BVC

Ja idag var vi på bvc och hade även läkarbesök. Allting var bara bra med lilleman och han växer så det knakar. Nu väger han prick 5700 gram och 61 cm.. Stoora killen =) Men han har växt som sjutton på längden, han har blivit 5 cm längre på 9 dagar! Trodde inte ens att det var möjligt. Men sist vi var på bvc så var han 56 cm. Men han är ett riktigt matvrak oxå! Älskar mammas tuttar med grädde i samt flaskan med lite ersättning som tillägg haha. Jag själv älskar inte mina boobs just nu kan jag säga, fy jäklar vad det svider, ilar och gör ont! Fått sår på en vårtan oxå. Endå så fortsätter jag att amma. Många hade nog redan gett upp efter 1:a mjölkstockningen, jag har nu haft 3 st. Många ggr vill jag ge upp oxå, för det blir jobbigt :( Men man är ju född i oxens tecken och är lika envis som en så jag kämpar vidare. Det är ju såååå smidigt på nätterna när han vaknar och vill ha mat, man slänger dit tutten och somnar om innan han är färdig och sen somnar han :D Men vet att det inte är så bra heller att han "somnar vid amning", hade ju ett helsike med Aurora med just det och jag sa aldrig igen, and here i am. Ibland tar bekvämligheten över och jag behöver min skönhets sömn på natten. Jag ger det ett tag till innan jag tar tag i det, kommer ju inte ifrån det. Men han är inte så gammal heller, blev 7 veckor i lördags så det går rulla på ett tag till. Annars så är båda kidsen lite förkylda. Alfons lär jag ge droppar före måltiden så han får rensa näsan och kan andas via den när han äter, han sover även mer än vanligt.. och då sover han ju rätt mycket i vanliga fall så igår och idag har jag fått väcka honom på eftermiddagen vid 17 tiden för då har han sovit sen lunch. TRist att väcka men han behöver mat och sen ska han ju somna för natten oxå så inte det rubbas nu när jag fått in en så bra rutin att han somnar kl 21, tidigare var det ju kl 23 och då var det godnatt för en annan oxå. Kan vara skönt att få iaf 1-2 timmar för sig själv på kvällen att fixa o dona och bara vara på. I morgon ska jag luncha med Elisabet och det blir kina mat, jag kommer att drömma om friterad kyckling inatt, såååå gott ska de bli! Svärmor fyller även år i morgon så vi ska dit på en fika med, kommer bli en kanon dag :) Titta nu har jag fått till 2 inlägg på en och samma dag, inte illa va :D Men nu börjar big brother igen så vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback