Lördag!

Jag har haft en riktigt trevlig lördag måste jag säga!

Började morgonen med frukost (som alltid), sen plockade jag lite här och där. Tog en dusch och gjorde mig iornding. Funderade på vad vi skulle göra, vi hade tänkt oss en picknick tur men vädret var inte på våran sida så det gick bort. Tänkte åka till svärmor och hälsa på men dom var inte hemma och hade samma tanke som vi fast dom skulle hit till skutskär så dom kom på eftermiddagen. Så jag bestämde mig för att ta en tur till staden med Aurora så vi fick göra lite på egen hand, bara hon & jag. Så jag frågade vad hon ville göra och hon ville på loppis, det passade kanon då erikshjälpen öppnade idag efter ombyggnaden. Jisses vad packat med folk det var!! Dom hade catwalk med kläder som man kunde köpa där osv, kul faktiskt men inget vi orkade kolla på. Gick och kikade runt lite och gick till möbel avdelningen, där ser jag en superfin tv bänk som det inte satt någon "såld" lapp på. Den ska jag ha sa jag direkt till pappa. Pappa fick stanna kvar på bänken medan jag jagade någon som jobbade där och folk var som galningar på bänken, dom skulle ha den fast pappa "vakta" den och sa att den redan var såld. Var ju rena fyndet, den kosta nästan ingenting men på Ikea så kostar den närmare 2 tusen och denna ser knappt använd ut, det som är så fint med loppis, man kan fynda! :) Fick tom in den i bilen så slapp hyra släp, skönt! Fick fälla ned baksätet bara och Aurora fick sitta i framsätet på hemvägen, hon var överlycklig!

När vi kom hem så var svärmor & Harald här så blev fika och prat, dom var så bruna och fina, men dom kom ju nyligen hem från spanien med :D Man får nog en annan brunfärg utomlands än man får här, den är finare hehe.

När svärisarna åkt hem så åkte vi till affären och inhandlade tacos då Aurora ville äta det idag, hem och gjorde iornding, då ringer pappsen så han kommer oxå hit och äter tacos med oss :) Efter det så ringer mamma och även hon och lillebror kommer hit :) Hela familjen samlad nästan hehe. Så vi busade med Aurora och fikade & pratade en massa. Alfons var riktigt riktigt trött så han somna och vakna nyss :D


I morgon ska Aurora på kalas hos Jack efter lunch. Ska lämna henne där själv i 2 timmar och sedan kommer jag dit och fikar när jag ska hämta, spännande. Men det går nog bra att hon är själv där, har förberett henne det och hon är så flexibel så blir nog lugna puckar. Under tiden så åker jag & Alfons till min pappa då jag ska lära han hur facebook fungerar ;)


Nu ska jag ta lilleman som verkar vara lite gnällig och varm, men troligen varm för han legat med snuttefilten över huvudet! Han ska alltid burra ihop sig rejält med den.


Alfons sov dessutom sin första natt utan att vakna för mat, duktiga killen! Så han fick mat kl 07 och sen sov han till kl 09 :)



Trevlig Helg på er!


Kommentarer
Postat av: ankan

Skönt att han sover:) lukas har inte ätit nattmål på över 1 mån:)

2011-06-19 @ 18:37:10
Postat av: Madelene

Ja det är riktigt skönt. Helt okej att han vaknar 1 gång, då får en annan endå den sömn man behöver. Men visst vore det skönt om han sov hela natten utan nattmål men kommer tids nog. Men skönt att Lukas redan gör det :)

2011-06-19 @ 20:55:25
URL: http://tanteluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback