Ombytta roller

Ja här hemma är det ombytta roller, det vill säga att jag jobbar och mannen är pappaledig.

Började jobbet i måndags med ett pass på 7-16, det var nog lääängesen som jag var så trött som jag var just då! Fick kliva upp kl 06 och det är då inte jag van med hehe. Trots 2 barn så brukar man få ligga i sängen till kl 9 iaf :) Barnen är snälla och tänker på deras mamma som aldrig varit morgon pigg :D hehe.

Det känns lite konstigt att vara tillbaka på jobbet men oxå skönt, lite omväxling förnöjer. Så blir att jobba sommaren ut typ, iaf till mitten av augusti men har 1 veckas semester då vi åker till Gotland! Mannen tycker att det är skönt att få vara hemma själv med barnen så det är ju bra.


Självklart så kommer finvädret när man börjat jobba, sådant slår väl aldrig fel. Men det enda jobbiga med det är att det inte finns någon luft eller ventilation alls på jobbet, det är som att jobba i en bastu! Fina dagar hinner man att njuta av endå, efter jjobbet och lediga dagar, som idag. Men har nästan varit för varmt, vill gärna ha luft att andas. Dagen började med städ på morgonen, såg ju kaos ut när jag kom hem från jobbet igår kväll. Sen blev det handling, hämta Aurora på dagis och sen har vi varit ute restehn av dagen. Morfar kom så vi grillade och åt en massa gotta. Grillade flintastek, vitlöksmarinerad fläskfile och hamburgare. Till det blev det potatisgratäng (hemmagjord såklart, dom färdiga är inte ätbara) och en mycket god sallad! Alla blev mätt & belåten. Alfons är ett riktigt matvrak han, han vill äta allt! Han fick smaka potatisgratäng och var helt vild, mera mera mera ville han ha. Så han åt lite potatisgratäng :) Majskrokar äter han nu oxå och han är så söt när han äter dom!

Faktiskt så dom senaste dagarna så vill han inte gärna ta ersättningen i flaskan, utan han vill ha "riktigt" mat, antingen våran eller så burk mat och gröt och joggi osv. Så han får inte mycket ersättning nu då han inte vill ha, han vill ha på nätterna och morgonen sen är det skitsvårt att få i han på dagen. Nu när det är såhär varmt vill jag gärna få i han det då det oxå är viktigt med vätska, men han dricker 20-30 ml bara när man ger och resten av vätskan är päron & äppeldryck, så går ingen nöd på han iaf :D Dunderklumpen :)

Aurora har blivit så stor och duktig(are) så att hon numer slutat med pottan, nu vill hon gå på toaletten och hon sköter det helt själv. Sätter sig, tar papper, torkar osv. Stora tjejen! Innan skötte hon det själv på pottan med men nu mera är den i källaren :D Hon har börjat med att lägga sig själv oxå. Ibland läser jag en bok (när jag får) men oftast vill hon välja bok och lägga sig i sängen och kolla i den ca 10-15 minuter, när hon är färdig så ropar hon. Då går man in och s'ger godnatt bara och sen så sover hon. Svårt att tro att hon är 3,5 år med allt hon gör & kan för sin tidiga ålder. Men det gör bara hennes föräldrar stolta! Alfons kryper mer och mer så snart kommer han att krypa full fart framåt tror jag. Det går iaf full fart framåt med gåstolen och man får numer leta på han i huset för han drar hit & dit, upptäcktsfärds mannen :)



Nä nu ska jag ta och lägga mig i sängen och kolla på tv tills jag somnar, natti natt. Bjuer på några bilder då det gör bloggen roligare och jag ska förska blogga mera så mina kära läsare får något att läsa om nästan varje dag!





sista bilden är när Alfons var några veckor :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback