Lovely day

Idag har jag haft en helt underbar dag, trots sömnbristen inatt.

Jag försökte få en date med john blund igår kväll/natt men han ville verkligen inte ha en date med mig fören vid 05 tiden, han var väl upptagen med alla andra brudar före så jag fick vänta denna gång ;) haha! Det tycker jag inte om iaf då jag hatar att vara zombie, koma trött, you name it. Aja, fick iaf sova 1,5 timme så får hoppas att jag får sova ikapp det strax, bara blogga klart ;)

Dagen började iaf med att kliva upp, göra oss iordning och ta oss till dagis så Aurora fick leka litegranna. Hem och städade lite smått men sket mest i det och busade med Alfons istället, alltså han är så jäkla kittlig på magen och har ett så underbart skratt så det går verkligen inte att låta bli att kittla han :D Sen om han håller i sin leksak (vad som helst) och så säger jag "den är min, den är min, nu tar jag den" och så tar jag den. Då skratatr han så han nästan kiknar, underbara unge! Aurora är minst lika underbar hon, hon har börjat att säga "Men Mamma" och så kollar hon på en med hundögon och det är så gulligt, stor har hon blicit, hjälper till med allt och älskar att hjälpa till. När hon skrattar så kollar Alfons och så börjar han skratta, och då skrattar Aurora ännu mera och så håller dom på sådär ett tag, syskonkärlek!! Iaf efter dagis, städ & lek så var Alfons helt slut så han somnade kl 11, jag åt lite lätt lunch och slängde mig i sängen jag med där jag sov 1 timme, behövdes! Alfons han sov rtill 13:30 han så jag åkte till affären och handlade sen hämta Aurora och sen hem och invänta jobbet.

Det var så roligt att få se alla igen från avd och prata om allt och inget, så nu längtar jag till jobbet men ska absolut njuta av mina dagar kvar innan jag börjar jobba, sen jobbar jag till Augusti innan jag går på föräldraledighet igen :)

Efter besöket av tjejerna från jobbet så tog mig en tripp till valbo med tjejgänget, mycket trevligt och roligt att träffa dom igen. Både Lotta & linda hade fina bebis magar och Linda har 2 veckor kva roch Lotta 2 månader. Många som får bebisar nu, tror det är babyboom året ;) Inte mig emot, då har Alfons många att leka med sen hehee. i valbo s köpte jag sandaler till Aurora, det var det enda jag skulle ha. Så hon kommer bli skitglad när hon vaknar i morgon och ser skorna hänga i påsen på hennes stol. Blev nämnligen ett par Rosa/vita hello kitty :) Jag ville ha pippi sandalerna men dom var slut i alla små storlekar, typiskt!!

På vägen hem från valbo så kurrade magen då jag inte hade hunnit med någon middag under dagen så jag köpte med mig kina mat hem som jag & mannen åt, myclet gott! kollade även på en film, crash and burn, skitbra! Iaf om man gillar bilfilmer som jag gör. Den är liknande furios filmerna.


Nä nu ska jag hoppa i lopplådan och hoppas att man får sova inatt!



I morgon bitti så ska pärlan in på service och få den vård & omtanke som hon behöver, det blir kanon det. skönt att ha den servad innan man åker på semester :D

Natti Natt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback