag tro när man ammar osv. Alfons älskar att äta och vill gärna äta varannan timme och äter ca 40 min åt gången. Det händer några få gånger att det går 3 timmar emellan måltiderna men inte vanligast. Så mycket tid går ju åt till amningen men som jag skrev, det är ju övergående. Jag försöker att ta all min övriga tid till Aurora men det märks att hon blivit väldigt pappig på dom här 3 veckorna. Hon var ju verkligen mammig innan. Men annars är det helt underbart med 2 barn, dom är snälla båda två :)

Hon har tidigare inte visat någon avundsjuka men den börjar krypa på lite smått just nu, mest när jag ammar. Då vill hon oxå gärna krypa upp i famnen så ibland när man ammar har man famnen full :D Men hon måste få vara med och delaktig i allt känner jag, så man inte stöter bort henne och viktigast av allt är att hon absolut inte känner sig bortstött.

Jag kommer att skriva en förlossningsberättelse i veckan så håll till godo :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback