Kräktes

Ja morgonen kunde ha börjat bättre iaf.

Börjar med att Aurora säger att hon har ont i magen och är jätte hungrig, så vi kliver upp och gör iordning frukost, då halvlägger hon sig dubbelvikt över bordet.. Ho tar några tuggar av smörgåsen men det går trögt och 1 sked med fil sen vill hon inte ha något mera. Hon börjar hosta & harkla sig och säger att det är slem och att hon har ont i magen. Vi sätter oss i soffan och kramas lire framför bompa då jag märker att nu tänker ungen kräkas, jag skyndar mig upp ur soffan och lyfter henne till golvet och mycket riktigt så kräktes hon, 3 ggr efter varann. Kort därefter är det nästan min tur, jag går iväg med kväljningar och Micke får det roliga jobbet att torka upp allting. Jag tål ju inte kräkningar alls, om någon kräks ellr jag bara känner lukten så börjar jag med. Så det var inte för att jag mådde dåligt eller så. Kort därefter så åker jag til laffären för att inhandla cola och blåbärs soppa. hon får några teskedarr cola och blåbär soppa då hon mådde jättebra efteråt och hon fick behålla det, gjorde mos & fiskpinnar till lunch som är snällt för magen utifall det skulle vara magsjuka vilket vi trodde direkt, men hon fick behålla det oxå. Fick blåbärs soppa till mellanmål och fått behållit allting, så då fick hon blodpudding till middag och även den har hon fått behållit. Så hon kräktes bara i morse och fått behållit allt så kan inte vara magsjuka då. måste ha varit för att allt slem skulle upp helt enkelt.

Nu är hon suuuper trött och tjatar om att få gå och sova, men hon får vänta en 30 minuter till så kan hon få gå och sova sen. Vi har iaf varit ute på gården och lekt litegrann men annars har vi varit inne hela dagen, jag tog 1 timmes promenad med Alfons efter lunchen så vi fick lite luft iaf. När jag handlade i morse så köpte jag 2 filmer till Aurora, det blev tecknade pippi på söderhavet samt spöke laban på spökjakt, hon har kollat på båda två, samt på ronja rövardotter så blev ett film maraton idag men det får man ha när man varit lite sjuker och inte orkar leka som hon annars gör.


I morgon fyller lillebror hela 12 år så då ska vi dit och fira honom, tror det blir efter lunch tiden.


Nu är det bara 4 veckor kvar till Gotland, underbart!  Vi kommer hem från Gotland på en torsdag och redan på lördagen då så bär det av till stockholm för att gå på junibacken med mickes syster & hennes familj, ser vi fram emot och roligt för barnen med massor av astrid lindgrens barnvisor :) Kommer att bli en fullspäckad sommar med jobb, gotland, junibacken, furuvik m.m


Nu ska jag spela en Alfapet på nätet medan Alfons sover en powernap och Aurora äter kvällsfika med pappsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback