Söndag

Dagen började med sovmorgon, trötta barn :D  Att vara ute dessa fina dagar tar nog musten ur dom. Alfons sov hela natten för första gången 4,5 månad :) Han vakna kl 7 och ville ha mat, så gick upp och gjord eiornding en flaska och gav, han slurpa i sig allt och somna om lika fort och gjorde god morgon kl 10:30. Aurora som vanligen brukar vakna kl 06 numer har sovit till kl 8 om dagarna, det gillar vi! Så kl 8 kom hon in och ville kika på bompa så hon såg det till nästan 9:30 sen var det dax att kliva upp och starta dagen, med frukost. Sen lekte Aurora så snällt så jag passade på att måla i trappen, så nu är de nästan klart och det blir såklart skitsnyggt med :)
Alltså jag älskar att renovera, det är så roligt att få fixa och trixa och det bästa av allt, när det är färdigt och man får se resultatet! :) Sen var det dax för lunch så slängde ihop något snabbt så kunde vi ta oss ut sen så det blev pytt i panna med stekt ägg, mycket gott! Dock bara jag som äter ägg i detta hus hehe. Sen gick jag och barnen ut på en liten promenad och mannen fortsatte med räcket. Så nu är hela räcket och pluttarna på plats, så nu håller han på med ena grinden som ska vara för trappan. Den blev klar nu på kvällen så nu är det bara den andra grinden kvar på andra sidan av altanen, vi ska ha 2 grindar och 2 trappor, en på var sida så behöver man icke gå runt. Så gör vi mestadels för att det ska bli smidigare i vinter att hämta ved, så slipper vi (mannen) att skotta en gång för att ta oss till baksidan.  Så nu är det bara grinden som ska göras sen så är det bara att ta ned räcket igen för att grundas & målas och för att slutligen sätta dit det för gott! Men blir bäst så, så vet man hur mycket färg man behöver, man slipper måla för mycket osv. Smidigast :)

Pappa med faster kom ut på en snabb fika efter lunch med. Sen på eftermiddagen så kom mamma, mormor & morbror ut en sväng på fika oxå. Så idag blev det en sen middag men det gör inget. Vi skulle ha tacosmys framför tv med Aurora. Då vi har det 1 gång i veckan, vanligtvis på fredagen som fredagsmys men idag blev det på söndagen :D Då äter vi inne i vardagsrummet och kollar på en film som hon själv får välja, det uppskattas mycket av henne och hon äter som bäst då med :D Men det är bara på kvällen en stund innan hon ska lägga sig som hon får kolla på någon film eller bompa för att varva ned innan det är sängdax och så på morgonen får hon kolla ofast max 1 timme så hon vaknar till. Hon är lika yrhöna som sin far när dom är nyvaken, dom vet knappt vart dom är och vart dom ska gå :D När en annan vaknar så är man i full gång direkt. Jag kan tex börja städa, måla eller fixa med något direkt när jag vaknar, mannen han måste få bara vara och vakna till 1-2 timmar innan. Men då är vi tvärtom på kvällen, då kan han fixa och dona medan jag mer är som ett slakt då hehe. Morgon pigg och en kvälls pigg är vi :D



Nu inväntar jag Big Brother finalen med spänning! Jag håller mina tummar på antingen Simon eller Peter, men min röst som jag ringer in går till Peter. Sen så får vi se vem som vinner, så jag vill med andra ord inte att Martin ska vinna sen så spelar det ingen roll. Tyvärr så tror jag dock att han vinner då han kommer att ha alla små flickors röster och dom är ju inte bara några direkt :D


Nu ska jag ta fram lite mys pys till finalen, blir chips & Dipp mums mums :)

I morgon (måndag) kör vi nya tag igen och blir stenhård med vad som äts i veckorna, man mår så mycket bättre då och blir så jäkla pigg, sen tänker jag köpa mig ett gym kort och pallra mig dit vare sig någon ska med eller icke. Mycket roligare med sällskap men orkar inte vänta på det längre så vill man få något gjort så får man göra det själv ;) hehe. Sen så får vi se om jag kommer iväg själv men ska göra ett försök :P




I morgon ska vi iväg på en mycket spännande & trevlig sak, mer än så säger jag icke! Thihihi :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback